نیکخواه‌بهرامی: با فکر جام‌جهانی از خواب بیدار می‌شویم

کاپیتان تیم ملی بسکتبال گفت: هر روز که از خواب بیدار می‌شویم و تمرین می‌کنیم به فکرجام جهانی هستیم.

نیکخواه‌بهرامی: با فکر جام‌جهانی از خواب بیدار می‌شویم

صمد نیکخواه بهرامی در خصوص شرایط آمادگی‌اش در تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: اردوها حدود یک ماه است که آغاز شده و طبیعتا در هفته‌های اول فشار تمرینات بالاتر و سخت‌تر است. کم‌کم به مرز آمادگی می‌رسیم. در کنار کارهای فیزیکی برنامه‌های تاکتیکی مدنظر مربیان هم انجام داده‌ایم. خوشبختانه روند تیم ملی روبه رشد است و امیدوارم بازی‌های تدارکاتی که در اروپا برگزار خواهیم کرد تیم را به شرایط آرمانی برساند و خودمان را برای جام جهانی آماده کنیم.

وی در مورد حضور در اردوی اروپایی و اینکه این کار چقدر به تیم ملی کمک می‌کند، گفت: قبلا برخی مربیان در بازی‌های تدارکاتی ترس از شکست داشتند، آن هم به این خاطر بود که نمی‌خواستند انتقادی نسبت به آنها صورت بگیرد. بازی‌های سخت تدارکاتی برای کسب تجربه است و می‌تواند عیار تیم ملی و بازیکنان را مشخص کند. وقتی بازی‌ها سخت باشد محک جدی می‌خوریم.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال در مورد اینکه چقدر انگیزه برای حضور در جام جهانی دارد،‌گفت:‌همیشه بازی کردن در میدان‌هایی مثل جام جهانی، المپیک و بازی‌های آسیایی انگیزه زیادی برای بازیکنان ایجاد می‌کند. ما هر روز که از خواب بیدار می‌شویم و تمرین می‌کنیم به فکر چنین بازی‌هایی هستیم. مطمئنا انگیزه خیلی زیادی داریم. همه تیم‌ها هم در جام جهانی با تمام توانشان می‌آیند. باید یک مقدار واقع‌بین باشیم، اما این دلیل نمی‌شود که قابلیت‌های تیم ملی خودمان را دست‌کم بگیریم. ما می‌رویم که با 100 درصد توان خود تلاش کنیم.

نیکخواه بهرامی که با رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پاسخ به این سوال که چقدر از حریفان شناخت دارید، گفت: حریفان ما بازی‌های تدارکاتی خیلی خوبی انجام می‌دهند. قبل از جام جهانی و مسابقات المپیک تورنمنت‌های زیادی در سرتاسر دنیا برگزار می‌شود و تیم‌هایی که سهمیه دارند در این تورنمنت‌ها شرکت می‌کنند. این فرصت خیلی خوبی است که ما آنها را بتوانیم آنالیز کنیم و شناخت خوبی به دست بیاوریم.

وی ادامه داد:  پورتوریکو بازیکنان توانمندی دارد که در لیگ‌های مهم دنیا بازی می‌کنند. تونس هم شرایطش مشخص است و چند بازیکن این کشور در فرانسه بازی می‌کنند. در واقع هیچ‌کدام از بازی‌ها آسان نیست. مطمئن باشید حریفان هم به ما به عنوان یک تیم ساده نگاه نمی‌کنند.

نیکخواه بهرامی با اشاره به اینکه بهترین تیم‌های هر قاره هم جواز حضور در المپیک را کسب می‌کنند، عنوان کرد: ‌به همین دلیل همه بازی‌ها برای همه تیم‌ها مهم است. قبلا چون در جام جهانی سهمیه‌ای برای المپیک در نظر گرفته نمی‌شد به همین دلیل برخی تیم‌های بزرگ مقابل حریفان ضعیف‌تر با تمام توان ظاهر نمی‌شدند و انگیزه بردن نداشتند. اما حالا چون همه نتایج تاثیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذار است، شاهد بازی‌های خوب و سختی خواهیم بود.

به گزارش فارس، جام حهانی 2019 چین از 9 شهریور آغاز می‌شود و ایران با اسپانیا، پورتوریکو و تونس همگروه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها