منتظر نظر نهایی وزارت بهداشت هستیم

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: پروتکل بهداشتی ۴۰ صفحه‌ای بوندس لیگا را از AFC تحویل گرفتیم.

منتظر نظر نهایی وزارت بهداشت هستیم

سهیل مهدی سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره آخرین وضعیت ادامه رقابت‌های لیگ برتر بیان کرد: در جلسه‌ای که با ستاد ملی مقابله با کرونا داشتیم، درباره موارد خوبی به تعامل رسیدیم و چارچوب خوبی تنظیم شد که قرار شد به واسطه مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی نهایی شود. مطلع هستم پیشنهاد‌های ما تقدیم وزارت بهداشت شده است. امیدواریم این وزارت خانه با بازبینی مجدد نظر نهایی اش را درباره شروع لیگ برتر اعلام کند تا بتوانیم سراغ سایر برنامه ریزی‌ها برویم.

او درباره اینکه شنیده می‌شود تیم شهرخودرو از ۱۵ اردیبهشت تمرینات خود را آغاز می‌کند، گفت: می‌دانم باشگاه‌ها برای فراخوان بازیکنان شان از شهر‌های دیگر و بازیکنان خارجی اقدام‌هایی انجام داده اند چراکه در این ایام تهیه بلیت به ویژه بلیت پرواز‌های خارجی سخت است. باشگاه‌ها از بازیکنان شان خواسته اند از تاریخ ۱۵ اردیبهشت به آن‌ها ملحق شوند تا اگر شروع تمرینات قطعی شد، زمان را از دست ندهند. به هر حال باید بازیکنان غیر بومی به شهری که تیم‌ها در آن قرار دارند بازگردند تا اگر قرار بود تمرینات شروع شود، مشکلی نداشته باشند. برخی باشگاه‌ها به سمت این تمهیدات رفته اند، اما آن‌ها درباره آغاز تمرینات پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و تاکنون گزارش آغاز تمرین هیچ تیمی به ما ارائه نشده است.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره فرصت ۳ هفته‌ای تیم‌ها برای تمرینات در صورت شروع مجدد رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: دست کم ۳ هفته تیم‌ها باید تمرینات آماده سازی خود را انجام بدهند و اگر به صورت مثال ۱۵ اردیبهشت تمرینات آغاز شود، می‌توان لیگ را هم ۶ یا ۷ خرداد شروع کرد.

مهدی درباره زمان اتمام لیگ با توجه به شروع رقابت‌ها گفت: هرچه ما لیگ را زودتر شروع کنیم فشردگی رقابت‌ها کمتر می‌شود. اگر AFC اواسط مرداد لیگ قهرمانان را شروع کند، برنامه لیگ تا حدی دچار چالش می‌شود و اگر بخواهیم این موضوع درنظر بگیریم، باید به شکلی برنامه ریزی کنیم که باشگاه‌ها از مرداد درگیر اوج رقابت‌های لیگ نباشند. تقریبا برای برگزاری ۹ هفته به حدود ۳ ماه زمان نیاز داریم تا فشار کمتری به تیم‌ها تحمیل شود.

او افزود: هرچه زمان تنگ‌تر شود فرصت‌های مان کمتر است و دچار ریسک شروع لیگ قهرمانان می‌شویم.

مهدی درباره اینکه با این تفاسیر بحث لغو کلی لیگ منتفی است، توضیح داد: هم بحث ادامه رقابت‌ها و هم بحث لغو لیگ تنش‌های زیادی دارد، اما ضرر‌های ناشی از لغو کلی لیگ بسیار بیشتر است و باشگاه‌ها از لحاظ قرارداد بازیکنان، کادرفنی، حامیان مالی، هزینه‌ها دارای تشنج می‌شوند. امیدوارم به این سمت نرویم و بین بد و بدتر فضای بهتری را پیدا کنیم.

او تصریح کرد: باز هم تاکید می‌کنم در ابتدا سلامتی بازیکنان و تیم‌ها برای سازمان لیگ مهم است. در مکاتباتی که با AFC داشتیم توانستیم پروتکل بهداشتی منتشر شده از بوندس لیگا را در اختیار بگیریم. این پروتکل حدود ۴۰ صفحه و برای تمام گروه‌های سنی است. شرایط بهداشتی محل استقرار تیم ها، کاهش توپ جمع کن ها، بچه‌هایی که با بازیکنان وارد زمین می‌شوند و تشریفات و افراد اضافی طبق این پروتکل حذف شده اند. تمام این موارد سبب می‌شود فاصله لازم در برگزاری بازی‌ها حفظ شود. همچنین نوع استقرار تیم‌ها روی نیمکت‌ها استانداردسازی شده است. ما هم باید به تقلید از سایر کشور‌ها پروتکل خوبی را قبل از برگزاری بازی‌ها اجرا کنیم.

مهدی درباره بدون تماشاگر بودن بازی‌ها در هفته‌های ابتدایی شروع مجدد لیگ بیان کرد: احساس می‌کنم دست کم در هفته‌های اول برای کنترل بهتر اپیدمی و جا افتادن مسابقات، بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شود.

او درباره حضور خبرنگارران برای پوشش رسانه‌ای بازی‌ها در ورزشگاه گفت: قاعدتاً باید فضا را به شکلی فراهم کنیم که خبرنگاران در جایگاه مخصوص خودشان در فضای ایزوله مستقر شوند و دیگر مثل قبل نیست که از هر خبرگزاری ۲ تا ۳ خبرنگار وارد ورزشگاه شوند و این تعداد به حداقل می‌رسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها