رقابت رکورد دار پرش با نیزه جهان با پرنده آمریکایی در فضای مجازی

بهترین پرندگان پرش با نیزه جهان امروز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

رقابت رکورد دار پرش با نیزه جهان با پرنده آمریکایی در فضای مجازی

 به نقل از روابط عمومی فدراسیون، در شرایطی که ویروس کرونا موجب شده تا ورزشکاران امکان برگزاری مسابقه و حضور تماشاچیان را از دست بدهند، فدراسیون جهانی دو و میدانی (IAAF) در اقدامی جالب از رقابت مجازی «موندو دوپلانتیس» رکورددار پرش با نیزه جهان (داخل سالن) و «سم کندریکس» خبر داد.

این مسابقه تحت عنوان «گلدن کلش» امروز (سوم اردیبهشت) از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران (۲۱ به وقت اروپای مرکزی) برگزار خواهد شد و طی آن «موندو دوپلانتیس» سوئدی که به تازگی رکورد پرش با نیزه داخل سالن جهان را از ۶.۱۶ متر به ۶.۱۸ متر ارتقاء بخشیده و «سم کندریکس» از آمریکا، به صورت مجازی و آنلاین و همچنین با رعایت اصل "فاصله گذاری"، در محوطه های باز اطراف خانه های خود با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین به دلیل حضور نداشتن  داوران در این رقابت ها جهت تغییر ارتفاع میله ها، این پرندگان به صورت ثابت ارتفاع مانع را در ۵ متری تنظیم کرده و می‌بایست ظرف مدت زمان ۳۰ دقیقه به دفعات از مانع عبور کنند.

بر این اساس، هر ورزشکاری که ظرف زمان ۳۰ دقیقه تعداد دفعات بیشتری از مانع ۵ متری عبور کند، برنده این رقابت جذاب اینترنتی خواهد شد. این مسابقه در واقع محک تکنیک، استقامت، تمرکز، قدرت و بنیه است که از ارکان اصلی رقابت پرش با نیزه به شمار می‌روند.

این رقابت مجازی به صورت زنده از طریق یوتیوپ و فیسبوک سایت فدراسیون جهانی دو و میدانی پخش خواهد شد.

پیش از این قرار بود «رنالد لاویلینی» فرانسوی نیز در این رقابت حضور داشته باشد، که به دلیل  مصدومیت انصراف داد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها