اعتقاد عجیب پورعلی‌گنجی در تایید راموس

مدافع ملی پوش تیم العربی قطر در گفتگوی اینستاگرامی‌اش با ورزش سه، نکته جالبی را به زبان آورد؛ این که هیچ کس دوست ندارد پیراهنش را با مدافعان عوض کند.

 مرتضی پورعلی گنجی مدافع ایرانی تیم العربی قطر در لایو اینستاگرامی‌ ورزش سه شرکت کرد و نزدیک به یک ساعت به سوالات سردبیر ورزش سه پاسخ داد. پورعلی گنجی که از مدافعان اصلی تیم ملی ایران در شش سال گذشته محسوب می‌شود، در این گفتگو خاطرات جالبی را از دوران فوتبالش گفت و همچنین در پاسخ به سوال پرسشی درباره یک امر اخلاقی در زمین فوتبال، جمله ای غافل گیر کننده به زبان آورد.

سوال سردبیر ورزش سه از پورعلی این بود: آیا باتوجه به علاقه اش به سرخیو راموس مدافع مرکزی رئال و کاپیتان این تیم، خطای شدید او روی محمد صلاح در فینال لیگ قهرمانان اروپای دو سال پیش را چگونه توجیه می‌کند؟ پورعلی گنجی در پاسخ به این سوال گفت: هر تیم یک کاپیتان خوب احتیاج دارد و به نظر من راموس یک کاپیتان ایده آل برای رئال محسوب می‌شود. یک مواقعی هست که شما به عنوان مدافع با یک مهاجم درگیر می‌شوید که ویژگی های خاصی دارد و مثلا از سرعت و تکنیک عجیبی برخوردار است. به هر حال نمی‌شود ایستاد و نگاه کرد که مهاجم روبرویتان هر کاری دلش میخواهد بکند و دروازه تیم شما را با خطر مواجه کند. بنابراین ممکن است تصمیم به کاری بگیرید؛ شبیه به آن چیزی که سرخیو راموس در دیدار رئال مادرید و لیورپول در فینال لیگ قهرمانان انجام داد و به نظرم این کلید پیروزی رئالی ها در آن مسابقه بود.

پورعلی گنجی می‌گوید: وظیفه دفاع همین است. این که اجازه ندهد توپ دروازه تیمش را تهدید کند. به همین دلیل است که مدافعان اغلب محبوب نیستند و کسی حاضر نیست که پیراهنش را با ما عوض کند. من دوست داشتم یک بار با زلاتان پیراهنم را تعویض کنم و یک بار هم با کریستیانو رونالدو. البته کریس بعد از بازی ایران آنقدر عصبانی و خشمگین بود که ما جرات نکردیم این مسئله را با او در میان بگذاریم.

از پورعلی گنجی سوال میکنیم که آیا او به عنوان یک ماده این شیطنت را در مقابل کریس رونالدو هم انجام داد یا نه، می‌گوید: قبل از آن صحنه که رونالدو آن ضربه را به صورت من بزند، در یک صحنه تکل خشنی روی پای او رفتم چون در یک لحظه به خصوص سه برخورد با او انجام شد و ما به هر حال جلوی او سفت گرفته بودیم و رویش کار می‌کردیم. البته این وظیفه من نبود و کل تیم در جام جهانی به صورت یکپارچه عمل می‌کردند.

او درباره عصبانی شدن رونالدو و صحنه منجر به درگیری هم می‌گوید: ما قبل از جام جهانی در کلاس های داوری شنیده بودیم که هر برخوردی با صورت منجر به اخراج خواهد شد اما به هر صورت وقتی پای کریستیانو رونالدو وسط است، اوضاع تغییر می‌کند. او صورت مرا مورد هدف قرار داد و باید اخراج می‌شد اما فکر کنم داور با رونالدو مماشات کرد چون او و مسی برندهای جام جهانی بودند و نمی‌شد تصور کرد که تیم های آن ها از مرحله مقدماتی به دور بعد صعود نکنند. البته این حرف من نیست و آقای کی‌روش هم در نشست مطبوعاتی گفتند که هرکسی به جای کریس رونالدو بود، بعد از آن صحنه اخراج می‌شد.

اما از آنجایی که زیدان بازیکن مورد علاقه پورعلی گنجی است، سوال را طور دیگری از این ستاره شماره هشت پوش تیم ملی مطرح کردیم. این که مارکو ماتراتزی مدافع سرسخت اینتر در قلب دفاع ایتالیا در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ رفتار مشابهی را با زیدان انجام داد و در نهایت کاری کرد که منجر به درگیری فیزیک زیدان، ضربه سر او و اخراج این ستاره تاریخ فوتبال از زمین شد. پورعلی گنجی در این باره می‌گوید: ماتراتزی قلابش را انداخت و در این زمینه موفق عمل کرد. شاید زیدان باید بیشتر در این صحنه خودداری می‌کرد اما وقتی پای مسائل ناموسی و خانوادگی وسط بیاید، شاید کسی متوجه کارش نشود. زیدان هم به هر حال آن عکس العمل را نشان داد و کارت قرمز گرفت و این مسئله باعث قهرمانی ایتالیا شد. با این وصف فکر میکنم ماتراتزی مأموریتش به عنوان یک دفاع را به نحو احسن انجام داد و مسبب پیروزی تیمش در این مسابقه شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها