واکنش سایت‌ AFC به تداوم صدرنشینی ایران در آسیا

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، به تثبیت جایگاه نخست تیم ملی ایران در آسیا، در تازه‌ترین رده بندی فیفا، واکنش نشان داد.

واکنش سایت‌ AFC به تداوم صدرنشینی ایران در آسیا

در پی انتشار تازه‌ترین رده بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان، مشخص شد تیم ملی فوتبال ایران که ماه‌ها است صدرنشین فوتبال آسیا بود، با ۴ پله سقوط در جایگاه ۲۷ جهان قرار گرفته است، ولی با وجود شکست یک بر صفر برابر بحرین در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر همچنان تیم نخست آسیا است.

صفحه رسمی AFC در واکنش به این موضوع نوشت: جمهوری اسلامی ایران در آخرین رده بندی آقایان فیفا چهار رده سقوط کرد و به رتبه ۲۷ تنزل پیدا کرد، اما همچنان جایگاه خود را به عنوان تیم برتر قاره حفظ کرد.

ژاپن سه بالا آمد و به رده ۲۸ صعود کرد و به دنبال آن کره جنوبی قرار دادرد که با ۲ پله نزول به رده ۳۹ سقوط کرد.

جایگاه استرالیا در رتبه ۴۴ بدون تغییر باقی ماند، در حالی که قطر یکی از تیم‌هایی بود که بیشترین صعود را داشت، این تیم با ۵ پله صعود در رتبه ۵۷ جدول جهانی قرار گرفت تا یکی از پنج تیم برتر آسیا باشد.

عراق (یکی از حریفان ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی قطر) و تایلند نیز پس از عملکرد‌های قابل قبول اخیر در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا چین ۲۰۲۳ و جام جهانی قطر ۲۰۲۲ هم پنج پله صعود کردند و به ترتیب در جایگاه ۷۴ و ۱۰۹ قرار گرفتند.

۱۵ تیم برتر آسیا در رده بندی ماه اکتبر فیفا زیر است:

ایران

ژاپن

کره جنوبی

استرالیا

قطر

امارات

عربستان

چین

عراق

سوریه

عمان

ازبکستان

لبنان

قرقیزستان

ویتنام

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها