مهدی: زمان شروع مجدد رقابت‌های لیگ برتر نامعلوم است

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا باید درباره شروع مجدد لیگ تصمیم گیری کند و اکنون مشخص نیست مسابقات چه زمانی آغاز می‌شود.

 درباره آخرین وضعیت شروع لیگ برتر با توجه به شیوع ویروس کرونا بیان کرد: من به واقع نمی‌دانم چه اتفاقی قرار است بیفتد. ستاد ملی مقابله با کرونا به کل رشته‌ها اعلام کرده تا پایان فروردین حق برگزاری هیچ مسابقه یا اردویی ندارید و ما هم بر اساس همین موضوع تصمیم گرفتیم بازی‌ها را تعطیل کنیم اما اینکه بازی‌ها چه زمانی شروع می‌شود، ارتباط مستقیمی به کنترل بحران کرونا دارد.

او ادامه داد: همه می‌بینید کرونا در کل جهان بازی‌ها و مسابقات را به تعلیق کشانده است و مسئولان فدراسیون آن کشور‌ها هم نمی‌توانند بگویند چه زمانی بازی‌های شان آغاز می‌شود. ما هم اکنون فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم ستاد ملی مقابله با کرونا چه تصمیمی می‌گیرد. در حال حاضر که کشور در شرایطی کاملا بحرانی است و جان ورزشکاران از شروع مسابقات اهمیت بیشتری دارد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره احتمال تعطیلی کلی لیگ برتر گفت: ما درباره این موضوع هم تصمیم گیرنده نیستیم. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مسئول برگزاری رقابت‌ها است و شرایط بهداشتی برای برگزاری دیدار‌ها به تصمیم وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا ارتباط دارد. فعلا که چنین موضوعی اعلام نشده و امیدواریم وضعیت بهتر شود تا لیگ را در هر زمانی که می‌توانیم به اتمام برسانیم و مسابقات تعطیل نشود. باید شرایط تمام تیم‌ها را در نظر بگیریم. تعطیلی مسابقات به ضرر تیم‌ها است و هیچ دستورالعملی هم در صورت رقم خوردن این اتفاق نداریم. ما نمی‌توانیم سر خود اقدامی انجام بدهیم.

او افزود: اگر خدای نکرده بخواهیم لیگ را تعطیل کنیم باید بلافاصله جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برگزار و تصمیم گیری‌های لازم انجام شود.

مهدی درباره احتمال ۱۸ تیمی برگزار شدن رقابت‌های فصل آینده گفت: این موضوع در حیطه اختیارات هیئت رئیسه است و باید اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در صوتر تعطیلی لیگ درباره اینکه فصل آینده بازی‌ها با چند تیم برگزار شود، تصمیم گیری کنند.

او درباره اینکه آیا سازمان لیگ برای تمرین نکردن تیم‌ها به آن‌ها بخشنامه داده است یا خیر، گفت: تمرین کردن تیم‌ها هیچ ارتباطی به ما ندارد و خودشان باید با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی لیگ دست کم تا پایان فروردین درباره تمرینات شان تصمیم گیری کنند. شاید یک تیم بخواهد در این شرایط هم تمرین کند و توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را جدی نگیرد. این موضوع در حیطه اختیارات ما نیست که به تیم‌ها بگوییم تمرین خود را تعطیل کنند یا نکنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها