بازیهای لیگ برتر لغو می شود ؟

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: اعتقاد دارم می‌توان بازی‌ها را لغو کرد، اما تاکنون چنین دستوری برای ما نیامده است.

بازیهای لیگ برتر لغو می شود ؟

ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره لغو دیدار‌های نمایندگان ایران در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا بیان کرد: با توجه به نامه‌ای که از AFC دریافت کرده ایم، تاکنون تنها بازی‌های این هفته لغو شده است. قرار بود تیم‌های ما در زمین بی طرف بازی کنند و با توجه به مشکلات پروازی و بحث شیوع ویروس کرونا، بازی سپاهان، استقلال، پرسپولیس و شهر خودرو مقابل حریفان لغو شد. تا این لحظه برای ما نامه دیگری نیامده و امیدواریم در نهایت اتفاقی بیفتد که به سود مردم و ورزش ایران باشد. انشالله بتوانیم در آینده مسابقات خوبی را برگزار کنیم.

اعتقاد دارم می توان بازی ها را لغو کرد اما تاکنون چنین دستوری برای ما نیامده است

او درباره اینکه آیا فدراسیون فوتبال با وجود تقویم فشرده اش مانند بسیاری از نقاط دنیا برنامه‌ای برای لغو بازی‌ها به دلیل شیوع این ویروس ندارد، توضیح داد: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تنها مسئول برگزاری بازی هستند و درباره این مسائل مراجع ذی صلاح باید تصمیم بگیرند. هر استانی شورای تامین دارد و اگر به هر دلیلی شرایط برگزاری بازی وجود نداشته باشد، این شورا ورود کرده  و بازی را لغو می‌کند. تاکنون ما نامه یا دستوری از مراجع ذی صلاح و نهاد‌های بالاتر برای لغو بازی‌ها دریافت نکرده ایم. من خودم بازیکن بوده ام و اعتقاد دارم می‌توان مسابقات را لغو کرد. بی شک تمام بازیکنان و خانواده شان استرس دارند، اما فدراسیون فوتبال تنها برگزار کننده بازی است و شرایط امنیتی، بهداشتی و سایر موارد را باید مراجع ذی صلاح دستور بدهند که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.  

شکوری: می‌توان بازی‌ها را لغو کرد، اما تاکنون چنین دستوری برای ما نیامده است/ اصلاح اساسنامه یک سال زمان می‌برد/ ۲۵ اسفند انتخابات را برگزار می‌کنیم

اگر وزارت بهداشت یا سایر مراجع ذی صلاح دستور لغو بازی ها را بدهند به آن تمکین می کنیم

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا فدراسیون فوتبال اصراری روی برگزاری بازی‌ها ندارد، اظهار داشت: تاکنون چنین ابلاغیه‌ای برای ما نیامده است که کل بازی‌ها لغو شود. بی شک اگر وزارت بهداشت یا هر نهاد دیگری چنین نامه‌ای به ما بدهد، به آن تمکین کرده و برای برگزاری بازی‌ها مقاومت نمی‌کنیم.   صد در صد تمام تصمیم‌های ستاد مقابله و جلوگیری از کرونا برای ما لازم الاجرا است، اما موضوعی که تاکنون مصوب شده این است که بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شود. برخی تصمیم‌ها هم در حیطه ما است. برای مثال مسابقات فوتسال بانوان را تعطیل کردیم. هر دستوری مراجع ذی صلاح بدهند، انجام خواهیم داد.

پاسخ خوبی به ایرادهای فیفا دادیم و تمام تلاش مان را برای برگزاری انتخابات در تاریخ 25 اسفند انجام می دهیم

شکوری درباره ارسال نامه از سوی فیفا درباره لغو انتخابات تا زمان رفع ایراد‌های اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: طبق فرآیند و قانون، ما ۹ فوریه (۲۰ بهمن) نامه‌ای برای فیفا ارسال و در آن ذکر کردیم که انتخابات ۲۵ اسفند برگزار می‌شود. این نامه برای AFC هم ارسال شد. چند روز قبل فیفا نامه‌ای برای ما ارسال کرده و به اساسنامه فدراسیون ایراد‌هایی گرفته بود. شب گذشته پاسخ خود را به  فیفا دادیم. بیشتر این ایراد‌ها به شکلی است که احساس می‌کنم شاید دوستان ما در فیفا اطلاعات کامل نسبت به اساسنامه ما ندارند که چنین مطالبی را مطرح می‌کنند. با این وجود پاسخ خوب و مناسبی داده ایم. تمام تلاش مان را به کار گرفته ایم تا انتخابات را ۲۵ اسفند برگزار کنیم و امیدواریم این اتفاق رخ بدهد.

اساسنامه فدراسیون فوتبال دستورالعمل اجرایی دارد و از این لحاظ مشکلی نیست

او درباره ایراد‌هایی که فیفا از اساسنامه فدراسیون فوتبال گرفته است، بیان کرد:  یکی از ایراد‌ها این بود که اساسنامه ما دستورالعمل اجرایی ندارد. درحالیکه اینگونه نیست و اساسنامه فدراسیون چنین دستورالعملی دارد و ما مشکلی در این زمینه نداریم. انتخابات را هم براساس همین دستورالعمل برگزار می‌کنیم و مشکلی نیست. با توجه به اینکه پیش از این هم بحث دستورالعمل اجرایی را برای فیفا و AFC ارسال کرده بودیم در نامه مان ذکر شده است که فدراسیون ایران پیش از این هم چنین کاری انجام داده است.  

شکوری: می‌توان بازی‌ها را لغو کرد، اما تاکنون چنین دستوری برای ما نیامده است/ اصلاح اساسنامه یک سال زمان می‌برد/ ۲۵ اسفند انتخابات را برگزار می‌کنیم

اصلاح اساسنامه یک سال زمان می برد و انشالله این اقدام پس از انتخاب رئیس جدید برگزار می شود

شکوری درباره بحث حضور بازنشستگان در انتخبات گفت: در نامه فیفا چنین موضوعی نیامده است. من در حال حاضر سرپرست دبیرکل فدراسیون هستم و طبق اساسنامه‌ای که در تاریخ ۴ دی ۱۳۹۰ مصوب شده است انتخابات را برگزار می‌کنم. اگر قرار است تغییری در اساسنامه ایجاد شود باید پس از انتخاب رئیس این کار صورت بگیرد چراکه به صلاح فوتبال مان نیست که اکنون سراغ اصلاح اساسنامه برویم چراکه این اقدام دست کم یک سال زمان می‌برد. من   جزء خانواده فوتبال هستم و طبق نظری شخصی و کارشناسی می‌گویم صد در صد باید انتخابات را ۲۵ اسفند برگزار کنیم. انشالله پس از انتخاب رئیس جدید، او تغییراتی که لازم و به صلاح فوتبال است اعمال می‌کند. تیم ملی ایران بازی‌های حساسی پیش رو دارد و نباید انتخابات فدراسیون به تاخیر بیفتد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون   در پایان گفت:  ما باید به قانون استناد کنیم. فدراسیون اساسنامه دارد  و طبق همین اساسنامه انتخابات برگزار می‌شود. اگر قرار است اتفاق دیگری بیفتد از عهده من خارج است.  

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها