درخواست حیاتی اینفانتینو از کنگره فیفا برای کمک به فوتبال ایران

با وجود مشکلات بسیاری که فدراسیون برای دریافت مطالباتش از فدراسیون جهانی به دلیل تحریم‌ها دارد اما هنوز هم امیدهایی هست تا فوتبال ایران به مطالبات خود برسد.

درخواست حیاتی اینفانتینو از کنگره فیفا برای کمک به فوتبال ایران

فدراسیون فوتبال ایران به دلیل تحریم‌ها این روزها نمی‌تواند مطالباتی را که از فدراسیون فوتبال جهانی فیفا دارد دریافت کند و مهدی تاج نیز در آخرین نشست خود درباره طلب 8یا 9 میلیاردی فدراسیون فوتبال از فیفا و ای اف سی خبر داد و مدعی شد که تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا به هر شکل ممکن فدراسیون این رقم را دریافت کند اما این تلاش‌ها به سرانجام نرسیده است.

تاج در نشست خبری خود با اشاره به این موضوع گفت:هم فدراسیون فوتبال، هم باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و پدیده در فیفا مطالباتی دارند که حتی یک سنت آن را هم دریافت نکرده‌اند. انتظار ما از دولت این است که راهکاری ارائه کند و این پول‌ها را به ما پرداخت کند و سپس در ادامه این پول‌ها را از طریق حواله‌هایی که به دولت می‌دهیم از جاهای دیگر دریافت کند. به هر حال دولت مطالباتی دارد که می‌تواند مطالبات فدراسیون فوتبال را هم از آنها بگیرد. 

با این وجود این پایان کار نیست و هنوز روزنه‌هایی برای دریافت پول از فیفا وجود دارد اما شاید این موضوع کمی طول بکشد.از آنجا که به مسئولان فدراسیون جهانی عنوان شده حتی انتقال کوچک‌ترین مبلغ به حساب‌های فدراسیون ایران آنها را با دردسر مواجه می‌کند شاید دریافت پول از فیفا در این شرایط تحریم‌ها کاری رویایی به نظر برسد اما ظاهرا قرار است در کنگره بعدی فیفا که در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی برگزار می‌شود پیرامون این مشکلات بحث و تبادل نظر شود.

قرار است در این کنگره رئیس فدراسیون جهانی از سایر اعضای مجمع درخواست کند تا برای پرداخت مطالبات فوتبال ایران و کمک به فوتبال کشورمان رای گیری انجام دهند که پاسخ این درخواست مهم بعد از رای گیری مشخص می‌شود.

در صورتی که این اتفاق بیفتد شاید فدراسیون فوتبال امید داشته باشد که بتواند مطالبات 9 میلیون دلاری خود را از فیفا و ای ف سی دریافت کند. زمان برگزاری نشست بعدی کنگره مشخص نیست اما این کنگره در اتیوپی برگزار می‌شود.

آخرین کنگره فیفا در تاریخ 5 ژوئن(15 خرداد) در پاریس فرانسه برگزار شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها