ابهام در رسیدن "علیرضا کریمی" به المپیک

به گفته عضو کمیته پزشکی فدراسیون کشتی تکلیف حضور قطعی علیرضا کریمی کشتی‌گیر آزاد کار ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، سه تا چهار ماه دیگر مشخص خواهد شد.

ابهام در رسیدن "علیرضا کریمی" به المپیک

دکتر سهراب کیهانی  در خصوص آخرین وضعیت علیرضا کریمی آزادکار تیم ملی کشتی ایران که از ناحیه رباط صلیبی قدامی دچار آسیب شده است، اظهار کرد: رباط صلیبی قدامی علیرضا کریمی پارگی دارد اما کامل پاره نشده است و تصمیم گرفتیم مرحله به مرحله روند درمانی او را پیش ببریم و به ورزشکار فرصت دهیم که شانس حضور در المپیک را داشته باشد و قرار نیست که به یکبار کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: تزریق داخل زانو انجام شده است و از امروز(یکشنبه) فیزیوتراپی و از ۲ هفته دیگر نیز تمرینات بدنسازی اش آغاز می‌شود و در هر مرحله وضعیت کریمی بررسی خواهد شود و هر دو هفته ارزیابی مجدد صورت می‌گیرد.

عضو کمیته پزشکی فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه رسیدن علیرضا کریمی به المپیک قطعی نیست، تصریح کرد: قرار است او در المپیک یک وزن بالاتر کشتی بگیرد و به طور قطع در جام تختی حضور نخواهد داشت. شش هفته دیگر در مورد اینکه او در چه سطحی تمریناتش را آغاز کند تصمیم‌گیری خواهیم کرد و سه تا چهار ماه دیگر نیز مشخص می‌شود که علیرضا کریمی امکان حضور در المپیک را خواهد داشت یا خیر.

جمعه هفته گذشته جلسه ای با حضور غلامرضا محمدی و ابراهیم مهربان سرمربی و مربی تیم ملی کشتی آزاد، دکتر پورسعید رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی، دکتر سهراب  کیهانی متخصص ارتوپدی، دکتر مرتضی بهرامی نژاد پزشک و بدنساز تیم ملی کشتی آزاد در خصوص تعیین وضعیت علیرضا کریمی برگزار و برای روش درمان مصدومیت پای او تصمیم بر این شد که درمان غیر تهاجمی به عنوان روش درمانی انتخاب شود و با ایجاد القای ترمیم (PRP) به همراه بدنسازی و تقویت عضلات و تقویت تعادل مدنظر قرار گیرد چراکه انجام عمل جراحی باعث می شد که در نهایت کشتی گرفتن برای کریمی در المپیک غیر ممکن باشد.

گفتنی است در معایناتی که صورت گرفته بود شک بر این بود که رباط صلیبی قدامی علیرضا کریمی پاره شده است، اما ام آر آی اول پارگی کامل را نشان نمی داد و در آزمایش ام آر آی مجدد که گرفته شد این موضوع به اثبات رسید.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها