افشاگری درباره عادت زشت استراماچونی در قراردادهای یک‌طرفه

با بررسی کارنامه استراماچونی در باشگاه های مختلف می توان فهمید سرمربی ایتالیایی تبحر خاصی در عقد قرارداد های یک طرفه دارد.

افشاگری درباره عادت زشت استراماچونی در قراردادهای یک‌طرفه

مهم‌ترین اتفاق این روزهای ورزش، چالش باشگاه استقلال با آندره‌آ استراماچونی است، مربی ایتالیایی که به‌طور ناگهانی و بامداد روزی که تیمش بازی مهمی در لیگ برتر داشت بار سفر بست و به کشورش رفت تا استقلال در سه بازی اخیر خود بدون سرمربی و حتی مربی به میدان برود و از راه دور کنترل شود و البته پنج‌امتیاز مهم را در کورس قهرمانی از دست بدهد.

در همین مدت نیز مدیرعامل باشگاه (امیرحسین فتحی) از سمت خود استعفا کرد و جواد زرینچه نیز به‌عنوان سرپرست تیم جایش را به ستار همدانی داد و دو بازیکن خارجی و تاثیرگذار استقلال یعنی شیخ دیاباته و هرویه میلیچ نیز به‌طور غیرمستقیم نوای جدایی سر دادند.

اینکه استراماچونی عملکرد بسیار خوبی در استقلال داشت و توانست این تیم بحران‌زده را به یکی از مدعیان جدی قهرمانی تبدیل کند حرف درستی است، اینکه مدیران باشگاه استقلال مانند همتایان قبلی خود با مجموعه‌ای از ناکارآمدی‌ها شرایطی را رقم زدند که این مربی بتواند طبق قانون از کشور برود و قراردادش را فسخ کند نیز حرف درستی است.

با این حال در شرایط فعلی باید این حقیقت را پذیرفت که مدیران استقلال برای بازگرداندن مربی ایتالیایی تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند و با وجود اینکه می‌دانستند درصورت پرداخت مبلغ درخواستی ممکن است موضع استرا تغییر کند و قید بازگشت به ایران را بزند به هر طریق ممکن کاری را که از نظر مربی ایتالیایی شبیه به معجزه بود، انجام دادند و درنهایت هم همان شد که برخی هشدار داده بودند.

اما مربی ایتالیایی که خوب می‌دانست مدیران باشگاه فشار زیادی را برای بازگرداندن او تحمل می‌کنند، خواسته های عجیبی از باشگاه بیان کرد و تمام مبلغ قراردادش را قبل از اتمام فصل به‌طور یکجا طلب کرد ؛ اقدامی که در بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان نیز معمول نیست و مربیان و بازیکنان بزرگ به‌طور ماهانه حقوق خود را دریافت می‌کنند. بماند که به گفته مسئولان استقلال، مبلغ درخواستی استرا بیش از عددی بود که در قرارداد ثبت‌شده و او مبلغ قراردادش را نیز افزایش داده بود .

نکته تاسف‌بار ماجرا هم این بود که تقریبا ثابت شده فرد یا افرادی ایرانی با استراماچونی در ارتباط بوده و به‌نوعی او را در این مسیر هدایت می‌کردند؛ مسیری که باعث شد او یک روز از عشق به ایران و هواداران استقلال و آن کودک نابینا بگوید و روز دیگر برای بازگشت شروطی سنگین بگذارد.

یادمان نرفته این ایتالیایی -که در ایران هرگز حاضر به گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی نشد و بارها حضور در نشست‌های خبری را هم تحریم کرد- در مصاحبه‌های متعدد با رسانه‌های کشورش تاکید کرد هنوز چمدان‌هایش را باز نکرده و به محض دریافت مبلغ درخواستی‌اش (۱۶۰ هزار یورو) به تهران بازخواهد گشت، اما مبلغ مذکور با مشکلاتی عدیده به حساب جدید استرا واریز شد و در حالی که آن کودک نابینا هم مثل میلیون‌ها هوادار استقلال منتظر شنیدن خبر بازگشت مربی تیم محبوبش به ایران بود، اخبار مربوط به شروط یازده‌گانه منتشر شد!

اما حالا که آمدن استراماچونی منتفی شده است ، بد نیست کمی به عقب برگردیم؛ روزی که صحبت از مذاکرات آبی‌ها با استراماچونی به میان آمد، رزومه او را  بررسی کرده و به نکته جالبی برخوردیم؛ مربی ایتالیایی که در سال‌های اخیر همواره با اخراج از سوی باشگاه‌ها در ایتالیا، یونان و چک مواجه شده تبحر خاصی در عقد قراردادهای یک‌طرفه دارد. بد نیست بخش‌هایی از این رزومه را مرور کنیم:

«استراماچونی پس از اخراج‌ از تیم‌های پاناتینایکوس و اسپارتاپراگ اثرات متاخر خود را همچنان در این تیم‌ها نگه داشت. او هنگام حضور در آتن و پراگ، دستیاران پرتعدادی را با خود برد و همچنین چند بازیکن خارجی را برای این دو تیم به خدمت گرفت. بازیکنان مدنظر نتوانستند کارایی لازم را داشته باشند و دستیاران استرا هم همراه او از تیم کنار گذاشته شدند و کلی بدهی روی دست پاناتینایکوس و اسپارتا‌پراگ برجای گذاشتند و حتی تراز مالی این دو باشگاه را با نوسانات فراوانی روبه‌رو کردند. باشگاه‌های مذکور برای اینکه بتوانند خسارت‌های وارده را جبران کنند، اعلام کردند به دو، سه سال زمان نیاز دارند. جالب است بدانید قرارداد آندره‌آ با اسپارتاپراگ به‌گونه‌ای بود که آنها تا ژوئن سال ۲۰۱۹ باید حقوق ماهیانه قابل‌توجهی به این سرمربی پرداخت می کردند.»

با این رزومه ، بسیاری سعی کردند پیش از امضای قرارداد به مدیران باشگاه هشدار دهند که با یک استاد قرارداد یک‌طرفه مواجه هستند و باید مراقب باشید.

اما متاسفانه هشدار ها جدی گرفته نشد تا هم‌اینک شاهد باشیم استراماچونی مانند عروس هزار داماد ، باز هم با مطالبه مهریه خود ، تیمی دیگر را به سرنوشت فاجعه باری دچار کرده است .

 

منبع: فرهیختگان
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها