هاشمیان: به ویلموتس گفتم ممکن است شجاعی اخراج شود

مربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در دقیقه 75 بازی با عراق به ویلموتس گفتم که ممکن است شجاعی کارت زرد دوم را دریافت کند.

هاشمیان: به ویلموتس گفتم ممکن است شجاعی اخراج شود

وحید هاشمیان در مورد آخرین شرایط تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: بعد از بازی ایران با بحرین و عراق خبرها را خواندم. من اعتقاد دارم که انتقاد مثبت می‌تواند به تیم ملی کمک کند. شرایط ایران و وضعیت ما در جدول در حد و شان ایران نیست و به همین دلیل می‌گویم که انتقادها به حق است.

وی ادامه داد: در اکثر کشورهای دنیا همیشه سرمربی تیم ملی درمورد شرایط تیمش حرف می‌زند و حداقل ماهی یک بار کنفرانس خبری دارد. این در حالی است که قبل و بعد از هر بازی هم با رسانه‌ها صحبت می‌کند. من اگر در این مدت حرفی نزدم دلیلش این بود که کلاً کم مصاحبه می‌کنم. رسانه‌ها در ایران زیاد هستند و اگر بخواهیم هر روز مصاحبه کنیم ممکن است حاشیه ایجاد شود.

مربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: بعد از آمدن ویلموتس من صبر کردم تا او اول حرف بزند و بعد من اظهارنظر کنم. به نظرم جایز نیست که یک مربی بیشتر از سرمربی با رسانه‌ها حرف بزند. یواخین لو در زمانی که مربی تیم ملی آلمان بود چقدر با رسانه‌ها صحبت می‌کرد و مردم چقدر از او شناخت داشتند؟ کم حرف زدن من به دلیل کمبود اطلاعات یا محاظفه کاری‌ نبود، بلکه شرایط را می‌سنجدیم.

هاشمیان در خصوص وظایفش روی نمیکت تیم ملی، گفت: عدم ارتباط درست با مربیان در دوره‌های گذشته کار را سخت کرده بود. دیدن بازی‌های لیگ از وظایف من بود. همچنین به تنهایی باید لیستی تهیه می‌کردم و در اختیار سرمربی قرار می‌دادم. نفراتی که به نظرم خوب بودند را به ویلموتس معرفی کرده و نشان می‌دادم. بخشی از تمرین هم برعهده من بود؛ البته فریرا با 61 سال سن هم بود که بخشی از تمرینات را هم او برگزار می‌کرد. قرار بود ویلموتس آنالیزور هم بیاورد که اعلام شد به دلیل سن بالا او نمی‌تواند همراه تیم ملی باشد و بخش آنالیز هم به فریرا رسید.

وی ادامه داد: سرمربی تیم ملی برای شروع اردوها لیستی به ما می‌داد و نظرمان را می‌پرسید. ما هم با توجه به شرایط لیست را کم و زیاد کرده و در نهایت خودش نفرات نهایی را انتخاب می‌کرد. حتی برای ترکیب هم همین شرایط بود. در جریان بازی هم فریرا باید بررسی می‌کرد که آیا تیم حریف براساس آنالیزی که از آنها داریم بازی می‌کند یا خیر؟ من هم باید وضعیت دفاعی تیم حریف را زیر نظر می‌گرفتم. ای کاش ویلموتس ایرانی بود تا راحت‌تر می‌توانستیم حرف بزنیم، چراکه منطقی نیست که بخواهیم پشت سر وی حرف بزنیم.

مربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: بعد از بازی حرف زدن خیلی راحت است، اما اینکه در لحظه چه تصمیمی گرفته شود سخت خواهد بود. در بازی با عراق میلاد محمدی مصدوم شد و مجبور شدیم وی را تعویض کنیم. در ادامه طارمی هم در دقیقه 62 مصدوم شد و مجبور شدیم او را هم از زمین بیرون بکشیم. به این ترتیب تا دقیقه 62 ما دو تعویض انجام داده بودیم. دقیقه 75 به سرمربی تیم ملی گفتم که به نظرم مسعود شجاعی در خطر دریافت کارت زرد دوم قرار دارد. او هم پاسخ داد که ما دو تعویض انجام داده‌ایم و اگر اتفاقی همچون مصدومیت برای بیرانوند رخ دهد کاری از دست‌مان برنخواهد آمد.

هاشمیان اظهار داشت: شجاعی بازیکن بسیار با تعصب و جنگنده‌ای است، اما آیا اخراج وی درست بود؟ به عقیده خیلی‌ها او نباید اخراج می‌شد. ما پور علی گنجی را هم در ترکیب داشتیم که کارت زرد دریافت کرده بود؛ اگر شجاعی را تعویض می‌کردیم و پورعلی گنجی کارت زرد دوم را دریافت می‌کرد تکلیف چه بود؟ اگر بعد از انجام 3 تعویض بیرانوند مصدوم می‌شد چه باید می‌کردیم؟ 

وی با بیان اینکه نمی‌خواهم از ویلموتس دفاع کنم، گفت: ویلموتس روی نمیکت تیم ملی بلژیک نشسته و اینگونه نیست که فکر کنیم او موضوعی را نمی‌بیند و بقیه می‌بینند. بازی با عراق باید مساوی می‌شد، اما به هر حال باختیم. به نظرم اگر می‌بردیم یا حتی مساوی می‌شد، بازهم حاشیه‌های اخیر ایجاد می‌شد. 

مربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: طبق اطلاعاتی که من در حد یک مربی دارم این است که ایران برای اینکه پول ویلموتس را بدهد باید از فیفا کمک می‌گرفت، اما تحریم‌ها علیه ایران بیشتر شد و ایران نتوانست آن پول را در زمان مشخص پرداخت کند. فراهم کردن پول در داخل ایران هم برای فدراسیون کار سختی بود. به هر حال کمی زمان برد تا پول را به وی بدهند و او هم فکر کرد که بدقولی شده است.

هاشمیان افزود: نباید قبل از بازی ایران و عراق این صحبت‌ها مطرح می‌شد. قرار بود اردوی تیم ملی از چهارشنبه شب شروع شود، اما طرح این موضوعات انرژی زیادی از ما گرفت. نمی‌دانستیم که سرمربی به ایران می‌آید یا خیر و حتی نمی‌دانستیم که باید کار را شروع کنیم یا خیر. ای کاش این صحبت‌ها بعد از بازی با عراق یا هنگ‌کنگ مطرح می‌شد. به هر حال اتفاقات باید آنالیز و تکلیف کادر فنی تیم ملی زودتر مشخص شود تا بتوانیم برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها