محرومیت 2ساله در انتظار مسی

فوق‌ستاره تیم فوتبال بارسلونا ممکن است به مدت ۲ سال از بازی‌های رده ملی محروم شود.

محرومیت 2ساله در انتظار مسی

اظهارات تندی که لیونل مسی پس از برتری 2 بر یک تیم ملی فوتبال آرژانتین مقابل شیلی در دیدار رده‌بندی مسابقات کوپا آمه‌ریکا 2019 انجام داد، ممکن است برای وی گران تمام شود. طبق گزارش نشریه «آس»، فوق‌ستاره بارسلونا به دلیل اتهامی که به مسئولان کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کونمبل) زد و این کنفدراسیون را فاسد خطاب کرد و در ادامه از حضور در مراسم اهدای مدال حضور پیدا نکرد، ممکن است تا 2 سال از حضور در مسابقات رده ملی محروم شود. اگر این اتفاق بیفتد، مسی در بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی 2018 و مسابقات کوپا آمه‌ریکا 2020 که قرار است به میزبانی مشترک کلمبیا و آرژانتین برگزار شود، قادر به همراهی آلبی‌سلسته نخواهد بود.

مسی پس از بازی با شیلی در انتقاد از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی گفته بود: همه چیز برای برزیل آماده شده است. نمی‌خواهم جزئی از این فساد باشم. ما نباید جزئی از این اهانت باشیم که در این دوره از کوپا آمه‌ریکا متحمل شدیم. ما می‌توانستیم در این مسابقات پیشروی کنیم اما اجازه ندادند که به فینال برویم. فساد، داوران و همه افراد دیگر مانع لذت بردن مردم از فوتبال شدند. امیدوارم داوران و کمک‌داور ویدئویی (VAR) تأثیری در بازی فینال نداشته باشند و بگذارند پرو رقابت کند، اما بعید می‌دانم اجازه چنین کاری را بدهند.

کونمبل هم در واکنش به اظهارات مسی، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در فوتبال گاهی اوقات شما پیروز می‌شوید و گاهی اوقات هم می‌بازید، پس پذیرش نتیجه یک بازی با احترام و وظیفه‌شناسی، از ارکان اساسی بازی جوانمردانه است. این موضوع در مورد تصمیمات داوری هم صدق می‌کند و باید پذیرفت که داوران هم انسان هستند و هرگز مصون از خطا نیستند. پذیرفتنی نیست که به دلیل رخ دادن یکسری حوادث که مقتضی رقابت‌هایی است که در آن 12 کشور در شرایط یکسان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، اتهامات بی‌پایه و اساسی برای تحریف واقعیت مطرح و تمامیت کوپا آمه‌ریکا زیر سؤال برود. اتهامات نسبت داده شده نمایانگر بی‌احترامی به این رقابت‌ها، تمامی بازیکنان شرکت کننده در آن و صدها فردی است که زیر نظر کونمبل کار می‌کنند، سازمانی که از سال 2016 بی‌امان تلاش کرده تا فوتبال آمریکای جنوبی را حرفه‌ای کرده و آن را توسعه دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها