جانشین ویلموتس باید ایرانی باشد

یشکسوت فوتبال ایران معتقد است سقوط ایران در رنکینگ فیفا و از دست رفتن صدر رنکینگ آسیا، اتفاقی قابل پیش‌بینی بوده است.

جانشین ویلموتس باید ایرانی باشد

حمید درخشان پیشکسوت فوتبال ایران درباره سقوط شش پله‌ای تیم ملی ایران در رنکینگ فیفا و از دست رفتن صدر رنکینگ آسیا گفت: این مساله طبیعی است. وقتی شما در فوتبال کمتر کار کنی و فعالیت کمتری داشته باشی،‌ این اتفاق قابل پیش‌بینی است. ما در چند سال اخیر هیچ عنوان قهرمانی در ‌آسیا به دست نیاوردیم. در این چند سال رنکنیگ فیفا ما را گول می‌زد و چون فکر می‌کردیم در صدر رنکینگ آسیا قرار داریم یعنی واقعا عملکرد خوب و ایده‌آلی داریم. برای اول شدن باید تلاش و توان زیادی گذاشت و باید در سطح آسیا قهرمان بود.

او ادامه داد: شکست‌های ایران مقابل عراق و بحرین و حاشیه‌هایی در چند وقت اخیر برای تیم ملی به وجود آمده، در رنکینگ موثر بوده اما مساله‌ای که وجود دارد این است که تیم ملی در سطح آسیا قهرمان نبوده است. ما نه در جام ملت‌های آسیا قهرمان بودیم و نه در لیگ قهرمانان آسیا توانستیم عنوان قهرمانی را به دست آوریم و این اتفاق طبیعی است که در رنکینگ افت داشته باشیم.

درخشان درباره سرمربی تیم ایران و در این رابطه که باید در شرایط کنونی چه تدبیری اندیشید خاطرنشان کرد:‌ به نظر من باید به ویلموتس فرصت داد و او را حفظ کرد. در غیر این صورت باید گزینه‌های داخلی را برای مربی‌گری تیم ملی در نظر گرفت. اگر در این شرایط بخواهیم یک مربی خارجی دیگری بیاوریم، تضمینی وجود نخواهد داشت که او بتواند ما را به جام جهانی ببرد. فدارسیون هم که در حال حاضر پول آنچنانی ندارد و با توجه به مکشلات مالی فدراسیون، چنین حرکتی کار بسیار سختی به نظر می‌آید.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها