شکل و شمایل تیم ملی با حضور احتمالی برانکو

نتایج ضعیف تیم ملی برابر عراق و بحرین باعث انتقادات شدید از مارک ویلموتس شد و گمانه‌زنی می‌شود برانکو قبل از سال ۱۳۹۹ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی شود.

شکل و شمایل تیم ملی با حضور احتمالی برانکو

سرمربی کروات سابق پرسپولیس همیشه علاقه‌اش را به نیمکت تیم ملی ایران نشان داده و طی روز‌های اخیر با انتشار عکسش کنار سفیر ایران در کرواسی به شایعات دامن زده و هیچ بعید نیست دیگر ویلموتس روی نیمکت تیم ملی ننشیند. اما سؤال اینجاست با آمدن برانکو چه تغییراتی قرار است رخ دهد؟

مهم‌ترین اتفاق بعد از آمدن برانکو قطعاً تغییر سیستم بازی تیم ملی از ۱-۳-۲-۴ یا ۲-۴-۴ خطی به سیستم مورد علاقه مرد کروات یعنی ۲-۴-۴ لوزی است. سیستمی که برانکو با آن تا فینال آسیا رفت، ولی آخر کار در ژاپن کم آورد و کمبود بازیکن کار دستش داد. برانکو با این سیستم تمامی جام‌های موجود در ایران را کسب کرد و بدون شک بهترین تیم تاریخ لیگ برتر را ساخت که به سه قهرمانی متوالی و یک نایب‌قهرمانی رسید.

تغییر در لیست تیم ملی دومین اتفاق مهم با آمدن برانکو است. تیم ملی در حال حاضر ۶ پرسپولیسی در لیست نهایی‌اش دارد، اما با آمدن برانکو، شاگردان سابقش برای پوشیدن لباس تیم ملی امیدوارتر می‌شوند. سرلیست تغییرات مرد کروات بدون شک شجاع خلیل‌زاده، مدافع مورد علاقه برانکو خواهد بود و به غیر از او انصاری هم با وجود نمایش ضعیف مدافعان چپ فعلی تیم ملی امیدوار به پوشیدن پیراهن تیم ملی می‌شود. یکی دیگر از تغییرات برانکو در لیست تیم ملی می‌تواند یک تسویه‌حساب شخصی باشد و مرد کروات صادق محرمی، مدافع مورد علاقه‌اش را جایگزین رامین رضاییانی کند که از پرسپولیس اخراجش کرد. با این شرایط اگر محسن ربیع‌خواه یا سیدجلال حسینی هم به تیم ملی دعوت شدند، تعجب نکنید! حالا نوبت به ترکیب تیم ملی با حضور برانکو می‌رسد که خط به خط بررسی می‌کنیم.

خیال رشید راحت می‌شود

هر مربی از هر جای جهان وارد تیم ملی ایران شود، بدون شک بیرانوند گلر شماره یک او خواهد بود چه رسد به برانکو که علیرضا را بهترین دروازه‌بان آسیا معرفی می‌کرد. بعد از بیرانوند، خیال رشید مظاهری که این روز‌ها کم گل نمی‌خورد هم برای ادامه دعوت شدنش به تیم ملی راحت می‌شود، چون برانکو هر وقت صحبت از جانشین بیرانوند می‌شد، نامی جز رشید مظاهری را به زبان نمی‌آورد.

شجاع رهبر خط دفاع

برانکو هیچ بازیکنی را به اندازه شجاع خلیل‌زاده دوست ندارد و قطعاً با آمدنش، شجاع فیکس می‌شود. زوج شجاع هم احتمالاً مرتضی پورعلی‌گنجی خواهد بود که برانکو همیشه دنبال جذبش برای پرسپولیس بود، ولی هیچ‌وقت موفق به این کار نشد. محمد انصاری هم گزینه اصلی دفاع چپ می‌شود و نادری هم شانس دوم بازی در این پست است. در دفاع راست هم که رامین با توجه به اختلافش با برانکو قطعاً نیمکت‌نشین می‌شود و صادق محرمی گزینه اصلی برانکو خواهد بود، هر چند برانکو از وریا هم بدش نمی‌آید، ولی معتقد است صادق بهترین دفاع راست ایران می‌شود.

تمجید‌های همیشگی از امید

برانکو همیشه امید ابراهیمی را تحسین می‌کرد و بازی هافبک دفاعی استقلال را می‌پسندید. به جز امید، برانکو، وحید امیری را از چنگ استقلال و ترابی را از چنگ تراکتور خارج کرد تا به خط هافبک پرسپولیس بپیوندند و احمد نوراللهی بازیکن همیشه فیکس تیم او بود و این سه نفر به علاوه امید ابراهیمی می‌توانند شکل لوزی خط هافبک برانکو را تشکیل دهند.

خداحافظ سردار

برانکو بار‌ها تأکید کرده بود مهاجمی مثل کاوه رضایی نداریم و از طارمی هم دل نمی‌کند تا زوج احتمالی خط حمله‌اش باشند. نکته مهم در خط حمله تیم ملی با آمدن برانکو، دعوای سابقش با پدر سردار آزمون و ماجرای پیامک است و با این شرایط سردار خیلی زود باید از تیم ملی خداحافظی کند.

داداش برانکو را کجای دل‌مان بگذاریم؟

با آمدن برانکو، حتماً برادرش هم دستیار او می‌شود. زلاتکو که در پرسپولیس چیزی از او جز حضور در چند کنفرانس خبری در روز‌های غیبت برانکو ندیدیم، می‌شود مغز متفکر تیم ملی! البته کریم باقری هم دستیار ایرانی او به جای وحید هاشمیان خواهد بود.

آمدن برانکو تیم ملی را از همیشه پرسپولیسی‌تر می‌کند و با آمدنش حتماً علی کریمی بعد از سال‌ها حمایتش از تیم ملی آغاز می‌شود و از این پس مهمان همیشگی کمپ تیم‌های ملی خواهد بود. برانکو نشان داد هر قدر از نظر فنی مربی خوبی باشد، مثل کی‌روش لجباز است و با آمدنش قطعاً به روز‌های پرحاشیه و جذاب فوتبال ایران بازمی‌گردیم.

 

منبع: خبرورزشی
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها