مدیرعامل باشگاه نود:گزینه جدی برای صعود هستیم

مدیرعامل باشگاه نود ارومیه گفت: ما بودجه کمی داریم اما با مدیریت همین بودجه اکنون صدرنشین لیگ دسته یک هستیم.

مدیرعامل باشگاه نود:گزینه جدی برای صعود هستیم

یحیی بهاری  در مورد اتفاقات بازی دو تیم 90 ارومیه و مس کرمان که به نوعی مهم‌ترین مسئله تیم 90 در چند روز اخیر بوده است، اظهار داشت: ما قبل از این بازی پیش بینی می‌کردیم که مسابقه به صورت عادی برگزار نشود چون به هر حال سرمربی آنها در این قضایا دارای رزومه است و پارسال در بازی مقابل گل ریحان نیز اتفاقات مشابهی برای ما به وجود آمد. اگر تیم ما حاشیه داشت، چطور شد تیم خوشه طلایی را شکست دادیم و به صدر جدول رسیدیم؟ بازی با مس برای ما تمام شده است و دوست ندارم با صحبت بیشتر در مورد این بازی حاشیه‌های بیشتری برای 90 به وجود بیاید.

بهاری در مورد اینکه آیا صحبتی در خصوص رای کمیته انضباطی برای تخلفات این بازی انجام شده، عنوان کرد: ما مستندات و مدارک را در اختیار کمیته انضباطی قرار داده‌ایم و پیگیر آن هستیم اما فکر می‌کنم با توجه به کنار رفتن آقای حسن‌زاده این رای با تاخیر اعلام شود. امیدوارم با اعلام رای کمیته انضباطی حق به حق‌دار برسد.

مدیرعامل باشگاه 90 ارومیه در ادامه تصریح کرد: هر کس تخلفی کرده باید تاوان آن را بدهد. تیم‌هایی که از بیت‌المال هزینه می‌کنند،‌ وقتی مقابل ما که بودجه خیلی کمی داریم امتیاز از دست می‌دهند، سعی می‌کنند نتایج خودشان را با ساختن حاشیه توجیه کنند و برای توجیه عملکرد ضعیفشان شاید از دوستانشان در رسانه‌ها هم استفاده کنند.

وی ادامه داد: نمی‌خواهم برای تیممان حاشیه درست شود اما اگر بخواهند ما را متهم کنند اسنادی دارم و می‌توانم حرف‌هایی بزنم که برخی نتوانند حتی از خانه خودشان بیرون بیایند. اسنادی داریم که نشان می‌دهد برخی افراد با چه ترفندهایی به دنبال نتیجه گرفتن هستند. من اگر به جای مسئولان تیم مس باشم اصلا صحبت نمی‌کنم. آنها حدود 15 میلیارد بودجه‌شان است و باید به ما 6-5 گل بزنند. آنها اصلا ما را فراموش کنند، باید جواب نیروی انتظامی را بدهند. بهتر است فکر و ذکرشان روی مدیریت تیم و باشگاهشان باشد. اگر کسی قرار است صحبت کند، جناب زنوزی است که از جیب خودش در فوتبال خرج می‌کند، نه اینکه کسی که حتی کت و شلوارش را هم بیت‌المال هزینه می کند.

وی افزود: سرمربی ما تنها 30 سال دارد، اگر قرار است ما با حاشیه نتیجه بگیریم، این مسئله یک، دو یا نهایتا سه هفته اتفاق می‌افتد. نباید به شعور مخاطب توهین کنیم. در تیم و باشگاه ما ریخت و پاش نیست. نتیجه‌گیری ما فقط حاصل کار، کار و کار و همت و تلاش بچه‌ها و کادر فنی است. اگر لطف خدا شامل حال ما شود و کمی هم شانس یارمان باشد،امسال تیم 90، یکی از گزینه‌های جدی صعود به لیگ برتر خواهد بود.

مدیرعامل باشگاه 90 ارومیه اظهار داشت: ما در هفته دوم با تفاضل گل در صدر جدول بودیم. از شروع مسابقات همیشه بالای جدول لیگ آزادگان قرار داشته‌ایم و همین‌که باعث شادی مردم ارومیه شده‌ایم برای ما کافی است. سال گذشته در بازی اول ما با گل‌گهر تنها 15 نفر تماشاگر حضور داشتند، اما امسال در آخرین بازی خانگی ما مقابل مس بیش از 8000 نفر تماشاگر بودند و در شهری که والیبال حرف اول را می‌زند، نشان می‌دهد فوتبال تبدیل به یک قطب جدید در ورزش شده است. به همین خاطر ما پیش بینی کرده‌ایم که مقابل تراکتور بیش از 40 هزار نفر مراجعه کنند. خدا را شکر شرایط خوبی در منطقه‌ مرزی به وجود آمده و این صدرنشینی به خاطر لطف خدا، همت کادر فنی و تلاش بازیکنان است.

بهاری در مورد صدرنشینی تیم 90 و غافلگیری سایرین در این خصوص گفت: این نتیجه کار یک شبه و دو شبه نیست. ما وقتی در سال 90 آکادمی 90 را راه‌اندازی کردیم، چشم‌اندازی داشتیم. از سال 92 تیم‌داری را شروع کردیم و کاپیتان نونهالان ما در آن سال اکنون در لیگ برتر بازی می‌کنند. با محصولاتی که خودمان آوردیم، اکنون صدرنشین لیگ دسته یک هستیم. واقعا کار سیستماتیکی در یک منطقه غیرفوتبالی انجام دادیم. 

مدیرعامل باشگاه 90 ارومیه در خصوص بازی 90 و تراکتور در چارچوب جام حذفی عنوان کرد: ما هیچ وقت خودمان را رقیب تراکتور نمی‌دانیم و مرهون حمایت‌های جناب زنوزی هستیم. او را باید پدر ورزش آذربایجان دانست و لطفش را فراموش نمی‌کنیم. تراکتور هویت مردم آذربایجان و نماد ورزش این منطقه است که ما دوست داریم پا جای این تیم بگذاریم و تراکتور دوم در منطقه آذربایجان باشیم. برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران قرار است دربی آذربایجان برگزار شود، با اینکه پیش از این دربی تبریز را داشتیم. این بازی به عنوان بزرگ‌ترین مسابقه برای مردم آذربایجان است و حرکت خوبی برای تمام مردم این منطقه به شمار می‌رود. فکر می‌کنم تراکتوری‌ها هم 90 را تیم دوم خودشان می‌دانند و قطعا این دو تیم باعث پیشرفت فوتبال و ورزش آذربایجان شرقی و غربی خواهند شد.

بهاری در ادامه تصریح کرد: ما خودمان را برادر کوچک تراکتور می‌دانیم. امیدوارم روز سه‌شنبه خروجی این بازی فارغ از هر نتیجه‌ای به نفع فوتبال و ورزش آذربایجان باشد.

وی در مورد آمادگی ورزشگاه‌ شهید باکری برای میزبانی از این بازی گفت: ورزشگاه 15 هزار نفری شهید باکری هیچ مشکلی ندارد و استانداردهای لازم را نیز حداقل برای برگزاری این بازی دارد. تنها مشکلمان چمن مصنوعی است که طبق صحبت‌های وزیر قرار است این چمن جمع شود و چمن طبیعی در این ورزشگاه قرار داده شود. جناب سهیل مهدی هم قرار بود امروز سفری به ارومیه داشته باشند تا شرایط ورزشگاه را از نزدیک بررسی کنند، اما به علت مشغله کاری نتوانستند بیایند و شاید فردا به ارومیه سفر کنند تا بتوانیم شرایط میزبانی را دقیق‌تر بررسی کنیم.

بهاری در مورد اینکه آیا باشگاه 90 مشکلات مالی را نیز پیش روی خود دارد گفت: همه تیم‌های ایران درگیر مشکلات مالی هستند، اما هر کس نسبت به وسع خودش این مشکلات را دارد. ما هم مشکلات خودمان را داریم، اما جلوی ریخت و پاش را گرفتیم و دست دلال‌ها را بستیم. بودجه محدودی تصویب کرده‌ایم و آن را مرحله به مرحله تزریق می‌کنیم. ما با واقعیت‌ها کار می‌کنیم نه با رویاپردازی. بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری ما این است که به کسی وعده ندادیم و دروغ نگفتیم. قراردادها را معقول بستیم و به آنها متعهد پایبندیم. به نظر من حلقه گمشده فوتبال ما همین است. بسیاری از مدیران چون از جیب خودشان هزینه نمی‌کنند، دلشان نمی‌سوزد و تا زمانی که فوتبال ما به بخش خصوصی واگذار نشود با این مشکلات درگیر است.

وی ادامه داد: آقایانی هستند که حتی پول خشکشویی کت و شلوارشان را هم از حساب باشگاه می‌دهند. در صورتی که شما باید حتی هزینه آب معدنی کنار زمین را هم مدیریت کنید. جایی که پول زیاد باشد و مدیریت نباشد، فساد به وجود می‌آید. ما متناسب با بودجه‌ای که داشتیم کارمان را شروع کردیم و با اینکه کار سختی داریم، هر وعده‌ای که دادیم به آن عمل کردیم. از سیاست صداق خارج نمی‌شویم و تا پایان مسابقات هم با همین سیاست به کارمان ادامه می‌دهیم. در این مسیر هم اگر بخواهند برای ما حاشیه‌ای درست کنند ساکت نخواهیم بود. از کسی باکی نداریم و محکم صحبت می‌کنیم و مطمئنم خدا هم کمک‌حال چنین مجموعه‌هایی خواهد بود.

مدیرعامل باشگاه 90 ارومیه در مورد بودجه باشگاه 90 ارومیه گفت: اکنون در هفته سیزدهم هستیم و یک ریال بدهی نداریم. شاید به هتل پنج ستاره نرویم و در هتل دو ستاره اقامت داشته باشیم، اما روزی که از هتل بیرون می‌آییم کارت می‌کشیم. تا اینجا 15-10 درصد از قراردادها را داده‌ایم و به زودی تا نیم فصل هم به تعهد خودمان که پرداخت 30 درصد است، عمل خواهیم کرد، هر چند که کار سختی خواهیم داشت. بودجه ما برای بازیکنان و کادر فنی کلا زیر یک میلیارد است و حدود یک میلیارد هم هزینه‌های جاری تیم است. اگر ما هم 10 میلیارد بودجه داشته باشیم می‌توانیم اردوی خارجی برگزار کنیم، اما همین بودجه کمی هم که داریم مدیریت می‌کنیم، شاید در نیم فصل کمک‌هایی به ما بشود که در آن صورت شرایط بهتری برای ما ایجاد خواهد شد.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها