ایران و ویلموتس مانع ۵۰ تایی شدن سرمربی عراق می‌شوند؟

سرمربی تیم ملی فوتبال عراق در آستانه ثبت یک رکورد ویژه است.

ایران و ویلموتس مانع ۵۰ تایی شدن سرمربی عراق می‌شوند؟

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه امروز (پنجشنبه) آخرین بازی اش در دور رفت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا را مقابل عراق در ورزشگاه بین المللی امان اردن برگزار می‌کند.

مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی تیم ملی که پس از شکست یک بر صفر مقابل بحرین و سقوط به رتبه سوم جدول گروه C انتخابی جام جهانی،  این روز‌ها شرایط دشواری روی نیمکت این تیم تجربه می‌کند امید زیادی دارد شاگردانش با برتری مقابل عراق همچنان شانس اول صعود به مرحله نهایی باشند.


بیشتر بخوانید: آرزوی موفقیت سامان قدوس برای تیم ملی + عکس


در صورت برتری تیم ملی مقابل عراق، ویلموتس که سابقه سرمربیگری تیم‌های ملی بلژیک و ساحل عاج را هم در کارنامه دارد به رکورد ۳۹ پیروزی در عرصه هدایت تیم‌های ملی می‌رسد. او که از زمان آغاز کارش در تیم ملی ایران سه برد مقابل تیم‌های سوریه، هنگ کنگ و کامبوج کسب کرده زمانیکه سرمربی شیاطین سرخ فوتبال اروپا (لقب تیم ملی بلژیک) بود در ۵۱ بازی ۳۴ برد به دست آورد. البته در کارنامه سرمربیگری او در ساحل عاج تنها یک برد در ۶ بازی ثبت شده است. ثبت ۳۸ برد در ۶۲ بازی‌ای که ویلموتس سرمربی این سه تیم ملی بوده سبب شد تا درصد پیروزی‌های این مربی به ۶۱/۲۹ درصد برسد.

در سوی مقابل سرتکو کاتانچ، سرمربی اسلوونیایی تیم ملی عراق که پیش از حضور در این تیم در اسلوونی، مقدونیه و امارات هم سرمربی بود. او آمار ۳۰  برد در ۸۲ بازی با اسلوونی، ۷ برد در ۲۱ بازی با مقدونیه، ۵ برد در ۱۴ بازی با امارات و ۷ برد در ۱۵ بازی با عراق و مجموع ۱۳۲ بازی و ۴۹ برد را ثبت کرده و در صورت برتری عراق مقابل ایران پنجاهمین برد دوران سرمربیگری اش در عرصه  ملی را تجربه می‌کند. این سرمربی ۵۶ ساله رکورد ۳۷/۱۲ درصد پیروزی دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها