عراق دنبال بازی فیزیکی و برهم زدن ریتم ایران است

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: مطمئنا عراق با بازی فیزیکی به دنبال بر هم زدن ریتم تیم ایران است و ملی پوشان کشورمان باید خونسردی و تمرکزشان را حفظ کنند.

عراق دنبال بازی فیزیکی و برهم زدن ریتم ایران است

امید نمازی  با اشاره به دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: بازی با عراق همیشه درگیرانه بوده و عراق همواره برای ایران مشکل ساز بوده است. عراق هم از نظر فیزیکی خوب است و هم بازیکنان تکنیکی خوبی دارد و با بازیکنان ایران خوب مَچ می شوند.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: برای این دیدار باید خیلی حواسمان جمع باشد. این مسابقه ای نیست که بتوانیم صد درصد خودمان را به حریف تحمیل کنیم. باید تعادل خوبی بین دفاع و حمله باشد. بازیکنان باید علاوه بر کار هجومی در برگشت ها هم خوب باشند و فرصت زیادی به عراق ندهند.

نمازی در ادامه توصیه ای را به ملی پوشان ایران انجام داد و گفت: عراق مطمئنا سعی می کند با بازی فیزیکی، ریتم تیم ایران را بر هم بزند. بچه های ما باید خونسرد باشند و تمرکزشان را حفظ کنند تا پیروز شوند. بازی سختی است و امیدوارم بازیکنان ایران با همدلی خوبی که مطمئنا در اردو هست در این بازی به سه امتیاز برسند و افتخارآفرینی کنند.

«به نظر می رسد تیم ملی ایران نسبت به زمان کارلوس کی روش در کارهای هجومی موفق تر است و به همان اندازه ساختار دفاعی تیم ایران آسیب پذیرتر شده. آیا موافق این موضوع هستید؟» سرمربی تیم هیوستون دینامو آمریکا در این خصوص تصریح کرد: بازی تهاجمی دلیلی بر این نیست که در کار دفاعی و انتقال از حمله به دفاع خوب نباشیم. باید روی این موضوع در تمرینات کار شود. وظیفه سرمربی این است که مطمئن شود بازیکنان وظایفشان را به نحو احسن انجام می دهند بخصوص در این فاز.

نمازی افزود: باید تعادل خوبی بین بازی تهاجمی و دفاع کردن وجود داشته باشد. هرچه بیشتر به سمت بازی تهاجمی برویم فضای بیشتری به حریف می دهیم. اگر بازیکنان سریع به عقب بر نگردند فضای زیادی به حریف می دهیم و این می تواند باعث بروز مشکلاتی شود و ضربه بخوریم. بنابراین باید تکلیف بچه ها در هر فازی مشخص شود. مطمئنم بازیکنان ایران می توانند این کار را انجام بدهند و سه امتیاز را بگیرند.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها