آشنایی با داور دیدار عراق با ایران

فیفا، دیلان پررا سریلانکایی را به عنوان داور دیدار ایرتن و عراق انتخاب کرد.

آشنایی با داور دیدار عراق با ایران

پس از اعتراض فدراسیون فوتبال ایران به انتخاب ادهم مخادمه اردنی برای داوری دیدار ملی پوشان کشورمان با عراق در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ AFC ، فیفا این داور را تغییر داده و دیلان پررا سریلانکایی جانشین او شد.

هتیکامکانامگه دیلان پررا متولد ۱۹ سپتامبر ۱۹۷۸ است و از سال ۲۰۰۸ وارد فهرست الیت شده است. مهم‌ترین تورنمنتی که او در آن شرکت کرده جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات است که در آن مسابقات هم بازی قطر و کره شمالی که ۶ بر صفر به سود عنابی‌ها تمام شد سوت زد.

اولین باری که این داور سریلانکایی برای یک تیم ایرانی در رده سنی بزرگسالان قضاوت کرد به ۱۸ مارس ۲۰۱۴ (۲۷ اسفند ۹۲) و دیدار تیم‌های استقلال با الجزیره امارات در مرحله گروهی باز می‌گردد. آن بازی با تساوی ۲ بر ۲ به اتمام رسید که محمد قاضی و حنیف عمران زاده گلزنان و عمران زاده و احمد جمشیدیان اخطاری‌های استقلال در بازی با تیم والتر زنگا ایتالیایی بودند.

آشنایی با داور دیدار عراق با ایران/ سریلانکایی خوش یمن برای پرسپولیسی‌ها و قاضی/ بازی خاطره انگیز شاگردان کی روش و قطر

پرسپولیس ۲۴ فوریه ۲۰۱۵ (۵ اسفند ۹۳) با قضاوت دیلان پررا اولین بازی خود را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی مقابل لخویا قطر انجام داد که با گل‌های محسن بنگر، محمد نوری و مرحوم هادی نوروزی ۳ بر صفر حریف قدرتمندش را شکست داد.

۷ آوریل ۲۰۱۵ (۱۸ فروردین ۹۴) نفت تهران هم در مرحله گروهی همان فصل میهمان الشباب عربستان بود که موفق شد نتیجه دیدار پرسپولیس و لخویا را با گل‌های وحید امیری، امیر ارسلان مطهری و رضا علیاری به سود خودش تکرار کند. وحید حمدی نژاد تنها بازیکن اخطاری تیم علیرضا منصوریان در آن بازی بود.

پررا در سال ۲۰۱۶ هم ۲ بار برای تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا قضاوت کرد. ابتدا ۲۳ فوریه ۲۰۱۶ (۴ اسفند ۹۴) بازی سپاهان و النصر بود که در آن دیدار زردپوشان دیار نصف جهان با هدایت ایگور استیماچ کروات و دبل لوسیانو پریرا ۲ بر صفر حریف را شکست دادند. شیمبا تنها بازیکن اخطاری سپاهان هم بود.

۸ روز بعد تراکتور در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی میهمان الجزیره امارات بود که با تک گل بختیار رحمانی یک بر صفر تیم هنک تن کیت هلندی را مغلوب کرد. خالد شفیعی و سروش رفیعی ۲ بازیکن تیم امیر قلعه نویی بودند که از داور سریلانکایی کارت زرد گرفتند.

در رقابت‌های لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۷ دیلان سه بار برای تیم‌های ایرانی سوت زد.

پرسپولیس ۲۱ فوریه (۳ اسفند ۹۵) در عمان مقابل الهلال عربستان یک بر یک متوقف شد. محسن مسلمان تک گل تیم برانکو را به ثمر رساند.

ذوب آهن ۲۴ آوریل ۲۰۱۷ (۴ اردیبهشت ۹۶) در ورزشگاه فولادشهر سه بر صفر مغلوب العین امارات شد. مهران درخشان مهر، محمد نژاد مهدی و مرتضی تبریزی سه بازیکن اخطاری نماینده کشورمان بودند.

همچنین استقلال ۹ می‌آن سال (۱۹ اردیبهشت) در عمان میزبان خود یعنی التعاون عربستان را ۲ بر یک مغلوب کرد. کاوه رضایی و جابر انصاری گلزنان و علی قربانی و مهدی رحمتی اخطاری‌های آبی پوشان پایتخت کشورمان بودند.

لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸ هم با سه داوری مرد سریلانکایی برای تیم‌های ایرانی به اتمام رسید.

ابتدا ۱۳ فوریه ۲۰۱۸ (۲۴ بهمن ۹۶) الریان قطر در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه مقابل استقلال به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند. رودریگو تاباتا (گل به خودی) و علی قربانی برای تیم وینفرد شفر گلزنی کردند.

آشنایی با داور دیدار عراق با ایران/ سریلانکایی خوش یمن برای پرسپولیسی‌ها و قاضی/ بازی خاطره انگیز شاگردان کی روش و قطر

همچنین ۲ بازی پرسپولیس و السد هم با سوت زدن دیلان انجام شد. اولین بازی در مرحله گروهی بود که سرخ پوشان با گل به خودی مرتضی پورعلی گنجی یک بر صفر السد را مغلوب کرده و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شدند. سیامک نعمتی و شجاع خلیل زاده در آن بازی کارت زرد دریافت کردند. همچنین دیدار رفت مرحله نیمه نهایی هم که با اعلام یک پنالتی و گل شدن آن با ضربه علی علیپور همراه شد دیگر بازی بود. سیامک نعمتی، امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند بازیکنان اخطاری پرسپولیس بودند.

در سال ۲۰۱۹ هم دیلان قاضی سه بازی تیم‌های ایرانی بود. ذوب آهن ۱۹ فوریه ۲۰۱۹ (۳۰ بهمن ۹۷) در مرحله پلی آف میهمان الغرافه قطر بود و درحالیکه یاران مهدی طارمی با گل‌های این بازیکن و احمد علاء الدین در نیمه اول ۲ بر صفر پیش افتادند در نهایت شاگردان منصوریان با گل‌های کریستین اوساگونا، امیر ارسلان مطهری و محمد نژاد مهدی کامبک زده و راهی مرحله گروهی شدند.

تیم اصفهانی همچنین در مرحله گروهی هم یک بازی اش را با قضاوت داور سریلانکایی برگزار کرد. ۱۷ اردیبهشت ۹۸ ذوبی‌ها در ورزشگاه کربلا میهمان الزوراء عراق بودند که با گل‌های زبیر نیک نفس و رضا حبیب زاده حریف را متوقف کردند. البته میلاد فخرالدینی در اواخر آن بازی جنجالی به دلیل پرتاب سنگ سمت هواداران عراقی کارت قرمز دریافت کرد و اوساگونا هم اخطار دریافت کرد.

۲۰ می ۲۰۱۹ (۳۰ اردیبهشت ۹۸) هم پرسپولیس در شرایطی که امیدی به صعود به مرحله یک هشتم نهایی نداشت در روز خداحافظی ژاوی هرناندز از فوتبال ۲ بر صفر السد را شکست داد که علی علیپور و مهدی ترابی گلزنی کردند. همچنین ترابی، بیرانوند و خلیل زاده کارت گرفتند.

اولین بازی‌ای که تیم ملی کشورمان با داوری دیدار دیلان پررا برگزار کرد به نخستین بازی شاگردان کارلوس کی روش در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باز می‌گردد. اول سپتامبر ۲۰۱۶ (۱۱ شهریور ۹۵) یوز‌ها (لقب تیم ملی ایران) در حضور حدود ۸۰ هزار تماشاگر قطر با گل‌های رضا قوچان نژاد و علیرضا جهانبخش ۲ بر صفر بردند که اشکان دژاگه، پژمان متظری و رامین رضائیان با کارت زرد او جریمه شدند.

۱۴ بازی، ۱۰ برد، ۳ مساوی، یک باخت، ۲۷ گل زده، ۱۳ گل خورده، ۲۶ کارت زرد و یک کارت قرمز حاصل عملکرد تیم‌های ایرانی در این بازی‌ها است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها