زوج خط حمله کوبنده تیم فوتبال استقلال

تیم فوتبال استقلال توانست با پیروزی مقابل صنعت نفت به رتبه سوم جدول لیگ برتر صعود کند.

زوج خط حمله کوبنده تیم فوتبال استقلال

تیم فوتبال استقلال با برتری ۵ بر صفر مقابل صنعت نفت آبادان موفق شد هفتمین برد متوالی اش در لیگ برتر و جام حذفی را ثبت کند تا با ۱۸ امتیاز و ۲ بازی بیشتر نسبت به شهر خودرو مشهد به رتبه سوم لیگ برتر صعود کند.

شاگردان آندره آ استراماچونی که در پنج هفته ابتدایی رقابت‌ها به دلیل عملکرد ضعیف مدافعان با وجود نمایش به نسبت مناسب مهاجمان نتوانسته بودند پیروزی شوند و در کنار ثبت سه تساوی مقابل فولاد، نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن ۲ بار برابر ماشین سازی و پرسپولیس متحمل شکست شدند، پس از اوج گیری عملکرد خط دفاعی و تهاجمی خود تمام حریفان را قلع و قمع کردند.

استقلال با پنج گلی که مقابل تیم دراگان اسکوچیچ کروات وارد دروازه ناصر سالاری کرد به رکورد ۲۱ گل زده در لیگ رسید تا از میانگین ۲/۱ گل به ازای هر بازی که برای لیگ کم گل ایران آمار فوق العاده‌ای محسوب می‌شود دست یابد.

نکته جالب این است که بین هشت تیم نیمه ابتدایی جدول، از لحاظ تعداد گل زده سپاهان نزدیک‌ترین تیم به استقلال است. البته شاگردان امیر قلعه نویی با ۱۳ گل هشت بار کمتر از آبی‌ها موفق به گلزنی شده اند. پیکان که یک بازی کمتر انجام داده با ۱۵ گل دومین خط حمله برتر لیگ نوزدهم را در اختیار دارد.

تفاضل گل آبی پوشان هم با برد پرگل برابر برزیل ایران به شکل قابل توجهی افزایش یافت تا آن‌ها با تفاضل گل مثبت ۱۲ در کنار تیم امیر قلعه نویی بهترین تفاضل گل را داشته باشند.

آبی‌ها در پنج پیروزی اخیر خود تنها از گل گهر سیرجان و تراکتور تبریز گل خورده اند، اما سید حسین حسینی در بازی با تیم‌های سایپا، پارس جنوبی و صنعت نفت کلین شیت کرد.

زوج خط حمله کوبنده تیم فوتبال استقلال

یکی از نقاط قوت استقلال در هفته‌های اخیر عملکرد عالی زوج خط حمله این‌تیم یعنی مهدی قائدی و شیخ دیاباته است. مهاجم مالیایی آبی‌ها پس از رفع آسیب دیدگی اش بازگشت پرفروغی به ترکیب تیم داشته و ضمن هت تریک مقابل تراکتور در بازی با صنعت نفت هم گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا تعداد گل‌های خود را با زوج ریز نقشی به نام قائدی در عدد ۴ برابر کند.

مجموع هشت گلی که شیخ و مهدی در لیگ امسال به ثمر رسانده اند آن‌ها را به خطرناک‌ترین ترکیب خط حمله لیگ نوزدهم تبدیل کرده و با توجه به اینکه این ۲ مهاجم هفت گل از هشت گل خود را در پنج بازی اخیر به ثمر رسانده اند بی شک تداوم این روند می‌تواند روز‌های رویایی تری برای سرمربی استقلال رقم بزند.

دیاباته و قائدی با این وضعیت پس از شهریار مغانلو، مهاجم ۶ گل پیکان و البته همراه با محمد نوری، کاپیتان جمی‌ها در رتبه دوم برترین گلزنان لیگ قرار می‌گیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها