خشن‌ترین دروازه‌بان لیگ برتر کیست ؟

تا پایان هفته نهم رقابتهای لیگ برتر، جمعا ۲۸ دروازه‌بان در ترکیب ۱۶ تیم لیگ برتری به میدان رفته‌اند که همچنان پیام نیازمند دارای بهترین عملکرد است.

خشن‌ترین دروازه‌بان لیگ برتر کیست ؟

با گذشت ۹ هفته از رقابتهای لیگ برتر، ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات جمعا از ۲۸ دروازه‌بان در ترکیب تیم شان استفاده کردند که در بین این ۲۸ نفر همچنان پیام نیازمند با یک گل خورده در ۹ بازی بهترین عملکرد را دارد.

رشید مظاهری دیگر دروازه‌بان مطرح و ملی پوش کشورمان که بازیهای خوبی در ترکیب تراکتور به نمایش گذاشته بود و تا هفته گذشته در کنار مظاهری بهترین عملکرد را داشت، طی دو هفته سقوط چشمگیری در این جدول داشت.

* دو دروازه‌بان بدون گل خورده

تاکنون تنها دو دروازه‌بان در لیگ برتر به میدان رفته‌اند که هنوز دروازه آنها باز نشده است. بوژیدار رادشوویچ دروازه‌بان پرسپولیس با ۲ بازی و ۱۸۰ دقیقه حضور در میدان به همراه معراج اسماعیلی از ذوب آهن با یک بازی و ۹۰ دقیقه حضور در میدان، هنوز دروازه شان باز نشده است تا علیرغم دقایق نه چندان زیاد بازی، رکوردی ۱۰۰درصدی در کلین شیت داشته باشند.

* طولانی ترین دقایق بسته نگه داشتن دروازه

نیازمند از هفته نخست تا دقیقه ۴۵ هفته نهم دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا با ۷۶۵ دقیقه‌ متوالی بسته ماندن دروازه اش، نفر اول از این نظر باشد. پس از نیاز مند هم رشید مظاهری با ۶۵۰ دقیقه متوالی حفظ دروازه، در رده بعدی قرار می‌گیرد.

* بیشترین کلین شیت

از نظر تعداد کلین شیت، باز هم پیام نیازمند با ثبت ۸ کلین شیت در ۹ بازی حرف اول را در بین ۲۸ دروازه‌بان می‌زند و پس از وی رشید مظاهری با ۷ و شهاب گردان با ۶ کلین شیت دومین و سومین دروازه‌بان‌های برتر لیگ هستند.

مهرداد بشاگردی از گل گهر با یک بازی، احمد گوهری از سایپا با ۳ بازی، ابوالفضل درویشوند از شاهین بوشهر با ۴ بازی، ماکسیم کوویلیتایا از شاهین بوشهر با ۶ بازی، علیرضا حیدری از ماشین سازی با ۲ بازی و محمد باقر صادقی از ذوب آهن با یک بازی، شش دروازه‌بانی هستند که در لیگ برتر به میدان رفتند و موفق به ثبت کلین شیت نشدند.

* کمترین گل به ازای هر دقیقه بازی

به جز معراج اسماعیلی و رادشوویچ که با یک و دو بازی، هیچ گلی دریافت نداشته‌اند، به نسبت یک گل به ازای دقایق بازی، پیام نیازمند بهترین عملکرد را دارد.

سنگربان سپاهان به ازای هر ۸۱۰ دقیقه بازی یک گل خورده و از این نظر بهترین دروازه‌بان لیگ است و پس از وی نیز ناصر سالاری از صنعت نفت با یک گل خورده به ازای هر ۲۷۰ دقیقه بازی دومین علمکرد برتر را دارد.

در این آیتم رشید مظاهری افت فاحشی داشته و با با یک گل خورده به ازای هر ۱۳۵ دقیقه بازی در رده هفتم برترین‌ها قرار می‌گیرد.

ضعیف ترین عملکرد در این آیتم به محمد باقر صادقی دروازه‌بان تیم ذوب آهن با یک گل خورده به ازای هر ۳۰ دقیقه بازی تعلق می‌گیرد.

پس از وی علیرضا حیدری با یک گل خورده به ازای هر ۳۶ دقیقه، ماکسیم کوویلیتایا از شاهین با یک گل خورده به ازای هر ۳۸ و ابوالفضل درویشوند از شاهین با یک گل خورده به ازای هر ۳۹ دقیقه بازی در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

* بیشترین استفاده از دروازه‌بان

در بین ۱۶ تیم لیگ برتری ذوب آهن و گل گهر هر کدام در ۹ بازی از ۳ دروازه‌بان استفاده کرده‌اند که این بیشترین میزان استفاده از دروازه‌بان در یک تیم است.

فولاد، سپاهان، تراکتور، شهر خودرو، استقلال و پارس جنوبی هم تیم‌هایی هستند که تاکنون دروازه‌بان های خود را تغییر نداده و در هر ۹ بازی از یک دروازه‌بان سود برده‌اند. سایر تیم‌ها نیز از دو دروازه‌بان استفاده کرده‌اند.

* خشن ترین دروازه‌بان

خشن ترین دروازه‌بان لیگ، حامد لک سنگربان تیم ماشین سازی است. لک با دریافت ۳ کارت زرد و یک کارت قرمز، بیشترین میزان کارت را در بین دروازه‌بان ها گرفته است. به جز لک یک دروازه‌بان دیگر طعم اخراج را چشیده و او ماکسیم کوویلیتایا سنگربان تیم فوتبال شاهین بوشهر است. 

سید مهدی رحمتی، علیرضا بیرانوند، سید حسین حسینی، حامد فلاح زاده، ناصر سالاری، شهاب گردان  میلاد فراهانی دروازه‌بان هایی هستند که هر کدام یک بار از داوران کارت زرد دریافت داشته‌اند.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها