تکواندو ایران شرایط سختی دارد

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو گفت: تیم ملی ایران دو سهمیه خود را برای حضور در المپیک تا حدود زیادی قطعی کرده و وضعیت میرهاشم حسینی نیز در مسکو مشخص خواهد شد.

تکواندو ایران شرایط سختی دارد

بیژن مقانلو که بعد از کناره گیری از سرمربیگری  تیم ملی، اقدام به برگزاری کلاس های آموزش مبارزه در کشورهای مختلف می کرد، مدتی است به عنوان مسئول هواپیمایی ایران در کشورهای روسیه، آذربایجان و گرجستان منصوب شده و در مسکو همراه با دختر خود تمرینات تکواندو را پیگیری می کند. 

مقانلو  گفت: از تکواندو دور نیستم و ضمن تمرین همچنان به صورت جدی تکواندو روز دنیا را رصد می کنم. برای برگزاری کلاس های هماهنگی و آموزشی به کشورهای مختلف دعوت می شوم و برای آنکه به روز باشم مجبورم هر روز در این بخش مطالعه داشته باشم و تمرینات و مبارزات بهترین های دنیا را دنبال کنم.

مقانلو در خصوص وضعیت تیم ملی ایران هم گفت: برای مجموعه تیم ملی آرزوی موفقیت دارم. روزهای سختی در پیش است و همه باید حمایت کنند تا در فاصله باقی مانده تا رقابتهای مرحله نهایی گرندپری در مسکو، تیم با شرایط آرمانی تمرین کرده و راهی روسیه شود. شرایط برای دو تکواندوکار ما در مسیر کسب سهمیه مهیاست، ولی در وزن ۶۸- کیلوگرم کار سخت است و میرهاشم حسینی برای قطعی کردن سهمیه خود باید به فینال برسد. 

سرمربی پشین تیم ملی گفت: مسیر کسب سهمیه و حضور مدام در رقابتهای گرندپری بسیار دشوار است. اینکه تکواندوکار خود را در رنکینگ حفظ کنید و در تلاش برای ارتقای جایگاه آن باشید بسیار دشوار است. اجرایی شدن تمام این برنامه ها یک کار منسجم و هماهنگ را طلب می کند. ضمن اینکه باید برای حضور نفرات جدید در رنکینگ هم برنامه ریزی داشت.

وی افزود: زمانی که بنده مسئولیت داشتم همین سختی ها بود و برخی آقایان بدون توجه به سختی های کار معتقد بودند که با پتانسیل بالای تکواندو هر کاری شدنی است. ولی همین الان می بینیم که دو نفری که در رنکینگ جایگاه خوبی دارند و کسب سهمیه آنها قطعی است از چند سال قبل در تیم ملی حضور داشته اند. آرمین هادی پور و سجاد مردانی از سال ۲۰۱۳  در حال تلاش برای موفقیت تیم ملی هستند و تنها میرهاشم حسینی در این مدت وارد رنکینگ شده و جزو نفرات زیر ۱۰ قرار گرفته است. ضمن اینکه باید برنامه چهار ساله داشت و نفرات جدیدی را برای حضور در مسابقات معتبر  مهیا کنیم تا تعداد نفراتی که در رنکینگ داریم افزایش یابند و در سال ما قبل المپیک به مشکل برنخوریم.

مقانلو با بیان اینکه تکواندوکاران ایران مبارزات خوبی را به نمایش می گذارند اظهار داشت: من رقابتهای گرندپری را دنبال می کنم و مبارزات اعضای تیم در صوفیه را نیز پیگیری کردم. این رقابتها شرایط خاص خود را دارد و برخی مواقع حریف بهتر است و موفق به کسب پیروزی می شود. به عنوان مثال «ژائو» چینی بارها و بارها به «دای هون لی» باخته بود، ولی «لی» در فینال صوفیه حتی یک امتیاز هم نگرفت. هر چه هم روی تابلو ثبت شد، اخطار حریف چینی بود و برای اولین بار برابر این کره ای پیروز شد. 

سرمربی پیشین تیم ملی در پایان گفت: این یک ماه برای تکواندو و تیم ملی خیلی مهم است و امیدوارم اعضای تیم با آمادگی بالا به مسکو بیایند.من هم برای تماشای مسابقات به سالن می روم تا از تیم ملی حمایت کرده باشم. 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها