توضیح نوروزی درباره مصدومیت شجاعیان و کریمی وانتقاد از سازمان لیگ

معاون پزشکی باشگاه استقلال با انتقاد از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به خاطر برنامه‌ریزی مسابقات، گفت: کمیته پزشکی فدراسیون اجازه ندهد بازی‌های لیگ چهار روز یکبار برگزار شود.

توضیح نوروزی درباره مصدومیت شجاعیان و کریمی وانتقاد از سازمان لیگ

دکتر امین نوروزی معاون پزشکی باشگاه استقلال و عضو هیات رئیسه فدراسیون پزشکی درباره مصدومیت محسن کریمی و داریوش شجاعیان گفت: محسن کریمی شرایط روحی و روانی خوبی نداشت و همین مسئله باعث شد دوباره رباط صلیبی اش پاره شود. شجاعیان هم از نظر آمادگی جسمانی در اوج بود. این بازیکن در بازی های قبل ۱۴ کیلومتر دویده بود و آمادگی بالایی داشت ولی از نظر روحی و روانی شرایطی در خودش ایجاد کرده بود که باعث شد این مسئله برایش رخ بدهد. او یک ضربه کوچک از سمت حریف خورد ولی این ضربه نباید باعث آسیب دیدگی اش می شد. در آن صحنه هماهنگی عصب و عضله شجاعیان از بین رفت و باعث پارگی رباط شد.

نوروزی با انتقاد از مسئولان سازمان لیگ فوتبال تاکید کرد: مسئولان محترم فدراسیون فوتبال! «درست به پایان بردن» لیگ مهمتر از زود به پایان بردن است. اینجا ایران است. باشگاه ها بازیکنان را از صبح تا شب در اختیار ندارند. 

معاون پزشکی باشگاه استقلال یادآور شد: چندی پیش در سنت پترزبورگ روسیه بودم. همان زمان سردار آزمون دچار مشکلی در مچ پایش بود. این بازیکن موظف بود از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر در کلینیک باشگاه زنیت تحت درمان باشد. او ساعت ۶ عصر آمد و مچ پایش را دیدم.

نوروزی با بیان اینکه در فوتبال حرفه ای بازیکنان باید از نظر تغذیه و زمان ناهار در اختیار باشگاه باشند، تاکید کرد: در ایران بازیکن دو ساعت می آید سر تمرین و تا فردا هیچکس از او خبر ندارد. وقتی بازیکن برای درمان می آید، یکی دو ساعت در کلینیک است و سپس می رود و ما نمی دانیم بقیه زمانش را چطور سپری می کند.

وی افزود: آقای فتاحی (مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ) عزیز!  ما حرفه ای نیستیم. برگزاری چهار روز یکبار مسابقات لیگ برای بازیکنان نمی تواند مثمرثمر باشد. این فاصله زمانی برای بازیکنانی خوب است که شرایط ریکاوری داشته باشند و باشگاه ها حرفه ای باشند. 

دکتر نوروزی ادامه داد: کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ساکت ننشیند. در فوتبالی که حرفه ای نیست اجازه ندهید مسابقات چهار روز یکبار  با این زمین های بد و مشکلاتی که بر باشگاه ها حاکم است برگزار شود. چقدر بگوییم نمی توانیم برای بازیکنان ریکاوری خوبی انجام بدهیم.

وی در ادامه صحبت هایش با برنامه «ورزش و مردم» به بازیکنانی اشاره کرد که بعد از عمل جراحی مجددا فوتبال را از سر گرفتند و گفت: آقای کنعانی زادگان در کلینیک ما درست شد. روزبه چشمی، رضا حسن زاده، محمد نوازی و خیلی های دیگر. مثال های زیادی داریم اما بدانیم شرایط ایران هم خوب است و بازیکنان می توانند بعد از عمل جراحی برگردند اما به شرطی که مسئولان پشت بازیکنان باشند و آنها را درک کنند که نمی توانند چهار روز یکبار بازی کنند.

معاون پزشکی باشگاه استقلال که همکاری اش با این باشگاه فراز و نشیب داشته است، گفت: من از خانواده استقلال هستم و این تیم را دوست دارم. یکسری ساختارها باید در این تیم رعایت شود که ما هم زیر سئوال نرویم. آقای فتحی! (مدیرعامل استقلال) اگر این شرایط را فراهم کنید مخلص شما هستم و در باشگاه می مانم. وظیفه من است که رایگان در خدمت بازیکنان استقلال باشم.

دکتر نوروزی در پایان گفت: اگر من شرایط تغذیه بازیکن را رعایت و کنترل کردم، آن موقع می توانم جوابگوی مصدومیت ها باشم ولی وقتی بازیکن فقط ۲ ساعت در اختیار باشگاه و کلینیک است و باشگاه در آمادگی اش نقش ندارد تمام فشارها روی من می آید.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها