نوروزی: فوتبالیست ایرانی توان بازی فشرده را ندارد

عضو هیأت رئیسه فدراسیون پزشکی، ورزشی گفت: متأسفانه در کشور ما شرایط ریکاوری حرفه‌ای وجود ندارد و به همین دلیل فوتبالیست‌ها توان هر 4 روز یک بار بازی کردن را ندارند.

نوروزی: فوتبالیست ایرانی توان بازی فشرده را ندارد

امین نوروزی درباره مصدومیت بازیکنان فوتبال، با انتقاد از برنامه‌ریزی سازمان لیگ، گفت: این فصل بحث روحی را به عنوان یکی از چهار ضلع آسیب‌های ورزشی از نزدیک لمس کردم. محسن کریمی از این نظر در شرایط خوبی نبود که منجر به پارگی رباط صلیبی‌اش شد. از طرفی داریوش شجاعیان که از نظر جسمانی بر اساس اطلاعات علمی در بالاترین سطح خود بود و در بازی گذشته 14 کیلومتر دویده بود، به دلیل مشکلات روحی که برای خودش ایجاد کرده بود، با یک ضربه کوچک که قاعدتاً نباید باعث این آسیب‌دیدگی شدید می‌شد، مصدوم شد.

وی ادامه داد: از مسؤولان فدراسیون و سازمان لیگ درخواست می‌کنم به پایان رساندن درست مسابقات بهتر از زود تمام کردن لیگ است. اینجا ایران است و مسؤولان باشگاه‌ها بازیکنان را به صورت کامل در اختیار ندارند. چند روز پیش که برای بررسی شرایط آزمون به سنترزبورگ سفر کرده بودم، سردار از صبح تا 6 بعدازظهر در اختیار باشگاه بود و بعد از آن بود که موفق به معاینه او شدم. در حالی که بازیکنان ما این‌طور نیستند.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون پزشکی، ورزشی تصریح کرد: در حالی که بازیکنان حرفه‌ای از صبح تا شب به صورت کامل در اختیار باشگاه هستند و حتی ناهار را هم بر اساس برنامه باشگاه میل می‌کنند؛ اما فوتبالیست‌های ایرانی تنها دو ساعت برای برگزاری تمرین می‌‌آیند و می‌روند. ما نمی‌دانیم در چه شرایطی هستند. پس ما حرفه‌ای نیستیم.

نوروزی افزود: فوتبالیست ایرانی توان هر 4 روز یک بار بازی کردن را ندارد چرا که در شرایط آرمانی قرار ندارد و نمی‌تواند مثمرثمر باشد. باشگاه‌های ما تنها نام حرفه‌ای را یدک می‌کشند، در حالی که حتی توان تغذیه بازیکنان را هم ندارند.

وی افزود: وقتی ما حرفه‌ای نیستیم، نمی‌توانیم بر اساس شرایط حرفه‌ای برنامه‌ریزی کنیم. نباید اجازه دهیم هر 4 روز یک بار بازی برگزار شود چون نمی‌توانیم ریکاوری درستی برای بازیکنان انجام دهیم. مسؤولان باید درک کنند، بستر و شرایط لازم برای برگزاری هر 4 روز یک بار مسابقات فراهم نیست.

وی درباره همکاری‌اش با باشگاه استقلال، گفت: من از خانواده استقلال هستم و می‌توانم بگویم این تیم را دوست دارم و عاشقش هستم اما چون یکسری ساختارها باید رعایت شود و نمی‌شود، نمی‌توانم آن‌طور که باید خدمت کنم. اگر این ساختارها اصلاح نشود ما هم زیر سؤال می‌رویم. بازیکن باید به صورت کامل در اختیار باشگاه باشد که ما نظارت بیشتری روی آنها داشته باشیم اما وقتی تنها روزی 2 ساعت بازیکن را می‌بینید، نمی‌توانیم جوابگوی تمام مشکلات باشیم.

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها