جام جهانی والیبال - ژاپن

نخستین پیروزی تیم ملی والیبال ایران با درخشش جوانان

تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی جام جهانی با درخشش جوانان خود مقابل کانادا به پیروزی رسید.



نخستین پیروزی تیم ملی والیبال ایران با درخشش جوانان

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در مسابقات جام جهانی والیبال از ساعت ۵:۳۰ بامداد امروز جمعه مقابل تیم کانادا صف آرایی کرد و توانست ۳ بر یک حریفش را شکست دهد. ایگور کولاکوویچ در این بازی از ترکیب جوان استفاده کرد و فرهاد قائمی، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد، پوریا یلی،امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی و محمدرضا موذن را راهی زمین کرد و در نهایت نخستین پیروزی جام برای ایران با نتیجه ۳ بر یک مقابل کانادا رقم خورد.

* ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود کانادا

نخستین امتیاز در این ست را امیرحسین اسفندیار برای ایران ثبت کرد. دو تیم در ابتدا بازی برابر و پایاپایی داشتند و نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۷ به سود کانادا همراه شد. با شروع بازی در حالیکه کانادایی‌ها ۵ اختلاف امتیاز ایجاد کردند، سرویس‌های خوب علی اصغر مجرد اختلاف را کاهش تا دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به سود کانادا همراه شود. کانادا با عملکرد بهتر در سرویس و حمله با استفاده از اشتباهات تیم ملی با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ پیروز این ست شد.

 

* ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

نخستین امتیاز در این ست برای ایران ثبت شد. در این ست نیز مانند ست نخست دو تیم در ابتدا بازی برابری داشتند،. اسفندیار و مجرد با نمایش خوب در سرویس و حمله باعث برتری ۸ بر ۶ ایران در نخستین تایم استراحت فنی شدند.  در ادامه در حالیکه ملی پوشان جوان ایران  ۴ اختلاف امتیاز را ایجاد کرده بودند و ۱۲ بر ۸پیش بودند  با تقاضای تایم استراحت سرمربی کانادا مواجه شدند، همین وقفه رفته رفته باعث کاهش اختلاف امتیاز شد تا دومین تایم استراحت فنی با یک اختلاف امتیاز و نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران تمام شود. در نهایت این ست با پیروزی ۲۵ بر ۲۳ شاگردان جوان ایگور کولاکوویچ همراه شد تا دو تیم در ست شماری برابر شوند (فرهاد قائمی در اواسط ست دچار آسیب دیدگی شد و بجای او پوریا فیاضی وارد زمین شد).

* ست سوم؛ ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران

پوریا یلی نخستین امتیاز را برای ایران ثبت کرد. ملی پوشان از ابتدای ست برتری خود را حفظ و نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۶ به سود ایران همراه شد. در ادامه ایران ۴ اختلاف امتیاز ایجاد و با نتیجه ۱۱ بر ۷ پیش افتادند. کانادایی‌ها رفته رفته اختلاف را کاهش و بازی را در امتیاز ۱۱ برابر کردند تا کولاکوویچ پس از از دست رفتن ۴ اختلاف امتیاز مجبور به گرفتن تایم استراحت کند. در نهایت دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ به سود کانادا همراه شد. با شروع بازی تیم ملی اختلاف امتیاز ها را جبران کرد، ابتدا بازی در امتیاز ۲۰ برابر شد و سپس ملی پوشان با نتیجه ۲۱ بر ۲۰ پیش افتادند. دو تیم در ادامه پایاپای پیش رفتند و در نهایت بازیکنان جوان و با انگیزه ایران با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ پیروزی ست شدند.

* ست چهارم؛ ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران

نخستین امتیاز در این ست با از برخورد توپ سرویس میلاد عبادی پور برای کانادا ثبت شد و بازی برای دو تیم برابر پیش رفت. نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۷ برای کانادا با پیروزی همراه شد. ملی پوشان ایران بازی سرعتی خود را در این ست هم ادامه دادند و دومین تایم استراحت فنی با ۳ اختلاف امتیاز و با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ به سود تیم ملی همراه شد. در نهایت ایران موفق شد با درخشش جوانان خود  ۲۵ بر ۱۹ حریف خود را شکست دهد.

 

ایران در چهارمین دیدار خود از ساعت ۱۱:۳۰ روز شنبه ۱۳ مهرماه به مصاف استرالیا خواهد رفت.

سعید معروف، جواد کریمی، امیر غفور، پوریا یلی، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، علی شفیعی، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا مؤذن ۱۳ بازیکن ایران در چهاردهمین دوره مسابقات جام جهانی به میزبانی ژاپن هستند. سید محمد موسوی بزرگ ترین غایب ایران در این مسابقات است که به دلیل خستگی و مشکلات شخصی با موافقت ایگور کولاکوویچ در این مسابقات حضور ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها