کاوه: دل بستن به قرعه دیگر جواب نمی دهد

مدیر تیم های ملی کشتی آزاد گفت: اینکه بخواهیم به قرعه دل ببندیم تا با قرعه بالا بیاییم دیگر جواب نمی دهد. کشتی گیری که مدال جهانی می خواهد باید بجنگد و کشتی بگیرد.

کاوه: دل بستن به قرعه دیگر جواب نمی دهد

محسن کاوه  درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در پایان 6 وزن مسابقات جهانی گفت: در این اوزان برخی از بچه ها نسبت به گذشته بهتر بودند و بعضی دیگر هم نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

وی ادامه داد: کریمی نشان داد که یک حریف آمریکایی دارد که کشتی گرفتن با او برایش سخت است. کریمی تلاشش را کرد، اما باید قبول کنیم که حریف آمریکایی بهتر بود. یونس امامی نشان داد جهش خوبی داشته است و حتی به نظر من حقش حضور در فینال بود که داوران حقش را در دیدار نیمه نهایی مقابل حریف قزاق خوردند. کشتی گیری مانند بهنام احسان پور نسبت به 2 سال قبل کاملا تفاوت داشت و اگر ببینید متوجه می شوید که چه کشتی های خوبی گرفت که نشان از پیشرفت این کشتی گیر دارد.

مدیر تیم های ملی کشتی آزاد تصریح کرد: رضا اطری امسال با وجود قرعه سختی که داشت، کشتی های خوبی گرفت و مقابل 2 نفر از کشتی گیرانی که قبلا باخته بود، برنده شد، اما می توانست در دیدار رده بندی حداقل مدال برنز را بگیرد تا هم برای خودش افتخاری باشد و استارت خوبی برای آینده اش بود و هم امتیاز تیمی خوبی کسب می کرد.

کاوه با بیان اینکه برخی نفرات هم قدر فرصتی که در اختیار آنها قرار داده شده بود را ندانستند، گفت: یدالله محبی با وجود کشتی خوبی که مقابل حریف آمریکایی گرفت که به مراتب از حریف اوکراینی بهتر بود، نتوانست از نظر روحی خودش را برای پیروزی مقابل کشتی گیر اوکراینی آماده کند که اگر آماده بود هم سهمیه می گرفت و هم بدون شک مدال برنزش قطعی بود.

وی درخصوص شکست افضلی مقابل حریف کوبایی که سالهاست دورانش تمام شده است گفت: در 74 کیلوگرم زیاد توقعی نداشتیم هر چند وزن پرترافیکی بود، اما رضا افضلی با وجود تجربه بالایی که دارد نتوانست از نظر روانی خودش را آماده این مبارزه کند. بهمن تیموری هم نتوانست بار روانی مسابقات را هضم کند و به نظر می رسید فشار روانی زیادی را تحمل می کرد. علی شعبانی با کشتی هایی که در یاشاردوغو گرفت تفاوت داشت و او هم مشکل بار روانی را داشت و گرنه می توانست بهتر کشتی بگیرد.

مدیر تیم های ملی کشتی آزاد ادامه داد: کشتی دنیا به سمتی رفته است که در هر وزن حداقل 6 – 7 کشتی گیر خوب حضور دارند، پس اینکه بخواهیم به قرعه دل ببندیم تا با قرعه بالا بیاییم دیگر جواب نمی دهد. کشتی گیری که مدال جهانی می خواهد باید بجنگد و کشتی بگیرد. مجبوریم در بحث پشتوانه سازی ورودی جدی داشته باشیم و اینکه بخواهیم به صورت گلخانه ای تنها یکی، دو کشتی گیر در هر وزن را تحت پوشش قرار دهیم و در تمام مسابقات این نفرات را اعزام کنیم جواب نمی دهد. این روش باعث سرخوردگی سایر نفرات شده است.

کاوه خاطر نشان کرد: از قزاقستان که برگردیم باید برنامه مدونی برای آینده کشتی و حضور در المپیک داشته باشیم و احساس می کنم در تیم جوانان کشتی گیران و پشتوانه های خوبی داریم و اگر برای آنها برنامه نداشته باشیم این استعدادها هرز خواهد رفت. اگر کار کنیم می توانیم برسیم، مسیری که روس ها در این چند سال دنبال کردند.

وی درخصوص برنامه کادر فنی برای کسب سهمیه های باقیمانده؛ گفت: گزینشی آسیایی را در فروردین و گزینشی جهانی را اردیبهشت در بلغارستان داریم. فکر می کنم کسب سهمیه در سنگین وزن 97 و 125 کیلوگرم کار راحت تری داریم و در آسیایی می گیریم، اما در 65 و 74 کار سخت تری خواهیم داشت اما می توان تدبیر کرد. شاید جا به جایی داشته باشیم و از نفرات دیگری برای کسب سهمیه استفاده کنیم. امید داریم با سهمیه کامل به المپیک برسیم و تلاش می کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها