شروع تورنمنت درجه ۲ قاره‌سبز

شروع تورنمنت درجه ۲ قاره‌سبز

لیگ اروپا هم از جمعه شب استارت می‌خورد، لیگی که شروعش برای بزرگان هیجان خاصی ندارد و بعضاً به برخی بازیکنان اصلی‌شان در مرحله گروهی استراحت می‌دهند.

با این حال به پایان رقابت‌ها که نزدیک شویم هیجان بیشتر خواهد شد و تازه این تیم‌ها درک می‌کنند جام قهرمانی لیگ اروپا چه ارزشی دارد. منچستریونایتد و آرسنال می‌توانند این فصل مدعی قهرمانی باشند. در کنار آن‌ها رم هم کم‌شانس نیست و سویا هم که پرافتخارترین تیم است.

منچستریونایتد- آستانه؛ میزبانی از قزاق‌ها

سال ۲۰۱۷ وقتی منچستریونایتد فصل ناامیدکننده‌ای را پشت‌سر می‌گذاشت در همین لیگ اروپا برای ادامه فصل روحیه می‌گرفت. در واقع این رقابت‌ها دلخوشی هواداران شیاطین‌سرخ شده بود. برای قضاوت در این فصل زود است، اما پس از شروع فوق العاده شاگران سولشائر به‌تدریج مشخص شد هنوز یونایتد کار زیادی برای بازگشت به جمع مدعیان لیگ برتر دارد. در هر صورت هفته‌ای که گذشت برد باارزشی برابر لستر کسب کردند و آماده شروع نبرد در لیگ اروپا هستند. به مصاف حریفی ناشناخته خواهند رفت، چراکه آستانه را برای اولین مرتبه در تاریخ‌شان ملاقات خواهند کرد. شیاطین‌سرخ در ۲ بازی آخر اروپایی در اولدترافورد مغلوب شدند که البته به نسبت نبرد امشب، بازی‌های سخت‌تری بودند. قهرمان سال ۲۰۱۷ لیگ اروپا در گروه L شرایط صدرنشینی را خواهد داشت. با این وجود فراموش نکنید دیگر رقبای آن‌ها یعنی پارتیزان و آلکمار تیم‌های کوچک و دست‌وپا بسته‌ای نیستند.

اینتراخت‌فرانکفورت- آرسنال؛ توپچی‌ها در لانه عقاب

توپچی‌های لندن دیگر عادت کرده‌اند به جای لیگ قهرمانان در لیگ اروپا بازی کنند و برای‌شان این تورنمنت چندان غریب نیست. آرسنال که در فصول گذشته هم یکی از مدعیان اول قهرمانی در لیگ اروپا بود باز هم به واسطه نام بزرگش می‌تواند شانس قهرمانی نام بگیرد. حریف امشب‌شان در دیداری از گروه F تیم کوچکی نیست و به مصاف اینتراخت‌فرانکفورت خواهند رفت. تیم آلمانی فصل پیش تا آستانه فینالیست شدن در لیگ اروپا هم پیش رفت، اما در نیمه‌نهایی به کار خودش پایان داد. این نخستین نبرد آرسنال با فرانکفورت است. پیش از این فرانکفورتی‌ها برابر تیم‌های انگلیسی به ۳ برد، ۳ تساوی و ۵ شکست رسیده‌اند. آرسنال هم برابر آلمانی‌ها ۱۸ بازی را برده، در حالی که ۱۶ باخت هم داشته و ۶ نبردشان برابر ژرمن‌ها مساوی شده است. اِمری انتظار دارد به واسطه خط حمله قدرتمند تیمش در لیگ اروپا موفق باشند. او هنوز هم پرافتخارترین مربی لیگ اروپا است.

رم- استانبول باشاک‌شهیر؛ جالوروسی و پولدار‌های استانبول

تنها ۲۹ سال از تأسیس باشگاه استانبول باشاک‌شهیر می‌گذارد و از ۵ سال پیش با این نام فعالیت کرده‌اند. تیم متمول ترکیه‌ای که خیلی‌زود خودش را به جمع مدعیان قهرمانی سوپرلیگ این کشور اضافه کرده است، در اولین بازی‌شان در این فصل لیگ اروپا به مصاف رم خواهند رفت. در گروه J علاوه بر این دو تیم مونشن‌گلادباخ هم مدعی صعود است و ولفسبرگر اتریش را نمی‌توان رقیب بزرگی برای آن‌ها دانست. این نخستین نبرد رم و باشاک‌شهیر خواهد بود. جالوروسی که چند روز پیش در نمایشی فوق العاده در حدود ۳۰ دقیقه ۴ گل به ساسوئولو زد می‌تواند مدعی قهرمانی باشد. پایتخت‌نشین‌های ایتالیا برابر تیم‌های ترکیه‌ای ۳ برد، ۳ تساوی و ۲ شکست داشته‌اند. رم در ۱۱ بازی آخرش در مرحله گروهی لیگ اروپا شکست نخورده است.

قره‌باغ- سویا؛ پرافتخارترین‌ها در آذربایجان

آندلوسی‌ها از معدود تیم‌های بزرگی هستند که از حضور در لیگ اروپا بیشتر از لیگ قهرمانان خوشحال خواهند شد. در هر صورت بهترین لحظات برای هواداران‌شان در این جام ثبت شده و پرافتخارترین تیم هستند. سویا در شروع کارش به مصاف قره‌باغ آذربایجان خواهد رفت. گروه سویا آسان است و علاوه بر این تیم آذربایجانی، آپوئل قبرس و دودلانژ لوکزامبورگ هم در آن حضور دارند. قره‌باغ را خیلی‌ها با متوقف کردن اتلتیکو در لیگ قهرمانان ۲ فصل پیش به یاد دارند. حریفی که مشخص نیست در زمینش چه چیزی انتظار مهمان را می‌کشد. نخستین نبرد قره‌باغ و سویا می‌تواند جذاب باشد. فراموش نکنید سویا در حال حاضر صدرنشین لالیگا است.

کلوژ- لاتزیو؛ از رومانی تا موفقیت

لاتزیو را هم همیشه می‌توان بین بزرگان قرار داد، اگرچه تنها قهرمانی‌شان در جام‌درجام اروپا بوده و در لیگ اروپا زمانی که جام یوفا نام داشت تنها حضورشان در فینال را تجربه کرده‌اند. تیم سیمونه اینزاگی شروع چندان خوبی در این فصل نداشته، اما امیدوار است از رومانی موفقیت‌ها را شروع کند. فصل پیش در ۵ بازی از ۸ بازی‌شان باختند و در یک‌شانزدهم توسط سویا حذف شدند. مثل خیلی از بازی‌های امشب، بازی کلوژ و لاتزیو هم برای اولین مرتبه در تاریخ برگزار خواهد شد. قهرمان رومانی با همشهری لاتزیو یعنی رم ۴ مرتبه مصاف داده که یک برد، یک تساوی و ۲ شکست برای‌شان ثبت شده است. لاتزیو برابر تیم‌های رومانیایی ۲ برد، ۳ تساوی و یک شکست داشته. در مجموع کلوژه ۱۹ مرتبه در لیگ اروپا بازی کرده که ۱۱ بازی را باخته.

ولورهمپتون- براگا؛ گرگ‌های انگلیس هم می‌آیند

اگر می‌خواهید داستان هیجان‌انگیزی در فوتبال را دنبال کنید درباره ولورهمپتون بخوانید. تیمی که ۲ فصل پیش در دسته پایین‌تر بود، اما به لطف برنامه‌ریزی درست و هدایت نونو اسپریتو سانتو تبدیل به یکی از تیم‌های خوب انگلیس شد. حالا گرگ‌ها در لیگ اروپا هستند و این فصل جدیدی در تاریخ باشگاه‌شان است. پس از ۳۹ سال گام به رقابت‌های اروپایی خواهند گذاشت و شروع کارشان در نبردی برابر براگا است، تیم پرتغالی که سابقه فینالیست شدن در لیگ اروپا را داشته. نبرد امشب ولورهمپتون با سرمربی پرتغالی و ۷ بازیکن از این کشور برابر تیمی از پرتغال جالب خواهد بود. ولووز ۶ مرتبه برابر تیم‌های پرتغالی بازی کرده که ۵ بازی را برده و یک بازی را باخته. در سمت مقابل براگا ۶ برد، ۲ تساوی و ۱۰ شکست برابر تیم‌های انگلیسی داشته. از طرف دیگر ولورهمپتون در ۷ بازی آخر اروپایی‌اش پیروز شده است. برخلاف فصل قبل که ولورهمپتون در لیگ برتر هفتم شد این فصل شروع خوبی نداشته و فقط ۳ امتیاز از ۵ بازی گرفته. سانتو و تیمش می‌توانند از امشب متحول شوند. فینالیست ۹ سال پیش لیگ اروپا هم وضعیت بهتری ندارد و با ۴ امتیاز از ۵ بازی در پایین جدول لیگ برتر پرتغال است.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها