قاسمی: بازگشت به کشتی فعلاً نه

دارنده مدال طلای کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۲ لندن گفت: رضا یزدانی و پرویز هادی، عنوان‌دار و باتجربه تیم بودند که می‌توانستند روحیه مثبتی به تیم تزریق کنند.

قاسمی: بازگشت به کشتی فعلاً نه

کمیل قاسمی در مورد سفرهایی که این روزها به مناطق محروم کشور انجام می‌دهد، اظهار داشت: همه ما کشتی‌گیرها چه با مدال و چه بی‌مدال، یک روز از کشتی خواهیم رفت. برای من خیلی باشکوه است که توانستم مدال بگیرم و مردم کشورم را خوشحال کنم، خوشحالم که زحمات این سال‌هایم نتیجه داده، اما جدای از مدال، مسئولیتی اجتماعی بر گردن من است.

وی ادامه داد: شاید خیلی افراد به کشتی آمده و مدال گرفته و یا نگرفته باشند و دنیای قهرمانی‌شان به پایان رسیده، اما من اینطور نیستم. وقتی درد جامعه‌ام را می‌بینم دوست دارم کاری انجام دهم. شاید مدال‌های ما باعث شود مشکلات بخشی از مردم به گوش آنهایی که باید، برسد و بتواند دردی از مردم را به جامعه نشان دهد. در خصوص سفرهای اخیر باید از رسول خادم تشکر کنم که به عنوان لیدر ما، دغدغه اجتماعی دارد. او استاد و مربی ماست که همیشه از او یاد می‌گیریم.

دارنده دو مدال طلا و نقره المپیک های 2012 و 2016 که بعد از مسابقات انتخابی روز هفتم تیر از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد، در مورد اینکه در آن انتخابی، سه مدعی برای دوبنده تیم ملی حضور داشتند اما امروز نه او هست و نه پرویز هادی، خاطرنشان کرد: من خوب تمرین کرده بودم و بدنم آمادگی خوبی داشت. کشتی دو بحث مهم دارد، یکی اینکه خوب تمرین کنی تا بدنت آماده شود و دیگر اینکه از آمادگی روحی و روانی خوبی برخوردار باشی، که دومی خیلی اهمیت دارد. آمادگی جسمانی‌ام خوب بود ولی به لحاظ روحی واقعا آماده مسابقه نبودم. یکسری مشکلات وجود داشت که نمی‌خواهم در موردش صحبت کنم. نتوانستم تمرکز لازم برای مسابقه را به دست بیاورم. به همین دلیل دیدم در این شرایط بهتر است نباشم و برای سایر مدعیان آرزوی موفقیت کردم.

قاسمی عنوان کرد: شرایط به نوعی برایم سخت شده بود. تمرین کردن و آماده نگه داشتن بدنم در آن سطح که بشود در مسابقات جهانی و المپیک شرکت کرد، تمرکز زیادی می‌خواهد که من دیدم نمی‌توانم این تمرکز را به دست بیاورم و صلاح بر این بود که از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم.

وی در پاسخ به این سوال که «بدن او یک بار در سال به مرز آمادگی می‌رسد و آیا همین موضوع و تغییراتی که در کار ایجاد شده، دلیل خداحافظی‌اش بوده است؟»، تصریح کرد: شرایط بدنی من طوری است که دیر به مرز آمادگی می‌رسم و از آن طرف، در طول سال، فقط یک بار به مرز آمادگی مطلوب و دلخواهم خواهم رسید. مسابقه انتخابی، چیزی است که من همیشه به آن احترام گذاشته و سعی کرده‌ام تابع مقررات باشم. هیچ وقت جز این نبوده است.

آزادکار پیشین تیم ملی اظهار داشت: در هر مسابقه‌ای که رفتم بدون انتخابی نبوده و هیچ‌گاه هم نبوده که بخواهم بدون مسابقه انتخابی، به مسابقه بروم. همیشه با کادرفنی تیم ملی هماهنگ بوده‌ام. شرایط طوری بود که امسال نتوانستم تمرکز روحی و روانی لازم را داشته باشم و به آن شرایطی که دلخواهم است و برای پیروزی لازم بود، برسم. بعد هم تصمیم گرفتم خداحافظی کنم.

قاسمی در مورد اینکه ممکن است برای المپیک نظرش تغییر کند و مثل خیلی از سنگین وزن‌های تاریخ کشتی، بار دیگر به میدان بازگردد، به تسنیم گفت: هنوز که نظرم برنگشته و فعلاً هم این تصمیم را ندارم، باید ببینم در آینده چه خواهد شد.

وی در مورد تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی نورسلطان، گفت: تیم ما دو کشتی گیر باتجربه‌اش را از دست داد. رضا یزدانی و پرویز هادی، عنوان‌دار و باتجربه تیم بودند که می‌توانستند روحیه مثبتی به تیم تزریق کنند، حالا تیم متفاوتی عازم مسابقات جهانی می‌شود. کشتی‌گیران جوانتر جای آنها را گرفته‌اند و بعضی نفرات هم بار اولشان هست عازم این رقابت‌ها می شوند. واقع بینانه نگاه کنیم کار تیم سخت است، ضمن اینکه مسابقه جهانیِ پیش از المپیک است و باید سهمیه هم بگیریم، با این وجود من خوشبین هستم که بچه‌ها بتوانند بهترین نتیجه را کسب کنند.

دارنده مدال نقره مسابقات جهانی 2014 در مورد اینکه آیا قصد مربیگری دارد، تاکید کرد: ما از خانواده کشتی هستیم، 21 -20 سال در کشتی بودم و تجربیات زیادی کسب کردم، اگر شرایطش فراهم شود، به مربیگری هم فکر می‌کنم. دوست دارم در آینده به کشتی کمک کنم، ورزشی که در آن توانستم تا این مرحله بالا بیایم.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها