گنج‌زاده:کاراته وان ژاپن تجربه‌ای شبیه به المپیک خواهد بود

سجاد گنج‌زاده، ملی‌پوش کاراته ایران گفت: برگزاری مرحله پنجم لیگ جهانی کاراته وان در محل برگزاری مسابقات المپیک باعث خواهد شد تجربه‌ای مانند رقابت در المپیک را کسب کنیم.

گنج‌زاده:کاراته وان ژاپن تجربه‌ای شبیه به المپیک خواهد بود

سجاد گنج‌زاده  با ابراز رضایت از عملکرد خود در مراحل گذشته مسابقات لیگ برتر کاراته وان اظهار داشت: خدا را شکر در چهار مرحله گذشته لیگ برتر کاراته وان موفق به کسب دو مدال طلا و دو مدال برنز شدم و در حال حاضر نفر اول وزن 84+ کیلوگرم (گرندوینر) هستم. امیدوارم در سه مرحله باقیمانده نیز نتایج خوبی به دست بیاوریم تا در ابتدا امتیازات خوبی برای دستیابی به سهمیه المپیک کسب و در ادامه بتوانم عنوان گرندوینری را حفظ کنم.

وی راجع به برگزاری این مرحله از مسابقات لیگ برتر کاراته وان در ژاپن، محل برگزاری المپیک 2020 گفت: واقعاً حضور در المپیک  شرایط خاصی دارد که فکر می‌کنم تا روز برگزاری مسابقات نتوانیم این موضوع را درک کنیم. از طرفی مسابقه دادن در فاصله یک سال تا المپیک در محل برگزاری این مسابقات، باعث خواهد شد تا بار روانی بازیکنانی که موفق به کسب سهمیه می‌شوند، کم شود. این مرحله از مسابقات لیگ جهانی به نوعی تجربه‌ای شبیه به المپیک خواهد بود.

دارنده یک مدال طلا و دو نقره جهان درباره شرایط روحی و روانی بازیکنان گفت: خاصیت خوب بازیکنان تیم ملی این است که سعی می‌کنند انرژی‌های مثبت را بگیرند و از انرژی‌های منفی نیز برای اثبات خود استفاده کنند. خدا را شکر یکی از اعضای تیمی هستم که به بلوغ فکری رسیده است. واقعاً انرژی مثبت مردم و جامعه ورزش باعث می‌شود تا ما قدم‌های محکم‌تری را در مسیر سختی که در پیش داریم، برداریم.

گنج‌زاده در مورد اینکه بهمن عسگری او را الگوی خود دانسته است، تأکید کرد: بهمن نسبت به من لطف دارد و این موضوع را چند وقتی بود که به خود من نیز می‌گفت. با توجه به دوستی و رفت و آمد خانوادگی، در ابتدا فکر می‌کردم او به شوخی این موضوع را عنوان می‌کند، اما همیشه می‌گفت صحبت‌هایش جدی است. وقتی مصاحبه او را خواندم واقعاً برای من جای غرور داشت که به قدری دوستان خوبی بودیم که از یکدیگر چیزهای زیادی یاد گرفتیم. واقعیت این است، من نیز از او چیزهای زیادی مانند رفتار حرفه‌ای را یاد گرفتم و به نوعی الگوی من نیز بوده است. خدا را شکر می‌کنم یک هم اتاقی و دوست خوب دارم که می‌توانم از او چیزی یاد بگیریم و باعث پیشرفت هم بشویم.

وی درباره روابط خوب بازیکنان هم وزن در تیم ملی کاراته عنوان کرد: بازیکنان ما از انتخابی‌های داخلی کسب سهمیه نخواهند کرد و باید در میادین بین‌المللی خوب باشند تا عضو تیم ملی شوند. این مسئله یکی از دلایل دوستی بازیکنان با یکدیگر است. تمام بچه‌های تیم ملی در حال حاضر از بهترین‌های لیگ‌های جهانی هستند. یکسری دیگر از بچه‌های نیز خوب بودند، اما نتوانستند مانند بچه‌های فعلی در مسابقات خارجی نتیجه بگیرند.

ملی‌پوش کاراته ایران خاطرنشان کرد: وقتی انتخاب افراد به این شکل است، دوستی‌ها نیز بیشتر می‌شود. صد درصد حضور بازیکن هم‌وزن باعث می‌شود رو به جلو حرکت کنیم و استاد هروی نیز این قضیه را به خوبی مدیریت کرده که باعث شده است رقابت سالمی بین بچه‌ها شکل بگیرد و همه یکدیگر را به جلو هُل بدهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها