کالدرون و فلسفه آلبی سلسته به رنگ سرخ

آنچه در نمایش تاکتیکی یک تیم دیده می‌شود فلسفه فوتبالی آن تیم است که سرمربی قطعا" بعنوان یک استراتژیست نقش رهبر آن را دارد؛ باید به کالدرون فرصت داد. تیم او از تیم برانکو هجومی‌تر است و معمولا" در فوتبال هجومی احتمال ریسک بالا می‌رود.

کالدرون و فلسفه آلبی سلسته به رنگ سرخ

مجتبی مالکی

سه شنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۰۰:۰۱

بعد از عصر افسانه‌ای پرفسور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس سرمربی جایگزین او در کنار داشتن دانش و کاریزمایِ لازم بیشتر از هر شاخصه‌ای نیاز به شهامت داشت. گابریل کالدرون آرژانتینی بعنوان یک بازیکن و مربی سرد و گرم کشیده فوتبال برای ادامه دوران طلایی این باشگاه با جسارت و شخصیت بالای خود می‌‌تواند فلسفه فوتبالی پرسپولیس را که در چهار سال با برانکو کروات ساخته شده را تغییر دهد.


در فوتبال سیستم‌ها اساسا" فقط آرایش عددی هستند؛ ۱-۳-۲-۴ ؛ ۲-۴-۴ ؛ ۳-۴-۳ ؛ ۳-۳-۴ ؛ ۱-۴-۱-۴ ؛ ۲-۵-۳. آنچه در نمایش تاکتیکی یک تیم دیده می‌شود فلسفه فوتبالی آن تیم است که سرمربی قطعا" بعنوان یک استراتژیست نقش رهبر آن را دارد؛ باید به کالدرون فرصت داد. تیم او از تیم برانکو هجومی‌تر است و معمولا" در فوتبال هجومی احتمال ریسک بالا می‌رود.

در دو بازی برگزار شده هفته‌های نخستین لیگ نوزدهم شاهد پرسپولیسی بودیم که در حال پوست انداختن است؛ باید به بازیکنان و سرمربی برای ساختن یک فلسفه فوتبالی جدید زمان داد. این کمترین حق هم تیمی مارادونایِ کبیر است.

در بازی برگزار شده بین پرسپولیس و تراکتور که می‌شود به آن لقب سوپر کلاسیکو فوتبال ایران را داد پرسپولیس همپای تیم تبریزی دوید و با چرخش در جایگیری های تاکتیکی سعی در جبران نتیجه شکست به تلاشش ادامه داد ولی در فوتبال گاهی برای امتیاز گرفتن خوب بازی کردن و تغییر سیستم جوابگو نیست. هر تیمی باید به مرور با داشتن یک فلسفه مشخص و ثابت فوتبالی خودش را به رقبا تحمیل کند.

پرسپولیس کالدرون به زمان و صبر هواداران پُرشورش بیش از هر وقت دیگری نیاز دارد.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها