آسمان‌خراش‌ها آماده قد کشیدن در چین

تیم ملی بسکتبال اردوهای آماده سازی و بازی‌های تدارکاتی هدفمندی را پشت سرگذاشت و حالا بازیکنان با اعتماد به نفس و خود باوری آماده نمایش خوب در جام جهانی هستند.

آسمان‌خراش‌ها آماده قد کشیدن در چین

جام جهانی 2019 چین از نهم شهریور ماه آغاز می‌شود و تیم ملی بسکتبال کشورمان که سومین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد برای شرکت در این دوره تمرینات و اردوی آماده سازی خود را از 25 خرداد ماه با حضور 19 بازیکن آغاز کرد و پس از حدود 40 روز تمرین در تهران را به مقصد اروپا و کشور پرتغال شد.

7 برد و 4 شکست حاصل اردوی 20 روزه اروپایی

بازی های تدارکاتی تیم ملی پیش از جم جهانی به نوعی از آسان به سخت طراحی شده بود و براین اساس شاگردان شاهین‌طبع در پرتغال سه برد را مقابل میزبان، اسلواکی و دانمارک کسب کردند و سپس راهی روسیه شدند.

جدال با روسیه قدرتمند و اردن در مسکو در دستور کار کادر فنی قرار داشت که حاصل آن دو برد بود و ملی پوشان بسکتبال با 5 برد پیاپی مسکو را به سمت یونان ترک کردند.

شرایط در یونان اما فرق داشت. دیدار با یکی از مدعیان قهرمانی که ارزشمندترین بازیکن NBA را در ترکیبش داشت، تجربه خوبی برای ملی پوشان بود. یک بازی غیر رسمی و یک بازی رسمی مقابل یونان برنامه ریزی شده بود که هر دو مسابقه با برتری یونانی‌ها همراه بود، اما شاگردان شاهین طبع موفق شدند مجارستان را از پیش رو بردارند. بدین ترتیب ماحصل اردوی اروپایی بلند قامتان 6 برد و 2 باخت بود و کاروان ایران به ایران بازگشت و پس از چند روز تمرین در تهران راهی تورنمنت پیک شد.

تورنمنت پیک سه بازی برای ایران در پی داشت که حاصل آن یک برد و 2 باخت بود تا بدین ترتیب ملی پوشان کشورمان بازی‌های تدارکاتی خود را پیش از جام‌جهانی با 7 برد و 4 باخت به پایان برسانند.  

براساس نظراتی که کارشناسان و بازیکنان ارائه کرده‌اند در این دوره روند آماده سازی و بازی های تدارکاتی نسبت به گذشته شرایط بهتری داشته است و ترتیب چیدن حریفان کاملا هدفمند بوده است.

 

*هدفمندترین اردوی تیم ملی را تاکنون شاهد بودیم

قاسم کیانی، مربی سابقه تیم ملی نوجوانان و کارشناس بسکتبال می‌گوید: تیم ملی اردوهای خوبی را پشت سرگذاشت و به نظر من امسال هدفمندترین اردوی تیم ملی تاکنون را شاهد بودیم. با حریفانی بازی کردیم که توانستند کمک خوبی به آماده سازی تیم ملی کنند و نوع چینش حریفان طوری بود که تیم ما توانست ارتقاء پیدا کند. شاید اگر اول با یونان بازی می‌کردیم تیم به اعتماد به نفس خوبی که الان داشت، نمی‌رسید. سه بازی اول ما با تیم‌های طراز اول اروپا نبود اما به هرحال  پیشرفته تر از آسیایی‌ها هستند.

وی ادامه داد: مقابل روسیه بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم. شاید اگر روسیه هم اولویتش برد بود نتیجه دیگری رقم می‌خورد، اما به هرحال سرمربی آنها از قدرت تیم ملی کشورمان تعریف کرد. در بازی های تدارکاتی اولویت برد نیست، اما همین که به پیروزی برسید، اثرش خیلی بیشتر خواهد بود.

* ماحصل اردوی اروپایی، رسیدن بازیکنان به خودباوری بود

کیانی با اشاره به بازی با یونان گفت: یونان نه تنها در اروپا بلکه در جهان هم مدعی کسب عنوان قهرمانی است. اگر ما هم هدف‌مان نتیجه بود، شاید اختلاف کمتر می‌شد، اما در مجموع هدف کسب آمادگی و هماهنگی بود. در مجموع ما در بازی‌های تدارکاتی به یک فاکتور مهم آن هم خود باوری رسیدیم. در مصاحبه بچه ها که می‌خواندم همه می‌گفتند می‌خواهیم صعود کنیم.

 

* دیگر هراسی وجود ندارد

وی عنوان کرد: در دوره‌‌های گذشته ترس وجود داشت، اما این دوره فرق کرده است و در هر بازی پیشرفت داشتیم و دیگر هراسی وجود ندارد. همه اینها به خاطر برنامه ریزی خوبی بود که صورت گرفت و به بچه‌ها اعتماد به نفس داد.

به نظر می رسد با ریختن ترس بسکتبالیست ها و آمادگی بالای آنها، حالا این رقبا هستند که از تقابل با بسکتبال ایران در جام جهانی چین هراس دارند. 

گفتنی است ، ایران در جام جهانی با اسپانیا، تونس و پورتوریکو همگروه است.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها