توضیح مهم تاج در مورد بازی هایی که 3-0 می شود

بر اساس قانون جدید باشگاه می تواند تنها 20درصد از قرارداد بازیکن را به عنوان آپشن در نظر بگیرد.

توضیح مهم تاج در مورد بازی هایی که 3-0 می شود

مهدی تاج می گوید، بخشنامه سقف قرارداد که به باشگاه ها ابلاغ شده تنها برای کاهش هزینه ها نیست و موردهای زیادی در لایه های پنهان آن وجود دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در یک برنامه تلویزیونی در مورد ابلاغ قانون سقف قرارداد برای باشگاه ها که موجب اعتراض تیم های بزرگ و مدعی شده این چنین گفت: پیش از اینکه فدراسیون فوتبال به سمت و سوی اجراء و ابلاغ این قانون برود، دکتر خداییان و دوستانش در سازمان بازرسی کل کشور نامه ای برای ما زدند که برای من عجیب بود در این نامه همه چیز خیلی موشکافانه گزارش شده بود، در حالی که همه ما تعجب کردیم. یکی از موارد این بود که هزینه ها در فوتبال ایران در فصلی که گذشت، به نسبت فصل گذشته 473 درصد افزایش داشته است که منطقی نیست. یا دوستان گزارش داده بودند، در دوران کرونا با توجه به کاهش درآمد باشگاه ها در همه لیگ ها هزینه ها کاهش یافته بود اما لیگ برتر ایران از این قائده مستثنی بود. حتی در دوران هم دستمزدها در فوتبال ایران افزایش داشت! من از دوستان در سازمان بازرسی کل کشور تشکر می کنم که همه موارد را به دقت بررسی کرده بودند و گزارش دادند. خب فدراسیون فوتبال هم بر اساس رسالتی که دارد، باید قوانین فیرپلی مالی را در فوتبال باشگاهی جاری و ساری کند. البته ما همزمان باید در دو بخش فعالیت کنیم. علاوه بر نظارت و کاهش هزینه ها باید حقوق باشگاه ها را هم احصاء کنیم و در این زمینه هم گام هایی برداشته ایم.

مهدی تاج ادامه داد: البته اگر باشگاهی درآمد دارد، می تواند برود بازیکن گران قیمت بخرد اما اگر باشگاهی درآمد ندارد، می بایست بازیکن گران قیمت خود را بفروشد. این بخشنامه حاوی نکات مهم دیگری هم هست. اینکه منجر به جوان سازی لیگ برتر خواهد شد. ما گفته ایم هر تیم دیگری برتری تنها 15 بازیکن بالای 23 سال می تواند به  ترکیب اضافه کند و مابقی باید بازیکنان زیر 23 سال باشند. این به جوان سازی لیگ برتر کمک خواهد کرد. 29 مورد برای تدوین این قانون وجود داشته است. البته باید به این نکته به صراحت اشاره کنم، هر قانون جدید و هر رنسانسی با مقاومت برخی روبرو می شود. یک عده هستند که این بخشنامه را نپسندیده اند. به هر صورت برخی باشگاه ها را با یک متد خاصی اداره کره اند و این تغییر سخت است اما باید به ما کمک کنند و هزینه ها را کاهش دهند. 250 سقف است نه کف. باشگاهی مثل ملوان فصل گذشته تیمش را با 27 میلیارد تومان اداره کرده است. تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا می توانند تا 325 میلیارد تومان هزینه کنند. بخش مهم این قانون آپشن هاست. ما داشتیم بازیکن قراردادش 2 یا 3 میلیارد تومان بوده اما با آپشن ها قراردادش 7 میلیارد تومان می شد. بر اساس قانون جدید باشگاه می تواند تنها 20درصد از قرارداد بازیکن را به عنوان آپشن در نظر بگیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال پیرامون اینکه باشگاهی اگر سقف قرارداد را رعایت نکند، نتیجه اش با شکایت 3-0 به سود حریف می شود، اینطور توضیح داد: بخشنامه ای توسط کمیته انضباطی تدوین و از سوی سازمان لیگ به باشگاه ها ابلاغ شده است. بر این اساس اگر باشگاهی قرارداد بازیکنی را خارج از ضابطه ثبت کند و شکایتی روی بازیکن از سوی تیم مقابل ثبت شود، نتیجه بازی تغییر خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها