سجادی: کسی به من نگفته است مجوز استقلال صادر نمی‌شود

تا الان کسی به من به‌صورت قطعی نگفته است که مجوز باشگاه استقلال صادر نمی‌شود.

 سجادی: کسی به من نگفته است مجوز استقلال صادر نمی‌شود

وزیر ورزش و جوانان گفت: تا الان کسی به من به‌صورت قطعی نگفته است که مجوز باشگاه استقلال صادر نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان درباره مجمع باشگاه استقلال اظهار داشت: ما کارمان ورزش است و نظارت لازم را داریم. همکاران و نمایندگان ما در مجمع بودند و باز هم هستند. ما کاملاً در تعامل با وزارت اقتصاد هستیم و با سازمان خصوصی‌سازی همفکری و همکاری می‌کنیم. قربان‌زاده شبانه‌روزی تلاش کرد و واقعاً از او تشکر می‌کنم. همچنین از خاندوزی و سایر اعضای مجمع از اینکه به فکر این دو باشگاه بوده و هستند، ممنونم.

وی افزود: در روزهای آغازین دولت و خدمت رئیس جمهور عنوان کردم که الان نیاز است سرخابی‌ها به سمت واگذاری بروند. او کاملاً موافق بود و شرایط را فراهم کرد. ایشان دستورات اکید و ویژه داد. مخبر معاون رئیس جمهور نیز این کار را انجام داد. خاندوزی در این مدت همکاری خوبی داشت. اگر یادتان باشد، AFC یک فرصت راستی‌آزمایی پنج روزه داد. از اهتمام ویژه خاندوزی و همکارانش تشکر می‌کنم که رفع مالکیت مشترک و همچنین بحث واگذاری هر دو باشگاه را پیگیری کردند و الان آنها حدود 10 درصد سهام‌شان به مردم واگذار شده است. ما در ادامه راه به کنفدراسیون آسیا هم گفتیم که در آینده این موضوع واگذاری را ادامه خواهیم داد. رئیس جمهور هم دوباره دستور داد و مخبر همچنان پیگیری می‌کند. ضمن اینکه در این مدت حمایت‌های مالی برای پرداخت بدهی‌ها اتفاق افتاد.

سجادی ادامه داد: ما خبرهای خوبی از عملکرد باشگاه‌ها داریم، با این حال نمی‌خواهم زودتر از موعد کنفدراسیون آسیا مطالبی را بگویم. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اخبار خوبی را به من داد، ولی با توجه به اینکه کنفدراسیون آسیا در آخر خرداد ماه قرار است رأی نهایی را اعلام کند، فعلاً مطرح نمی‌کنم. از 16 تیم لیگ برتری، 14 تیم برای مجوز حرفه‌ای اقدام کردند که از این تعداد خوشبختانه برای اولین بار در ورزش کشور 12 تیم بدهی مالی نداشتند. این یک اتفاق بزرگ است و نمی‌دانم چرا اینها اطلاع‌رسانی نمی‌شود و فقط یکسری نکات را از فوتبال کشور می‌گویند که باعث یاس و ناامیدی می‌شود. ما امسال سال مهمی را برای فوتبال در پیش داریم؛ تیم ملی باید در جام ملت‌ها به میدان برود و از طرف دیگر بازی‌های آسیایی در پیش است. بالاخره فوتبال کشور را دوست داریم؛ همانطور که می‌گوییم کشتی ورزش اول کشور است، فوتبال هم ارزش خاص خودش را دارد و چشم امید مردم به عملکرد فوتبال است. امیدوارم که بتوانیم نقاط قوت فوتبال کشور را منعکس کنیم. همین پرسپولیس و استقلال که همیشه بدهکار بودند و پرونده‌های باز داشتند، الان پرونده مالی ندارند و این اتفاق خیلی مهمی است. امیدوارم تا پایان خرداد اخبار خوبی را از کنفدراسیون آسیا بشنویم و فوتبال کشور با امید، رو به جلو حرکت کند.

وزیر ورزش و جوانان راجع به احتمال صدور مجوز حضور استقلال در آسیا گفت: تا الان به من کسی به‌صورت قطعی نگفته است که این مجوز صادر نمی‌شود. همین چند روز قبل عنوان کردند که استقلال حذف شده است. با کدام منبع و از کجا این مسئله مطرح شد؟ چرا با روحیه مردم بازی می‌شود؟ هواداران این دو تیم عزیز و مهم هستند. هر تعداد که باشند، انسان و دل‌خوش به این تیم‌ها هستند. باید روحیه امیدواری به مردم بدهیم. درباره خیلی از باشگاه‌ها به من گزارش دادند که فلان باشگاه 10 مورد کسر مدارک دارد. در مورد باشگاه استقلال هم گفتند که 16 مورد کسر مدارک داشته که بارگذاری نکرده بود، یا اینکه بدهی استراماچونی را به دلیل محدودیت‌های خاص بین‌المللی کمی دیرتر پرداخت کردیم، اما این اتفاق در نهایت رخ داد. در مورد باشگاه مهدی قایدی می‌دانم که کریمی خیلی تلاش کرد و مشکل این بازیکن را حل کردند. نمی‌دانم چرا این اخبار خوب در بیرون منعکس نمی‌شود و فقط اخبار منفی بیرون می‌آید! مسئولان هر دو تیم به وظایف و تکالیف خود خوب عمل کردند، منتها یک موعد مقرر وجود داشت. وقتی که به سمت حرفه‌ای‌سازی و استاندارد شدن می‌رویم، یک مقدار نیز کار سخت‌تر می‌شود. باید تمرین کنیم که  خودمان را به استانداردهای روز فوتبال آسیا و دنیا برسانیم و ان‌شاءالله که محقق می‌شود. همین خبر که 12 تیم از مجموع 14 تیم بدهی مالی ندارند، این اخبار خوبی است و باید آن را به فال نیک گرفت. این تا به حال در ورزش کشور نبوده است.

وی عنوان کرد: در آن کنفرانس وبیناری که همکاران با کنفدراسیون آسیا داشتند، تاج گفت که مسئولان کنفدراسیون عنوان کرده‌اند «به ما ثابت شده در حاکمیت و دولت شما صداقت و راستگویی در ورزش کشور حاکم شده است». این حرف مهم است که یک خارجی در کنفدراسیون آسیا نشسته و به ما ایرانی‌ها این حرف را می‌زند. این یک معنی دیگر نیز دارد، یعنی اینکه تاکنون این شرایط نبوده است و این خوب نیست. به هر حال تازه اول راه هستیم و باید ادامه بدهیم. راه پرفراز و نشیبی است. در جام جهانی که در قطر دیدم، فوتبال با همه جا فرق می‌کرد. اتفاقات روز فوتبال دنیا پیشرفته شده است و فوتبال امروز دنیا یک حال و هوای دیگر دارد. ما باید به آن سمت برویم و این حق مردم و باشگاه‌ها و هواداران است. خدا را شکر این کارها در حال انجام است و به امید خدا باید انتظار آینده فوتبالی خوبی داشته باشیم و امیدوارم در سالی که هستیم، فوتبال در رویدادهای پیش رو موفق باشد. امیدوارم تیم ملی در جام ملت‌ها بدرخشد و قلعه‌نویی و همکارانش و ملی‌پوشان موفق باشند و دل مردم با نتایج فوتبال شاد شود.

سجادی درباره تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌ها گفت: این هم اتفاق خوبی است. این سقف 250 میلیارد تومان اعلام شده است و اگر ساز و کار اجرایی‌اش فراهم شود و به نظر فدراسیون احترام بگذارند، یک اتفاق خوب است. در دنیا یک واژه «فیرپلی مالی» اتفاق افتاده است. فیرپلی مالی در باشگاه‌ها یکی از مباحث فیفاست. ما در لیگی که پشت سر گذاشتیم، باشگاهی داشتیم که با 27 میلیارد تومان وارد شد و در سوی مقابل یک باشگاه با 500 میلیارد تومان داشتیم. در واقع فیرپلی مالی رعایت نشده است. بنابراین جزو تکالیف و وظایف ما بود که به این اتفاق ورود کنیم. از فدراسیون فوتبال خواستیم و تاج هم پیگیری کرد و وقت گذاشت و سقف بودجه را گذاشتند. امیدواریم رعایت شود و ضمانت اجرایی داشته باشد و همگام با اتفاق مهمی که در فوتبال در دنیا رخ می‌دهد و به سمت روزآمد فوتبال کشور برویم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها