فتح‌الله‌زاده: فیفا در پرونده محبی حق را به ما داد/ ایجنت یامگا ۲۶۰ هزار دلار می‌خواهد!

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: استقلال در پرونده محبی برنده شد و او بازیکن ما است و جایی نمی‌رود.

 فتح‌الله‌زاده: فیفا در پرونده محبی حق را به ما داد/ ایجنت یامگا ۲۶۰ هزار دلار می‌خواهد!

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: استقلال در پرونده محبی برنده شد و او بازیکن ما است و جایی نمی‌رود.

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال، با حضور در برنامه فوتبال برتر گفت: از زمانی که ما شروع به کار کردیم، گفتم که نمی‌دانستم شرایط و وضعیت باشگاه به این شکل است. از روز اول گفتم که اگر کسی ادعا می‌کند همین الان به اندازه کافی پول دارد و می‌تواند مشکلات را حل کند، من حاضرم بروم و او بیاید چون استقلال برای من مهم است.  مدیریت‌های قبلی با 30 میلیارد می‌توانستند موضوع استراماچونی را تمام کنند. حتی مدیران قبلی می‌توانستند هر کدام 30 درصد پول را بدهند تا تمام شود. در این مدت 160 میلیارد به باشگاه آورده‌ و سیصد هزار دلار برای باز شدن پنجره استقلال پول داده‌ام و یک میلیون دلار برای مخارج کادرفنی، پین، محبی و ... هزینه کرده‌ام.

مدیرعامل باشگاه استقلال افزود: در چرخاندن تیم، پول بازیکنان و کادرفنی مشکلی ندارم ولی صد میلیارد استراماچونی مشکل ایجاد می‌کند. دولت‌ باید در این قضیه به ما کمک کند.  می‌گویند چرا بازیکن نمی‌گیری؟ خوب من باید با مربی خود هماهنگ باشم. فلان سایت که خیلی ادعایش می‌شود، نوشته شکست استقلال درخصوص آمانوف. خوب شما هنوز روند ITC را نمی‌دانی؟ آنها می‌دانند ولی چون می‌خواهند استقلال را بزنند این مطالب را می‌نویسند. سرمربی ما از سبک بازی آمانوف راضی نبود و او رفت. ما فقط می‌توانستیم درخواست ITC او را رد کنیم. خود فیفا طبق قوانین بعد هفت روز مستقلا می‌تواند ITC را صادر کند.

فتح‌الله‌زاده  گفت: باشگاه  الاهلی می‌گوید پولی به آنها پرداخت نشده ولی آن سایت می‌گوید که آقای فتح‌الله‌زاده چرا مانند آقای فلانی پول الاهلی را نمی‌دهی؟ چرا دروغ می‌نویسید؟ ما باید صد میلیارد برای استراماچونی بدهیم. همین عدد پارسال 40 میلیارد بوده است.  روزی که من آمدم تیم در اعتصاب بود و پول نگرفته بود.  ارز نیمایی را به همه جا می‌دهند و می‌توانند به ما هم کمک کنند. میلیون‌ها هوادار داریم و می‌‌شود از بودجه مسئولیت اجتماعی به ما کمک کنند.  هشت امتیاز عقب بودیم ولی بردیم و به صدر رسیدیم.  تیم ما را می‌خواهند اذیت کنند. به ما وام یا قرض دهید تا مشکل را حل کنیم، صد میلیارد برای کشور ما پولی نیست، این پول را به ما قرض دهند.  هواداران و بازیکنان خیالشان راحت باشد، ما پشت تیم هستیم.

وی تصریح کرد: به همه جا از جمله به آقای رئیس جمهور، آقای مخبر، قالیباف و ... نامه زده‌ام و پیگیر هستم.  آن کسی که 500 میلیارد پارسال گرفته و هزینه کرده و طلب 40 میلیاردی را نداده، کسی یقه او را نمی‌گیرد ولی به من حمله می‌کنند. یک مقدار انصاف داشته باشید. خیلی‌ها به من پیام داده‌اند که شماره حساب بده و اگر نمی‌دادم، فردا می‌گفتند چرا از ما نخواستی. ما احترام گذاشتیم به درخواست‌ها. از هواداران انتظاری نداریم و همین که برای حمایت از تیمشان به ورزشگاه می‌آیند، دستشان را هم می‌بوسیم.  با دو شرکت صحبت کرده‌ام و ان‌شاءالله حدود پنجاه میلیارد از مبلغ مورد نیاز را قرار است از این دو شرکت بگیریم، باقی را هم باید دوستان بیایند وسط و کمک کنند. امیدوارم این اتفاق بیفتد.

مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: یک روز مانده، متوجه شدم که آقایانی که می‌گفتند پول محبی را به حساب سانتاکلارا را واریز کرده‌اند اما پولی نریخته‌اند و من به سرعت 240 هزار دلار را آماده کردم و به حساب آن باشگاه ریختم. اگر آنها شکایت می‌کردند و ما پول را واریز نکرده بودیم، محبی به سانتاکلارا بر می‌گشت و ما ششصد هزار دلار هم باید پرداخت می‌کردیم. از 240 هزارتایی که پرداخت کردیم، 90 هزارتا به حساب سانتاکلارا رفت و باقی مبلغ هنوز به حساب باشگاه ما هم برنگشته است. سانتاکلارا از ما شکایت کرد و ما شبانه‌روز با تیم حقوقی و بچه‌های خودمان کار کردیم و لایحه نوشتیم. امروز فیفا به ما گفت که حق با شماست و باید تا 45 روز باقی پول را بدهید. استقلال در پرونده محبی برنده شد و او بازیکن ما است و جایی نمی‌رود.

فتح‌الله‌زاده ادامه داد: به AFC نامه زدم که 550 هزار دلار از شما طلب داریم و به خاطر تحریم پول را نمی‌دهید. با آقای تاج جلساتی داشتیم تا از این پول بتوانیم استفاده کنیم. هرچند من به این پول هم برای پرداخت طلب استراماچونی فکر نمی‌کنم. همه تلاشم را می‌کنم و از هواداران هم می‌خواهم پشت ما باشند. همه باید به گوش باشیم، همانطور که به باشگاه‌های دیگر کمک شده است.  خود آقای صدری گفته بود همراه اول مبلغ بسیاری به آن‌ها کمک کرده است یا مثلا آقای آذری جهرمی به آنها کمک کرده است. به پرسپولیس کمک کردن را ایراد نمی‌دانیم؛ می‌گوییم به ما هم کمک کنید.

وی افزود: می‌گویند چرا فلان کار را نمی‌کنید ولی نمی‌دانند که قراردادهایی قبل از ما منعقد شده و نمی‌توانیم اسپانسر جدیدی بیاوریم، هرچند در تلاشیم راهی برای آن پیدا کنیم. اگر 500 میلیاردی که سال گذشته دادند دست من بود، حداقل می‌گذاشتم بانک و سودش را استفاده می‌کردیم.  اگر سال بعد باشم، قراردادی می‌بندم که 700 میلیارد سود برای باشگاه دارد و این قرارداد بسته شده است. هرچه بگویم را عمل می‌کنم. گفتم کمپ حجازی را می‌سازم و ساختم. گفتم سندش را می‌گیرم و گرفتم.  الان یک تنه نمی‌شود کاری کرد. نمی‌گویم کمک بلاعوض کنید. می‌گویم حداقل قرض یا ارز نیمایی بدهید. ما هم جزیی از این مملکت هستیم و هواداران میلیونی داریم. آقای استراماچونی با 160 میلیون تومان کارش تمام می‌شد ولی ندادند و امروز 100 میلیارد شده است.

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: میلیچ با 120-130 هزار دلار تمام می‌شد ولی 280 هزار دلار شد و من پرداختش کردم. این ورزش برای مردم است و برای نشاط مردم باید کاری کنیم.  امروز با یک شرکت صحبت کردم. آن شرکت به من گفت تو به من تضمین بده پنج سال اینجا هستم تا من همین امشب صد میلیارد را بدهم ولی نمی‌توانم چنین تضمینی بدهم. ثبات مدیریت مسئله مهمی است.  به من گفتند 300 میلیارد در حساب باشگاه پول هست، روز اول به مسئول مالی باشگاه گفتم 50 میلیارد برای استراماچونی بدهید ولی گفت هیچ پولی در حساب باشگاه نیست.  از آقای مظلومی پرسیدم و گفت پول هست ولی ایشان هم نمی‌دانستند که پول خرج شده است. حتی آقای قربان‌زاده هم نمی‌دانست.

فتح‌الله‌زاده خاطرنشان کرد: دیروز ایجنت یامگا شکایت کرده و 260 هزار دلار خواسته است. چگونه بازیکن با قرارداد حدود 300 هزار دلار، قرارداد ایجنتش 260 هزار دلار می‌شود؟ دارم دیوانه می‌شوم! یک بازیکن جوان داریم که قرارداد سه ساله داشته و در سال اول یک میلیارد، سال دوم یک و نیم و سال سوم چهار میلیارد قراردادش بوده است. آمده‌اند و قرارداد جدید چهار ساله با او بسته‌اند. یک میلیاردش شده پنج میلیارد، یک و نیم میلیارد شده هفت میلیارد و دو میلیارد شده 9 میلیارد تومان. سال آخرش هم شده 11 میلیارد. چطور این قدر افزایش ممکن است ؟ براساس کدام کتاب اقتصاد این کار را کرده‌اید؟ او وقتی وارد لیست بزرگسال شود، شاید مربی یا مدیر بعدی او را نخواهد.

«امیدوارم دولت محترم به ما با یک سال تنفس، از بودجه مسئولیت اجتماعی، یا ارز نیمایی یا حتی بانک‌ها به ما قرض دهند» وی با بیان این جمله گفت:  به هواداران اطمینان می‌دهم تا آخر فصل ما مشکلی نداریم و همه عوامل خوب کار می‌کنند. این مشکل از گذشته است و ما می‌گوییم به ما کمک کنید تا ما مشکل استراماچونی را حل کنیم.  متاسفانه برای آقای سجادی اتفاق بدی رخ داد ولی امیدوارم به هواداران در آخر اسفند بگوییم پول پرداخت شده است. ته دلم این است که موفق می‌شویم. در هیچ دوره‌ای به اندازه پارسال، استقلال پول نداشته است و من هنوز نمی‌توانم باور کنم آن همه پول بوده باشد و 40 میلیارد استراماچونی را نداده است.  همین امروز دو پاداش به حساب بازیکنان ریختم. نمی‌گذارم تیمم آسیب ببیند.  احتیاج به کمک داریم. این تیم افتخارات زیادی برای کشورمان آورده و دل میلیون‌ها جوان را شاد کرده و حقش هست که مسئولان در این شرایط به این تیم کمک کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها