جنگ ساپینتو در فینال یک بازنده داشت: استقلال!

شاگردان ریکاردو ساپینتو در فینال جام حذفی می توانستند فصل تلخ خود را فراموش کنند؛ استقلالی ها برگ برنده بزرگی نسبت به پرسپولیس داشتند و آن "انگیزه" بود. با وجود اینکه استرس کمتری در اردوی قرمزها وجود داشت اما انگیزه بازیکنان استقلال برای رسیدن به جام می توانست آن ها را به هشتمین قهرمانی در جام حذفی برساند اما آن ها بعد از نیمه نهایی و پیروزی مقابل نساجی به ریشه خود تبر زدند.

جنگ ساپینتو در فینال یک بازنده داشت: استقلال!

به گزارش مستقل آنلاین؛ رفتار ریکاردو ساپینتو در فینال جام حذفی تیمش را به نابودی کشاند و شاید بزرگترین ضربه را استقلال از سمت مربی خود خورد.

جی پلاس نوشت: استقلال در فصلی که از نظر فنی در شرایط خوبی قرار داشت و می توانست حداقل یک جام را برای هوادارانش کسب کند، دست خالی به تعطیلات رفت.

شاگردان ریکاردو ساپینتو در فینال جام حذفی می توانستند فصل تلخ خود را فراموش کنند؛ استقلالی ها برگ برنده بزرگی نسبت به پرسپولیس داشتند و آن "انگیزه" بود. با وجود اینکه استرس کمتری در اردوی قرمزها وجود داشت اما انگیزه بازیکنان استقلال برای رسیدن به جام می توانست آن ها را به هشتمین قهرمانی در جام حذفی برساند اما آن ها بعد از نیمه نهایی و پیروزی مقابل نساجی به ریشه خود تبر زدند.

اولین حاشیه بعد از نیمه نهایی اصرار استقلالی ها به حضور داور خارجی برای فینال و دربی 101 بود! اصراری که جوسازی برای شکست احتمالی و البته کم کردن استرس و فشارها بود. اما اوج رفتارهای اشتباه استقلالی ها در نشست خبری قبل از دربی رخ داد؛ جایی که ریکاردو ساپینتو جنگ خود با بیرانوند را ادامه داد و هواداران تیمش را تحریک کرد.

او در نشست خبری در حالی که بیرانوند به خاطر شادی اش بعد از برد دربی از استقلالی ها عذرخواهی کرده بود گفت: به دروازه‌بانشان احترام می‌گذارم و مورد احترام من است ولی ما، بازیکنان و هوادارانمان کاری را که او بعد از بازی قبل برابر ما انجام داد فراموش نمی‌کنیم. ما باید به هم احترام بگذاریم و چه ببریم و چه ببازیم، باید احترام بگذاریم. این تحریک کردن‌ها خوب نیست. من علیرضا را دوست دارم و رابطه خوبی با او دارم اما کارهایش را یادم نمی‌رود و امیدوارم تماشاگرانمان هم یادشان نرود.

جمله آخر ساپینتو آتش حواشی دربی 101 را روشن کرد و غیر مستقیم از هواداران استقلال خواست علیه بیرانوند موضع بگیرند. تماشاگران هم به خوبی پیام سرمربی را دریافت کردند و از همان زمان گرم کردن بیرانوند تنش ها آغاز شد؛ پرتاب سنگ و بطری و فحاشی!

این اتفاقات در زمان برگزاری مسابقه هم رخ داد و حتی یکی از سنگ ها به تصویربردار کنار زمین هم برخورد و دوبار هم اشکان خورشیدی به خاطر پرتاب اشیا بازی را متوقف کرد.

در جریان بازی حاشیه سازی ساپینتو با هر تصمیم داور شعله ور تر می شد تا در نهایت بعد از زدن گل مساوی تیمش ضربه کاری را به استقلال زد و اخراج شد!

ساپینتو بعد از اخراج با عصبانیت کنار زمین فریاد زد و به زحمت از کنار زمین به سمت پله های خروج رفت. رفتارهای عجیب او بعد از اخراج یکی از باورنکردنی ترین لحظات تاریخ دربی بود. او که مقابل هواداران پرسپولیس بود دائم فریاد زد و بین دو طرف درگیری و پرتاب بطری آغاز شد!

در حالی که تصور می شد به خاطر گلزنی استقلال در آخرین لحظات این تیم روحیه بهتری نسبت به حریف داشته باشد اما در 30 دقیقه وقت اضافه بازیکنان این تیم بی روحیه در زمین حاضر شدند و هیچ حرکت ثمربخشی از سوی بازیکنان این تیم رخ نداد و دائم مصدومیت بود!

تیم سرحالی که مقابل نساجی 4 گل زد و با انگیزه به فکر قهرمانی جام حذفی بود به خاطر رفتار و حاشیه سازی ساپینتو یک جام را از دست داد. این مربی پرتغالی که در دربی 100 هم رفتار زشتی مقابل داوران داشت و جملات بدی خطاب به آن ها گفت به جای اینکه در مهم ترین لحظات بازی در کنار شاگردانش باشد و آن ها را هدایت کند همه چیز را با دست خودش خراب کرد و مهم ترین ضربه را به استقلال زد. اشتباهات داوری و شانس و اقبال در همه جای دنیا برای تمام تیم ها رخ می دهد اما ریکاردو ساپینتو یک تنه بدترین ضربه را به تیمش زد و در حالی که تیمش آرامش نیاز داشت جنجال  درست کرد و رفت!

مشخص نیست ریکاردو ساپینتو فصل آینده در استقلال می ماند یا نه اما آن چه که مسئولان و هواداران استقلال باید بدانند این است که اگر بعد از جنجال های متفاوت این سرمربی در طول فصل حمایت بیجا از او نمی کردند و گاهی با جریمه سعی در جلوگیری از ادامه رفتارهایش داشتند حالا همین رفتارها قهرمانی را از دست استقلال نمی گرفت.

کمیته انضباطی 48 ساعت به ریکاردو ساپینتو فرصت داده تا دفاعیات خود را درباره رفتارهایش ارائه کند؛ مربی که پنج شنبه از ایران می رود و اصلا مشخص نیست برگردد! کمیته انضباطی در پایان دربی 100 درباره علت جریمه و محروم شدن ساپینتو بعد از دربی 100 اعلام کرد که در گزارش داوران هیچ اشاره ای به صحبت های این مربی درج نشده بود؛ در حالی که ویدیو صحبت های این مربی موجود بود. شاید کمیته انضباطی به خاطر شرایطی که در آن زمان حاکم بود و استقلالی ها فدراسیون را به جانبداری از پرسپولیس متهم می کردند ترجیح داد چشم روی حرکت ساپینتو ببندد اما حالا این بی قانونی و مماشات به ضرر استقلال شد و اصلا مشخص نیست فصل آینده ساپینتویی باشد که بخواهد دوران محرومیتش را بگذارند یا نه!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها