رافت: پرسپولیس همان تیم دور برگشت باشد، نود دقیقه کار رقیب را یکسره می‌سازد

پرسپولیس برای پیروزی مقابل هوادار خیلی مصشمم بود به همین دلیل در نیمه اول چهار موقعیت گل خلق کرد.

رافت: پرسپولیس همان تیم دور برگشت باشد، نود دقیقه کار رقیب را یکسره می‌سازد

پایان رأفت مهاجم اسبق پرسپولیس که سابقه قهرمانی در مسابقات لیگ و جام حذفی در یک فصل را در کارنامه بازیگری‌اش دارد معتقد است پرسپولیس تیم هوادار را شکست داد چون مصمم به پیروزی و رسیدن به قهرمانی بود. در رابطه با فینال جام حذفی و سایر مواردی که پیرامون پرسپولیس وجود دارد گفت‌و‌گویی با رأفت داشتیم.

 

در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل هوادار چه توضیح فنی دارید؟

پرسپولیس برای پیروزی مقابل هوادار خیلی مصشمم بود به همین دلیل در نیمه اول چهار موقعیت گل خلق کرد که دو موقعیت از آنها را تبدیل به گل ساخت. بعد از آن تیم هوادار جری شد و هجومی‌تر کار کرد و جلو کشید ضمن اینکه در نیمه دوم هم آنها بهتر از پرسپولیس بازی را شروع کردند اما پس از آن با مهار عالی پنالتی شجاعی و پس از گلی که عیسی زد، تیم هوادار به هم ریخت و بازی به سود پرسپولیس به پایان رسید تا با شایستگی به فینال برسد. پرسپولیس مقابل هوادار خوب و اقتصادی بازی کرد و با سلامت و صلابت از سد این تیم عبور کرد تا من یاد بازی خودمان و دبل قهرمانی که در سال 78 کسب کردیم بیفتم. خاطره‌ای شیرین که حالا پرسپولیس هم می‌تواند آن را برای من زنده کند.

بیشتر در این رابطه توضیح می‌دهید؟

ما در آن سال قهرمان لیگ برتر شده و به فینال جام حذفی هم رسیده بودیم و در فینال استقلال را شکست دادیم و دبل کردیم. بازی که خاطره خیلی خوبی برای ما شد. دقیقاً مانند شرایط فعلی پرسپولیس که می‌تواند دبل کند و حتی به نوعی با قهرمانی در جام حذفی قهرمانی سوپرجام را هم کسب کند و همه جام‌های ممکن را دروکند.

شرایط مهاجمان پرسپولیس در زمان خودتان چگونه بود و در حال حاضر اوضاع مهاجمان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

زمانی که خودم در پرسپولیس بودم بزیک و سراج و باغمیشه به‌علاوه برمک مهاجمان پرسپولیس بودیم آن هم زمانی بود که علی کریمی محروم بود.

در خصوص صحبت یحیی که گفته هر دو پنالتی که مقابل هوادار به ضرر پرسپولیس گرفته‌اند درست نبوده چه نظری دارید؟

تا زمانی که وی‌ای‌آر نیاید داوری ما درست نمی‌شود و کماکان حرف و حدیث خواهد داشت اما در مورد دو پنالتی هم باید بگویم که به نظرم پنالتی اول را داور سختگیرانه گرفت و پنجاه پنجاه بود اما در پنالتی دوم داور اشتباه کرد چون اول توپ به دست بازیکن هوادار خورد و بعد به دست نعمتی. به همین دلیل داور باید خطای هند بازیکن هوادار را می‌گرفت نه بازیکن پرسپولیس.

در رابطه با شانس پرسپولیس در فینال جام حذفی چه صحبتی دارید؟

به نظرم پرسپولیسی‌ها نسبت به دربی برگشت بازی سخت‌تری دارند ضمن اینکه استقلال هم سعی کرده علیه پرسپولس جنگ روانی راه بیندازد و مسائلی از قبیل داوری و موارد حاشیه‌ای دیگر را بهانه قرار دهد اما یحیی زرنگ‌تر و باهوشتر از آن است که اسیر جنگ‌های روانی مسئولان استقلال شود و با تدبیر و هوش خودش تیمش را به بهترین شکل ممکن هدایت می‌کند البته در این راه مدیریت و هیأت مدیره باید بیشتر از یحیی حمایت کنند و با شارژ مالی تیم در این چند روزه برای فینال روحیه تیم را به بالاترین حد ممکن برسانند.

داور دربی هم تحت فشار قرار خواهد داشت و دربی را قضاوت خواهد کرد!

دقیقاً همین طور است به همین دلیل هم هست که بازیکنان پرسپولیس باید حواسشان جمع باشد و تحت تأثیر جنگ روانی بازیکنان و کادر فنی استقلال قرار نگیرند و خیلی زرنگ باشند و آتو دست داور ندهند تا با بردن فینال حذفی جامی دیگر را برای رقیب باقی نگذارند و دوباره بر فوتبال ایران پادشاهی کنند. به نظرم اگر پرسپولیس همان پرسپولیس دور برگشت و بازی دربی باشد قادر است در نود دقیقه کار استقلال را یکسره کند.

شرایط خطوط مختلف دو تیم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم پرسپولیس همه‌جوره از استقلال سر‌تر است از همین رو استقلال از پرسپولیس می‌ترسد. هر دو تیم هافبک‌ها و مهاجمان خطرناکی دارند از این‌رو بازی تهاجمی را از دو تیم شاهد خواهیم بود اما نکته کلیدی این است که خط دفاع استقلال خیلی آسیب‌پذیر است و پنج‌ضلعی خطرناک پرسپولیس شامل عیسی، ترابی، امیری، سروش و صادقی واقعاً می‌توانند کار استقلال را تمام کنند مضاف بر اینکه پرسپولس دروازه‌بانی مانند بیرانوند دارد که می‌تواند به هر تیمی آرامش بدهد به همین خاطر پرسپولیس همه جوره برتر است و قادر است که از سد استقلال بگذرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها