تاریخ برای پرسپولیس تکرار می‌شود؟

تلاش‌های شاگردان افشین قطبی تا دقیقه 90 بازی ره به جایی نبرد تا سپاهان در آستانه کسب قهرمانی قرار بگیرد.

تاریخ برای پرسپولیس تکرار می‌شود؟

در چارچوب هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس دو تیم پرسپولیس و سپاهان درحالی در ورزشگاه های خانگی خود به مصاف گل گهر سیرجان و پیکان تهران رفتند که پیش از شروع دیدارهای این هفته پرسپولیس با 60 امتیاز در صدرجدول رده بندی قرار داشت و سپاهان با یک امتیاز کمتر نسبت به این تیم در رده دوم قرار گرفته بود. 

شاگردان گل محمدی در بازی برابر گل گهر و با حضور پر رنگ تماشاگران خود موفق شدند با نتیجه 4 بر صفر این تیم را شکست دهند و با 63 امتیاز به صدرنشینی خود یک هفته مانده به پایان رقابت های لیگ برتر ادامه دهند. در آن سو نیز شاگردان خوزه مورایس نیز در ورزشگاه نقش جهان توانستند با 5 گل پیکان را در هم بکوبند تا با 62 امتیاز در تعقیب پرسپولیس باشند و نشان دهند به هیچ وجه قصد پا پس کشیدن در مسیر قهرمانی را ندارند. 

شاگردان گل محمدی و مورایس که نشان دادند به هیچ وجه پا پس نخواهند کشید حالا برای سرنوشت قهرمانی در هفته پایانی در خارج از خانه باید به مصاف حریفان خود بروند. پرسپولیس 28 اردیبهشت ماه در ورزشگاه شهید وطنی باید به مصاف نساجی مازندرانی برود که دیگر استرسی بابت سقوط ندارد و در همین روز و همین ساعت سپاهان در ورزشگاه شهید باهنر کرمان باید برابر مس کرمانی به میدان برود که برای بقا در لیگ رقابت تنگاتگی با صنعت نفت آبادان دارد. 

نکته جالب توجه ماجرا آنجاست که درست 15 سال پیش نیز در هفته پایانی رقابت‌های لیگ هفتم دو تا پرسپولیس و سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر رقابت تنگاتنگی را داشتند. درست در روز 28 اردیبهشت ماه سال 1387 پرسپولیس در حالی در حضور 100 هزار نفری تماشاگران خود برابر سپاهان قرار گرفت که این تیم برای کسب عنوان قهرمانی نیاز به برد داشت و هر نتیجه ای جز پیروزی سرخ‌پوشان باعث می شد تا سپاهان قهرمان لیگ هفتم شود. 

افشین قطبی در این دیدار ، مهدی واعظی ، مسعود زارعی، نبی الله باقری ها، پژمان نوری، فرزاد آشوبی ، سپهر حیدری، کریم باقری، محسن خیلی ، حسین کعبی، عباس آقایی و محمد نصرتی را در ترکیب پرسپولیس قرار داده بود. شاگردان افشین قطبی خیلی زود در دقیقه 18 بازی با ضربه تماشایی محسن خلیلی موفق شدند دروازه سپاهان را باز کنند تا مسیر سرخ پوشان برای قهرمانی هموار شود. در حالی که به نظر می‌رسید پرسپولیسی‌ها با توپ پر در این دیدار خانگی به دنبال پیروزی و قهرمانی هستند اما در دقیقه 30 بازی احسان حاج صفی دروازه مهدی واعظی را باز کرد تا سکوتی عجیب ورزشگاه آزادی را در بر بگیرد.  

تلاش‌های شاگردان افشین قطبی تا دقیقه 90 بازی ره به جایی نبرد تا سپاهان در آستانه کسب قهرمانی قرار بگیرد. در حالس که سعید مظفری زاده 7 دقیقه وقت اضافی برای این بازی در نظر گرفته بود در دقیقه 95 بازی سرخ‌پوشان صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند. محسن خلیلی و فرزاد آشوبی درحالی پشت این ضربه ایستادن که در یک رفت و برگشت هر دو توپ را به سمت دروازه مسعود همامی فرستاندند. در ریباند توپ کریم باقری تو را به محوطه شش قدم فرستاد تا سپهر حیدری با ضربه سر دروازه سپاهان را باز کند تا در دقیقه 96 قهرمان لیگ عوض شود و شاگردان قطبی موفق به کسب جام قهرمانی شوند. 

حالا درست 15 سال و اینبار باز هم در 28 اردیبهشت سپاهان و پرسپولیس در کورس قهرمانی قراردارند و باید دید این روز بار دیگر برای پرسپولیسی‌ها شیرین خواهد شد یا سپاهان انتقام لیگ هفتم را از سرخ پوشان خواهد گرفت و به قهرمانی خواهد رسید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها