صفا هادی: پرسپولیس نزدیک‌ترین گزینه برای قهرمانی لیگ برتر است

به نظرم هر 3 تیم از ابتدای فصل تاکنون عملکردی فوق‌العاده‌ای را ارائه کرده‌اند. اما معتقدم پرسپولیس نسبت به سایر رقبا نزدیک‌ترین گزینه برای قهرمانی لیگ برتر است.

صفا هادی: پرسپولیس نزدیک‌ترین گزینه برای قهرمانی لیگ برتر است

صفا هادی، بازیکن عراقی تیم فوتبال تراکتور که در ابتدای فصل به جمع سرخپوشان تبریزی پیوسته بود بعد از نمایش‌ درخشانش در ترکیب این تیم قراردادش را تا سال 2024 با باشگاه تمدید کرد تا حضورش در این تیم را تا پایان لیگ بیست‌وسوم قطعی کرده باشد و سهمیه خارجی آسیایی تراکتور نیز برای فصل آینده بدون تغییر بماند. به همین بهانه در «فرهیختگان» با هافبک تیم ملی فوتبال عراق پیرامون مسائل مختلف گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید. 

لطفا به ما بگویید چرا با وجود پیشنهادهای بی‌شمار تیم‌های ایرانی در سال‌های گذشته، تراکتور را برای ادامه فعالیت انتخاب کردید؟

در سال‌های گذشته بارها از تیم‌های مختلف لیگ ایران پیشنهادهای جدی دریافت کردم ولی شرایط به نوعی پیش رفت که نتوانستم به آنها پاسخ مثبت بدهم. ولی درنهایت تیم فوتبال تراکتور را به دلیل داشتن کادرفنی بسیار قوی و درجه یک، شناخت بسیار خوب هم از بردیف و حضور هواداران بی‌شمار این تیم انتخاب کردم. جدا از این بارها به کشور ایران سفر کرده بودم، با بازیکنان ایرانی زیادی هم ارتباط دوستانه خوبی داشتم. به دلیل شناختم از فوتبال ایران و مردم مهربان تبریز این تیم را برای ادامه فعالیت فوتبالم انتخاب کردم. امیدوارم که این همکاری صمیمانه تا مدت‌ها ادامه‌ داشته باشد. 

 آیا از بازیکنان سابق عراقی لیگ ایران مانند کرار جاسم، بشار رسن و عماد رضا برای آمدن به ایران مشاوره گرفتید؟

بله. قبل از آمدنم به تراکتور با کرار، عماد رضا و بشار تماس گرفتم. آنها هم خیلی مرا به انتخاب لیگ برتر ایران تشویق کرده و از مردم خونگرم و فوتبال دوستش تعریف کردند. البته ناگفته نماند که آنها تاکید داشتند لیگ ایران بسیار سخت است و موفق شدن در آن تلاش بسیار زیادی می‌طلبد. توصیه‌های آنها خیلی در تصمیم‌گیری‌ام تاثیرگذار بود. بسیار خوشحال هستم که به صحبت‌های آنها گوش دادم و ایران را برای ادامه فعالیت فوتبالی‌ام انتخاب کردم. 

بعد از پیوستن شما به تراکتور و اتفاقاتی که برای بردیف رخ داد درنهایت او به کشورش برگشت. باشگاه درنهایت خمز را به‌عنوان سرمربی جدید تراکتورسازی انتخاب کرد. لطفا در مورد تغییرات نیمکت تیم برایمان صحبت کنید؟

همان‌طور که قبل‌تر هم گفتم پیش از پیوستنم به تراکتور شناخت خوبی از بردیف داشتم؛ چراکه او مربی تیم‌های زیادی در روسیه بود. اما به هر حال شرایط به نوعی پیش رفت تا باشگاه تصمیم به قطع همکاری با او بگیرد و پاکو خمز را به‌عنوان جایگزینش انتخاب کند. پس از پیوستن خمز همه‌چیز به یکباره تغییر کرد و تیم توانست در چند هفته ابتدایی عملکرد فنی فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده و نتایج قابل قبولی را کسب کند. واقعا خمز به واسطه سال‌ها مربیگری در لالیگا از تجربه بالایی برخوردار است و حضورش در تراکتور باعث احیای دوباره تیم شده است. از اینکه زیر نظر او کار می‌کنم بسیار خوشحال هستم. 

 همان‌طور که خودتان هم گفتید پس از پیوستن خمز به تراکتور شاهد تغییرات بزرگی در تیم بودیم به‌طوری که در هفته‌های اخیر موفق به کسب نتایج عالی و عملکرد فوق‌العاده تیمی شدید. لطفا در این مورد هم برایمان حرف بزنید؟

بله دقیقا همین‌طور است. خمز از زمان قبول هدایت تراکتور برنامه‌ ما برای هر بازی را به تناسب شرایط تیم تغییر داد و بعد از چند بازی عملکرد تیمی ما بهتر شد. علاوه‌بر این، تمامی نفرات تیم از بازیکنان و کادر فنی همگی هم‌قسم شدیم تا در هر بازی بهترین عملکردمان را به نمایش بگذاریم و تا آخرین نفس برای خوشحالی هواداران مبارزه کنیم که خوشبختانه تلاش‌هایمان نتیجه‌بخش بود و همه چیز به یکباره تغییر کرد. 

با توجه به سال‌ها حضور در فوتبال، تجربه همکاری با مربیان زیادی را دارید. دوست دارم در مورد همکاری با خمز هم برایمان صحبت کنید؟

خمز به واسطه سال‌ها کار کردن در لالیگا بسیار سختکوش بوده و تجربه بسیار خوبی دارد. علاوه‌بر اخلاق و منش مربیگری، از دانش فنی بسیار بالایی نیز برخوردار است. همیشه تمامی بازیکنان را نصیحت می‌کند و از آنها می‌خواهد تا تمامی تمرکزشان را روی فوتبال بگذارند و از هیچ تلاشی برای بهتر شدن کوتاهی نکنند. بدون شک او یکی از بهترین مربیانی است که تا به حال با او همکاری داشته‌ام. از اینکه افتخار شاگردی‌اش را دارم بسیار خوشحال هستم. 

در چند بازی اخیر تراکتورسازی عملکرد بسیار خوبی داشتید؟ در این مورد برایمان صحبت کنید؟

راستش را بخواهید، حمایت هواداران در هر مسابقه، عملکرد تیم و تعهد به دستورات مربی در طول مسابقه همیشه به من کمک می‌کند تا بهترین نمایش را داشته باشم و از هیچ تلاشی برای بهتر شدن کوتاهی نکنم. امیدوارم که این عملکرد خوب ادامه‌‌دار باشد و بتوانم برای تیمم مثمرثمر واقع شوم. 

 آن‌طور که به نظر می‌رسد خمز سرمربی بسیار سختگیری است؟

نه سختگیر نیست اما شدت علاقه‌ او به کارش باعث می‌شود تا از تمامی بازیکنان و نفرات تیم عملکرد بی‌نقص فوق‌العاده‌ای را انتظار داشته باشد. همان‌طور که قبل‌تر هم گفتم او از تمامی بازیکنان می‌خواهد در هر مسابقه بهترین نمایش را داشته باشند و فوتبال زیبایی را ارائه کنند. 

 کاوه رضایی ابتدای فصل راهی تراکتور شد اما حالا شرایط این بازیکن بسیار پیچیده شده است، تا جایی که خمز صراحتا اعلام کرد تا زمانی که سرمربی تراکتور است، کاوه جایی در این تیم نخواهد داشت. لطفا از فوتبال کاوه و بازی در کنار او برایمان بگویید؟

راستش را بخواهید از جزئیات قرارداد او با باشگاه اطلاعی ندارم. اما به خوبی می‌دانم که کاوه بازیکن بسیار بزرگ و حرفه‌ای است و از سطح فنی بسیار بالایی نیز برخوردار است. برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنم امیدوارم در ادامه فعالیت فوتبالی‌اش موفق باشد. 

در جام خلیج‌فارس به میزبانی عراق یکی از غایبان بزرگ تیم ملی فوتبال کشورتان بودید. نظرت در مورد قهرمانی تیم ملی عراق در این رقابت‌ها چیست؟

مردم عراق ذاتا عاشق فوتبال هستند و شاید این تنها علاقه مشترک بین آنها محسوب می‌شود. عراق شایسته بازی در خانه با حضور هوادارانش است. گرچه همیشه آماده بازی برای تیم ملی کشورم هستم اما راستش را بخواهید باید بگویم حضور یا عدم حضورم در تیم ملی خیلی هم مهم نیست. آنچه که برای من و تمامی بازیکنان اهمیت دارد موفقیت و سربلندی تیم ملی است. ما همیشه رویای قهرمانی در این جام را داشتیم. بسیار خوشحال هستیم که این مهم رخ داده است تا باعث خوشحالی مردم عزیز کشورمان باشیم. 

از زمانی که به تراکتور پیوستی همیشه مورد توجه هواداران بودید. لطفا در مورد آنها و حمایت‌هایشان برایمان بگویید؟

حمایت هواداران از من باعث می‌شود تا همیشه بهترین عملکردم را برای خوشحال کردن آنها به نمایش بگذارم. واقعا عشق و علاقه هواداران نسبت به تراکتور و بازیکنانش وصف‌ناپذیر است. تصور فوتبال بدون حضور آنها برای هیچکدام از ما ممکن نیست. امیدوارم که با عملکرد خوبمان پاسخ محبت و علاقه آنها را به درستی بدهیم. 

نظرت در مورد سایر بازیکنان خارجی تراکتورسازی(گوستاو واگینین و ریکاردو آلوز) چیست؟

ریکاردو را به خوبی می‌شناسم؛ چراکه ما با هم در روسیه همبازی بودیم. آلوز بازیکن برجسته و سخت‌کوشی است. در مورد گوستاوو هم باید بگویم که او این فصل به تراکتور پیوست و در این مدت زمان کوتاه عملکرد برجسته‌ای ارائه کرد. او بازیکن بسیار باکیفیتی است و حضورش برای تیم اهمیت زیادی دارد. 

با کدام بازیکن تراکتور رابطه دوستانه بهتری دارید؟

نمی‌توانم بازیکن خاصی را نام ببرم زیرا با اکثر بازیکنان تیم رابطه خوبی دارم. تمامی بچه‌ها خیلی به من لطف دارند. 

رقابت در بالای جدول بین 3 تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر بسیار سخت و هیجان‌انگیز است. به نظر شما شانس کدام یک از این 3 تیم برای کسب قهرمانی بیشتر است؟

به نظرم هر 3 تیم از ابتدای فصل تاکنون عملکردی فوق‌العاده‌ای را ارائه کرده‌اند. اما معتقدم پرسپولیس نسبت به سایر رقبا نزدیک‌ترین گزینه برای قهرمانی لیگ برتر است. 

 اگرچه تراکتور در این فصل نتایج خوبی کسب کرده اما جزء سه تیم بالای جدول برای رقابت در کسب قهرمانی نیست. علت این موضوع را چه می‌دانید؟

به هر حال تیم ما در ابتدای فصل دستخوش تغییر و تحولات زیادی شد. پس از روی کار آمدن سرمربی جدید، خمز برای اجرای استراتژی‌های مدنظر خود، آشنایی با فوتبال ایران و بازیکنان، نیاز به زمان داشت که همین موضوع ما را از کورس قهرمانی عقب انداخت. البته پس از تغییر کادر فنی تیم عملکرد ما بهتر شد و نتایج قابل توجهی گرفتیم و موفق شدیم رتبه خودمان در جدول را بهبود بخشیده و پیشرفت چشمگیری داشته باشیم. در حال حاضر هم امیدوار هستیم تا با همدلی هرچه تمام‌تر، در فصل آینده رقابتی قوی برای قهرمانی در لیگ داشته باشیم. 

در شرایطی که به پایان رقابت‌های لیگ برتر امسال نزدیک می‌شویم. به تازگی قرارداد خود را با باشگاه تراکتورسازی تا سال 2024 تمدید کردید. در مورد این تصمیم برایمان صحبت کنید؟

واقعا فصل خوبی را در تراکتور پشت سر گذاشتم و هواداران نیز خیلی از من حمایت کردند. همان‌طور که قبل‌تر هم گفتم عشق و علاقه آنها‌ انگیزه زیادی برای بهتر شدن به من می‌دهد. جدا از این من همیشه ثبات را ترجیح می‌دهم، بنابراین تصمیم گرفتم یک فصل دیگر با تیم تمدید کنم و به هواداران قول می‌دهم که همیشه بهترین عملکرد را ارائه دهم. 

به پایان گفت‌وگو رسیدیم، موردی هست که دوست داشته باشید به آن اشاره کنید؟

بله. لازم می‌دانم که بگویم فصل سختی در انتظار ماست اما تمامی اعضای تیم فوتبال تراکتور تلاش می‌کنند تا با تمرکز و تلاش هرچه تمام‌تر نتایج برجسته‌ای کسب کنند تا باعث خوشحالی هواداران باشند، زیرا آنها لیاقت بهترین‌ها را دارند. ما هم وظیفه داریم درمقابل این حجم از عشق و علاقه عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش بگذاریم. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها