خمس: زمانی که آمدم تراکتور فقط ۱۵ امتیاز داشت/ نمی‌توانستم دستیار ایرانی بهتر از نصرتی داشته باشم

لازم نیست به تماشاگران پیام بدهم، چون آنها خوب بلدند کارشان را انجام دهم. بیشتر باید از آنها تشکر کنم و امیدوارم فردا ورزشگاه را پر از جمعیت ببینیم.

خمس: زمانی که آمدم تراکتور فقط ۱۵ امتیاز داشت/ نمی‌توانستم دستیار ایرانی بهتر از نصرتی داشته باشم

پاکو خمس در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال تراکتور تبریز مقابل نساجی مازندران در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: شیوه بازی ما مشخص است و از این تیم‌ها نیستیم که در هر مسابقه با شیوه متفاوت و خاصی بازی کنیم. شیوه بازی ما حفظ توپ و بازی مالکانه خواهد بود و سعی می‌کنیم با صبر و حوصله بازی کنیم تا به گل برسیم. نساجی تیمی نیست که بازی راحتی برابر آنها داشته باشیم و کار را برای‌مان سخت خواهند کرد. ما تلاش می‌کنیم که با برتری برابر نساجی رتبه چهارم جدول را حفظ کنیم.

وی در مورد نقش حضور هواداران در روند بازی‌های تراکتور تبریز تصریح کرد: نمی‌گویم در شیوه بازی، ولی به لحاظ روحی و روانی خیلی تأثیر دارد. در خیلی از وقت‌ها نمایش تیم براساس مسائل روحی و روانی است. حمایت طرفداران باعث می‌شود تیم در سطح روحی و روانی خوبی قرار بگیرد و با انگیزه مضاعف به مصاف حریفانش می‌رود.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور تبریز در پاسخ به این سؤال که «آیا در این مدت چه در رده‌های پایه و چه برای مربیان ایرانی بحث دانش‌افزایی داشته‌اید یا نه؟»، گفت: ما سه بازی تیم‌ امید را دیده‌ایم. هر چه زمان بیشتری داشته باشیم بیشتر می‌توانیم بازیکنان رده‌های پایه را ببینیم تا اگر بازیکنی که سطح خوبی داشته باشد برای پیشرفت از رده پایه جدا کنیم و به تیم بزرگسالان بیاوریم. با کمال افتخار حاضر هستم جلسات دانش‌افزایی را داشته باشیم، نه به خاطر اینکه من یاد بدهم، بلکه نظرم را بدهم و نظرات دیگران را بشنوم.

خمس راجع به رویارویی با تیم نساجی که هموطنش روی نیمکت آن می‌نشیند، خاطر نشان کرد: به‌صورت حضوری افتخار آشنایی با ایشان را ندارم. برای او آرزوی موفقیت در فوتبال ایران را دارم و خوشحال‌کننده است که مربیان بیشتری از اسپانیا نه فقط در ایران، بلکه در خارج از اسپانیا باشند و این نشان‌دهنده احترام بیشتر به مربیان ماست.

وی در مورد تساوی یک - یک منچسترسیتی انگلیس برابر رئال مادرید در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم اظهار داشت: من این بار به این سؤال جواب می‌دهم، چون ما اینجا برای دیدار فردا حضور داریم و باید در مورد بازی خودمان صحبت کنیم. نمی‌توانم بگویم در بازی برگشت چه اتفاقی می‌افتد و اگر قرار بود بگویم چه می‌شود، باید پیشگو باشم. قطعاً هر تیمی قوی‌تر باشد بالا می‌رود. گواردیولا دوست من است، ولی رئال مادرید تیم کشورم است و ترجیح می‌دهم این تیم به فینال برود و باعث پیشرفت فوتبال کشورم شود.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور تبریز در پاسخ به این سؤال که چقدر اطمینان دارد که تیمش سهمیه آسیا را کسب کند، تأکید کرد: نمی‌دانم و باید این دو بازی پایانی را به میدان برویم و بدانیم چه خواهد شد. اتفاق خوب این است که همه چیز به خودمان بستگی دارد و اگر از این برتری استفاده کنیم می‌توانیم سهمیه را بگیریم. چیزی که مطمئن نیستم این است که آیا با چهارمی می‌توانیم به آسیا برویم یا نه. هدف ما چهارمی است، چون بالاتر از چهارم نمی‌شویم. با توجه به وضعیتی که برخی باشگاه‌ها دارند، امیدوارم بتوانیم مجوز بگیریم. هدف و نتیجه خوبی برای ما می‌شود که مجوز حضور در آسیا را بگیریم. از زمانی که آمدیم تیم ما 15 امتیاز داشت و الان 49 امتیاز داریم.

خمس درباره عملکرد محمد نصرتی در کادر فنی تیمش یادآور شد: نمی‌توانستم دستیار ایرانی بهتر از او داشته باشم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور راجع به غیبت هادی محمدی در دیدار فردا به دلیل محرومیت گفت: کارت زردی که محمدی گرفت در جریان بازی بود.

وی در واکنش به اینکه گفته بود با بازیکنانی که خارج از جریان بازی کارت می‌گیرند، برخورد خواهد کرد، تصریح کرد: بله، قانونی است که داریم. جایگزین هادی محمدی هم مشخص است که چه کسی خواهد بود.

خمس در ادامه سؤالات عجیب برخی خبرنگاران با این سؤال روبه‌رو شد که آیا تراکتور مثل رئال مادرید در بازی فردا با سه فوروارد بازی می‌کند یا یک فوروارد، خاطر نشان کرد: رئال با سه مهاجم بازی نکرد! ما معمولاً با دو وینگر و یک مهاجم بازی می‌کنیم. در بیشتر بازی‌ها با سیستم 3-3-4 بازی کرده‌ایم. این طرز فکر اشتباه است که هر چقدر فوروارد بیشتر باشد تیم هجومی‌تر است. از وقتی که به اینجا آمده‌ام تیم ما تیمی است که بیشترین گل‌های زده را دارد. مهم این است که ذهنیت بازیکنان است که هجومی بازی کنند. همه گل‌ها را مهاجمان نمی‌زنند، مثل بازی آخر که گوستاوو گل زده است. یکی از مسائلی که با وینگرها داریم این است که باید بیشتر از این گل می‌زدند. وینگرها خوب دفاع کرده و خوب موقعیت ایجاد می‌کنند، ولی به خاطر شیوه بازی‌مان باید بیشتر گل بزنند.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور در مورد محروم و مصدومان تیمش برای دیدار اظهار داشت: محمدی محروم است و چند بازیکن نیز داریم که مشخص نیست به بازی فردا می‌رسند یا نه.

وی درباره اینکه فردا آخرین حضور هواداران تراکتور در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر است و آنها از عملکرد او رضایت دارند، گفت: لازم نیست به تماشاگران پیام بدهم، چون آنها خوب بلدند کارشان را انجام دهم. بیشتر باید از آنها تشکر کنم و امیدوارم فردا ورزشگاه را پر از جمعیت ببینیم و بازی خوبی انجام دهیم تا آنها لذت ببرند. زمانی که تیم نتیجه نمی‌گیرد و به برهه سخت می‌خورد، بازیکنان بیشتر به حمایت تماشاگران نیاز دارند. در روزهایی که نتایج باب میل همه است معمولاً حمایت می‌کنند. مثالی هست که باید گفت بازیکنان را باید دوست داشته باشیم تا ببرند نه اینکه بردند، آنها را دوست داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها