ادامه تصمیم‌های عجیب در باشگاه استقلال؛ معرفی ورزشگاه فولادشهر اصفهان برای حضور در آسیا!

بحث در مورد عملکرد اعضای هیئت مدیره به قدری عجیب بوده است که درباره قراردادهای ابتدای فصل نیز حرف و حدیث‌هایی پیش آمد.

ادامه تصمیم‌های عجیب در باشگاه استقلال؛ معرفی ورزشگاه فولادشهر اصفهان برای حضور در آسیا!

به دلیل زیر بار نرفتن اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال برای امضای چک ضمانت، ورزشگاه فولادشهر اصفهان به‌عنوان میزبان آبی‌پوشان در آسیا بارگذاری شده است. 

 سال 1401 برای باشگاه استقلال با کسب یک مقام قهرمانی در لیگ برتر و قهرمانی در سوپرجام دنبال شد، ولی در سال جدید آبی‌پوشان با اتفاق‌های بدی روبه‌رو شده‌اند. حذف از لیگ قهرمانان آسیا، شکست در دربی، از دست دادن شانس قهرمانی لیگ برتر و ... جزو اتفاقاتی هستند که برای استقلال افتاده و این تیم را در مسیر ناکامی قرار داده است.

مهمترین اتفاق اما، حذف از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل عدم تعیین تکلیف بدهی‌های خارجی و داخلی بود. برخی مدیران استقلال به همراه حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان اعلام کرده‌اند با توجه به بارگذاری مدارک، استقلال هنوز از آسیا حذف نشده است. استدلال آنها به اعلام شرایط حضور تیم‌ها در اواسط خرداد ماه سال جاری برمی‌گردد که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام خواهد شد.

باشگاه استقلال مدعی است که بدهی‌های خارجی خود مثل آندره‌آ استراماچونی، باشگاه شباب الاهلی امارات و ... را تعیین تکلیف و مدارک لازم برای کسب صدور مجوز حرفه‌ای را بارگذاری کرده است. در بارگذاری مدارک، علاوه بر بدهی‌ها، باید وضعیت محل میزبانی استقلال، مالیات و ... مشخص می‌شد. به طور حتم، ذهن همه برای اعلام ورزشگاه، به سمت آزادی می‌رود اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که استقلالی‌ها در تصمیمی عجیب، ورزشگاه فولادشهر اصفهان را معرفی کرده‌اند.

ماجرا به این شکل است که باشگاه استقلال باید به شرکت توسعه و تجهیز بابت ضمانت و بدهی‌های قبلی خود چک می‌داد و دو نفر از اعضای هیئت مدیره باید چک مدنظر را امضا می‌کردند، اما ظاهراً هیچکدام راضی به انجام این کار نشده‌اند. همین موضوع باعث شد که در لحظه آخر ورزشگاه فولادشهر اصفهان معرفی شود. البته در صورتی که استقلال مجوز می‌گرفت، در مرحله دوم می‌توانست در قسمت تغییرات، ورزشگاه را تغییر دهد. 

برای بحث مالیات نیز، همین اتفاق تکرار شد و مسئولان استقلال که باید سفته جدیدی به اداره مالیات می‌دادند سفته سال گذشته با امضای مصطفی آجورلو را بارگذاری کرده‌اند، سفته‌ای که سال گذشته موردقبول واقع نشده بود! اینطور عنوان شده است که برای امضای سفته نیز اعضای هیئت مدیره راضی به این کار نشده بودند و همین مسئله باعث بارگذاری سفته سال گذشته شده است.

بحث در مورد عملکرد اعضای هیئت مدیره به قدری عجیب بوده است که درباره قراردادهای ابتدای فصل نیز حرف و حدیث‌هایی پیش آمد و حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مناظره با علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق استقلال در تلویزیون اعلام کرد که اعضای هیئت مدیره استقلال باید در دادگاه پاسخگو باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها