فریبا: فتح‌الله‌زاده و مظلومی نباید به تلویزیون می‌رفتند

از نگاه پیشکسوت باشگاه استقلال حضور مدیرعامل و عضو هیئت مدیره این باشگاه در برنامه اخیر فوتبال برتر اشتباه بوده است.

فریبا: فتح‌الله‌زاده و مظلومی نباید به تلویزیون می‌رفتند

از نگاه پیشکسوت باشگاه استقلال حضور مدیرعامل و عضو هیئت مدیره این باشگاه در برنامه اخیر فوتبال برتر اشتباه بوده است.

بهتاش فریبا درباره برتری یک بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل آلومینیوم اراک در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: بازی بسیار قشنگی بود و همه چیز در آن دیده شد، از پرس کردن هر دو تیم تا زوج‌سازی، ارسال‌ها و شوت‌های خوبی که بازیکنان زدند. دروازه‌بان‌ها نیز نمایش خوبی داشتند و در مجموع فوتبال قشنگی دیدیم. استقلال در نیمه اول دو سه موقعیت داشت که از دست داد. آلومینیوم هم شوت‌های از راه دور می‌زد و باید به تیم مهدی رحمتی تبریک بگویم. یکی از بهترین بازی‌های لیگ بود.

وی افزود: در نیمه دوم، استقلال دنبال این رفت که حتماً پیروزی را بگیرد و میل خواستن برای برد در بچه‌های استقلال موج می‌زد، همین مسئله به لحاظ روحی و روانی فشار زیادی به آلومینیوم وارد کرد و در نهایت گل خوردند. در اواخر بازی، طبیعی بود که مثل همه جای دنیا، تیمی که عقب است رو به بازی مستقیم بیاورد. تعویض‌های کادر فنی استقلال مناسب بود و با توجه به بازی مستقیم آلومینیوم محمدحسین مرادمند به خط دفاعی اضافه شد. زبیر نیک‌نفس با وجود اینکه خیلی دوید و زحمت کشید، ولی به دلیل غیبت روزبه چشمی، میانه میدان استقلال در 20 دقیقه پایانی بازی صلابت را نداشت. آرش رضاوند از مصدومیت آمده بود و کسی که مچ پایش در بازی قبل طبق تصویری که دیدیم ورم کرده بود، نمی‌توانست خیلی برای توپ‌گیری فشار بیاورد.

مربی و بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال با اشاره به اظهارات و انتقادات بازیکنان و کادر فنی این تیم از مدیریت باشگاه گفت: کار درستی انجام نشد که علی فتح‌الله‌زاده و پرویز مظلومی به برنامه تلویزیونی رفتند. نمی‌دانم در جریان بودند که رئیس سازمان خصوصی‌سازی می‌آید یا شیطنت‌های مجری برنامه «فوتبال برتر» بود که آنها را رو در روی هم قرار دارد. فتح‌الله‌زاده از همه پتانسیل‌هایی که فکر می‌کرد بتواند پول دریافت کند، استفاده کرد. او پیش آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور، وزیر ورزش و جوانان و ... رفت. به نظرم، اراده‌ای برای حل مشکل استقلال نبود. در گذشته کمک‌هایی به تیم‌های دیگر شد و می‌توانستند به استقلال هم کمک کنند.

فریبا ادامه داد: بازیکنان خارجی به همراه کادر فنی چند ماه است پول‌شان را نگرفته‌اند و خیلی راحت می‌توانند تیم را ترک کرده و شکایت کنند و پول‌شان را بگیرند، اما این کار را نکرده‌اند و جای تشکر دارد. کوین یامگا، رافائل داسیلوا و مربیان خارجی استقلال برای پیروزی تیم می‌جنگند. با این حال، اختلاف‌نظری بین بازیکنان و مدیریت باشگاه بر سر درصد پول‌های دریافتی وجود دارد، همان اختلافی که روزبه چشمی درباره آن در برنامه «فوتبال برتر» حرف زد. طبق گفته مدیریت، حدود 60 تا 65 درصد پول به بازیکنان پرداخت شده است که آنها چون از سال گذشته طلب دارند بخشی از آن را به حساب سال گذشته منظور می‌کنند.

«باید طوری صحبت کنیم که فشارها از روی تیم برداشته شود.»، وی با بیان این جمله خاطر نشان کرد: برای من مهم نیست چه کسی سرمربی استقلال باشد. به عنوان کسی که بازیکن، مربی یا مدیر تیم استقلال بودم، باید طوری صحبت کنم که فشار از روی تیم برداشته شود. شرایط امروز فوتبال ما با زمان سرمربیگری پرویز مظلومی و حتی علیرضا منصوریان در سال‌های گذشته تفاوت کرده است. به خاطر دارم در سال 1390، بازیکنان گفتند تا پول‌مان را نگیریم تمرین نمی‌کنیم. با آنها صحبت کردیم که مشکلات حل می‌شود و تمرین کنند. بازیکنان حرف گوش کردند و به تمرین برگشتند. نمی‌گویم بازیکنان امروزی بد هستند. اوضاع اقتصادی کشور طوری است که اگر صبح امروز چیزی بخریم ارزان‌تر از قیمت بعدازظهر آن خواهد بود! بازیکن روی پولی که قرار است دریافت کند، حساب باز کرده است. من بابت سال 90 حدود 100 میلیون طلب داشتم که اگر آن موقع می‌دادند، آپارتمان می‌خریدم، آپارتمانی که امروز قیمت هفت میلیاردی داشت. با این حال سال گذشته برای گرفتن صدور مجوز حرفه‌ای با کم و کسر کردن بخشی از پول را پس از سال‌ها پرداخت کردند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با تمجید از عملکرد بازیکنان در بازی با آلومینیوم تصریح کرد: نگران بودم اتفاقات اخیر در باشگاه استقلال به لحاظ روحی روی بازیکنان تأثیر بگذارد، ولی خوشبختانه این اتفاق نیفتاد. یک روزی گفتم در هفته‌ای قرار می‌گیریم که سه چهار تیم برای یک تیم بازی می‌کنند و فکر می‌کنم این اتفاق با شکست سپاهان مقابل تراکتور برای استقلال افتاده است. بازی‌های ما روی کاغذ سخت‌تر از سپاهان است و اگر استقلال قهرمان شود، قهرمانی شیرینی به دست می‌آید. حق این بازیکنان است که قهرمان شوند، آنهم با همه مشکلاتی که دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها