آشتیانی: ابقای مدیران استقلال و پرسپولیس برای پاسخگویی بهترین کار بود/ قربان‌زاده روی وظایف اقتصادی‌اش تمرکز کند

تصمیم وزارت ورزش درست بوده که اجازه می‌دهد این لیگ تمام شود و همچنین برای یک بار هم شده هیات مدیره پاسخگوی عملکردش پس از دوره ماموریتش باشد.

آشتیانی: ابقای مدیران استقلال و پرسپولیس برای پاسخگویی بهترین کار بود/ قربان‌زاده روی وظایف اقتصادی‌اش تمرکز کند

کارشناس مدیریت ورزشی گفت: تصمیم وزارت ورزش برای ابقای مدیران دو باشگاه در جهت پاسخگویی در پایان فصل درست بود و بهترین کار را انجام داد.

امیررضا واعظ آشتیانی ، در مورد اینکه حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی سازی شب گذشته از اعمال تغییرات در هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا دو هفته آینده، خبر داده بود اظهار داشت: مدیران این دو باشگاه باید بهترینها باشند تا چالشهای گذشته را نداشته باشیم. تغییر مدیران دو باشگاه اجتناب ناپذیر است اما باید بهترین‌ها بیایند و کارآمدی بهتری داشته باشند.

تغییر مسئولیت دو باشگاه در اختیار وزارت ورزش است و هیچ مرجع دیگری نمی‌تواند تکلیف کند

وی افزود: فلسفه تغییر مدیریت نشانه‌های پیشرفت است. اگر افراد جدید بیایند اما همان رفتار گذشته را داشته باشند، قبلی‌ها هستند و فرقی ندارد. مهم این است اتفاقات جدیدی را شاهد باشیم که از نوع کارآمدی باشد و نفرات جدید بتوانند این دو باشگاه را در فضای موفق اداره کنند. ضمن اینکه باید به این نکته اشاره کنم؛ تغییر مسئولیت دو باشگاه در اختیار وزارت ورزش است. هیچ مرجع دیگری مثل خصوصی سازی نمی‌تواند تکلیف کند. مگر اینکه به عنوان مثال متولی یکی از این باشگاه‌ها وزارت اقتصاد باشد. در این صورت خودش می‌تواند تصمیم بگیرد چه کسانی را برای مدیریت باشگاه انتخاب کند.

کارشناس حوزه مدیریت ورزشی گفت: قربان‌زاده باید از موضوعاتی که برای خودش و دو باشگاه حاشیه ساز می‌شود، پرهیز کند. او تجربه‌ لازم را در حوزه ورزش ندارد و فضای رسانه‌ای این حوزه را خوب نمی‌شناسد. فضای رسانه‌ای ورزش، فضای کاملا پیچیده‌ای است. لذا همانطور که یک سری از صحبت‌ها را پررنگ می‌کنند، اگر جایی هم حرف‌های نامربوطی زده شود آن را به چالش عجیبی می‌کشند.

اکثر اهالی فوتبال به این نتیجه رسیدند که سهام فروشی اتفاق مثبتی نبود

وی تصریح کرد: بهتر است او به وظایف اقتصادی خودش بپردازد. نمی‌گویم موضوعات مربوط به این دو باشگاه را نادیده بگیرد. جزو وظایفش هست ولی این وظیفه را متاسفانه نتوانسته به خوبی انجام بدهد. نشانه آن سهام فروشی بود و ماحصل آن را همه دیدند که به چه سرانجامی رسید. با آدرس‌های غلطی که از افراد مختلف گرفت، مسیری را رفت که امروز اکثر اهالی فوتبال و به خصوص هواداران به این جمع بندی رسیدند؛ سهام فروشی، اتفاق مثبت و قابل ارزیابی نبود. امیدوارم مابقی مسیر را بدون چالش و حاشیه ادامه بدهد تا درفضای خوب کارها بر اساس کارآمدی جلو برود.

آسیب از سوی حوزه ورزش می‌تواند برای قربان زاده جبران ناپذیر باشد

واعظ آشتیانی در مورد اینکه بسیاری از اهالی فوتبال و هواداران معتقدند مصاحبه‌ها و فعالیت‌های مجازی رئیس سازمان خصوصی سازی به خاطر استفاده ابزاری از فوتبال که در کانون توجهات عمومی قرار دارد است، گفت: امیدوارم اینطور نباشد. همانطور که گفتم او با فضای ورزش، فضای فوتبال و فضای رسانه‌ای این حوزه آشنایی خوبی ندارد که می‌تواند صدماتی را متوجه خودش کند. باید احتیاط، درایت و مدیریت خودش را به سمت و سویی ببرد که آسیبی متوجه‌اش نشود. در غیر این صورت حتی اگر در کار و حوزه خودش موفق باشد، این آسیب رسانه‌ای در حوزه ورزش برایش جبران ناپذیر خواهد بود.

تصمیم وزارت ورزش درست بود و بهترین کار را انجام داد

مدیرعامل اسبق استقلال در مورد اینکه با توجه به صحبت‌های قربان‌زاده تغییرات مدیریتی دو باشگاه به احتمال زیاد در هفته ماقبل پایانی لیگ برتر رخ می‌دهد و با توجه به شرایط فعلی جدول لیگ آیا این اتفاق منطقی خواهد بود، عنوان کرد: این کار اصلا جزو وظایف و اختیارات او نیست. هیچ وزارت خانه دیگری حق ندارد به وزارت ورزش تکلیف کند که این هیات مدیره را عوض کند. مگر اینکه رئیس جمهور شخصا به نتیجه برسد و بگوید مدیران دو باشگاه عوض شوند که این کار را هم ایشان نخواهد کرد ولی منطقی این است که در فاصله 3 هفته به پایان لیگ تغییری ایجاد نشود.

وی افزود: تصمیم وزارت ورزش درست بوده که اجازه می‌دهد این لیگ تمام شود و همچنین برای یک بار هم شده هیات مدیره پاسخگوی عملکردش پس از دوره ماموریتش باشد. تصمیم وزارت ورزش این دو ویژگی را می‌تواند داشته باشد و به اعتقاد من بهترین کار را انجام داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها