مهدی طارمی 3 گل تا ثبت بهترین آمار فردی در یک فصل

گلی که مهدی طارمی این هفته در دیدار مقابل پاکوس‌ د فریرا به ثمر رساند پانزدهمین بیست و چهارمین گل مهاجم بوشهری در این فصل بود.

 مهدی طارمی 3 گل تا ثبت بهترین آمار فردی در یک فصل

گلی که مهدی طارمی این هفته در دیدار مقابل پاکوس‌ د فریرا به ثمر رساند پانزدهمین بیست و چهارمین گل مهاجم بوشهری در این فصل بود.

طارمی در لیگ پرتغال ۱۵ گل به ثمر رسانده و در لیگ قهرمانان اروپا صاحب ۵ گل است. دو گل در سوپرجام و دو گل هم در جام آلیانز از دیگر دستاوردهای طارمی در این فصل است.

مجموع گل‌های این مهاجم در سومین فصل حضورش در پورتو به عدد ۷۳ رسید. این بازیکن ۳۰ ساله با این آمار «موسی مارگا» و «فالکائو» دو مهاجم سابق پورتو که ۷۲ گل به ثمر رسانده بودند را پشت سر گذاشت.

طارمی در شرایطی در جمع پنج گلزن برتر خارجی تاریخ پورتو قرار گرفته است که در این فصل حداقل می‌تواند این جایگاه را بهبود ببخشد و به جمع سه نفر برتر برسد.

طبق گزارش روزنامه «اوجوگو» مهاجم بوشهری پورتو اگر یک گل دیگر در این فصل به ثمر برساند به «رباح ماجر» می‌رسد و با به ثمر رساندن ۵ گل دیگر می‌تواند «هالک» مهاجم برزیلی و سابق پورتو را در تعداد گل‌های زده در تاریخ پورتو پشت سر بگذارد.

در این صورت تنها «جکسون مارتینز» (۹۲ گل) و «ماریو ژاردل» (۱۶۸ گل) به عنوان گلزنان خارجی تاریخ پورتو بالاتر از طارمی قرار خواهند داشت.

این تنها آماری نیست که طارمی می‌تواند به آن دست یابد. این مهاجم در صورتی که سه گل دیگر وارد دروازه حریفان پورتو کند، تعداد گل‌های این فصل را به ۲۷ می‌رساند و بهترین فصل دوران حرفه‌ای و فوتبالش را ثبت خواهد کرد.

هرچند پورتو از مسابقات لیگ قهرمانان اروپا حذف شده است اما این تیم پنج بازی دیگر در لیگ پرتغال در پیش دارد و طارمی می‌تواند با استفاده از این فرصت تعداد گل‌های بیشتری به ثمر برساند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها