رشیدی: آقای بیرانوند! دل مردم را شکستی؛ چطور می‌خواهی از این به بعد در ایران زندگی کنی؟

به نظرم پرسپولیس تیم خوبی بود! در کل پرسپولیس این فصل تیم خوبی بود و شاید فقط در خط حمله کمی‌مشکل داشت اما حق استقلال باخت نبود.

رشیدی: آقای بیرانوند! دل مردم را شکستی؛ چطور می‌خواهی از این به بعد در ایران زندگی کنی؟

منصور رشیدی، دروازه‌بان اسبق استقلال و تیم ملی فوتبال کشورمان درباره دربی برگشت تیم‌های پرسپولیس و استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

آیا استقلال مستحق شکست در دربی بود؟

تیم استقلال در نیمه اول شباهتی به استقلال هفته‌های قبل نداشت اما در نیمه دوم بعد از این که گل خورد کمی‌شبیه همان تیمی‌شد که ما در هفته‌های قبلی می‌دیدیم اما باز هم آن طراوت را نداشت. تیمی که در ۱۰ هفته گذشته همه حریفانش را قلع و قمع کرده بود در دربی زهر همیشگی را نداشت. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده بود.

حریفش را چطور دیدید؟

به نظرم پرسپولیس تیم خوبی بود! در کل پرسپولیس این فصل تیم خوبی بود و شاید فقط در خط حمله کمی‌مشکل داشت اما حق استقلال باخت نبود. با اینکه استقلال بدتر از بازی‌های قبلی‌اش بود اما فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس آورد. تجربه بازیکنان پرسپولیس باعث شد که خوب زیر این فشار دوام بیاورند. خیلی‌ها فکر می‌کردند که این دربی پرگل می‌شود اما من به همه گفته بودم این بازی خیلی کم گل دارد.

درباره حرکت بیرانوند در پایان بازی چه صحبتی دارید؟

نمی‌دانم چه بگویم! مگر این بازی چند امتیاز داشت؟ مگر بیشتر از سه امتیاز داشت؟ آیا پرسپولیس با این بازی قهرمان جهان شد؟ آیا دربی فینال جام جهانی بود؟ حتی اگر فینال جام جهانی هم بود نباید این کار را می‌کرد.

به نظر شما دروازه‌بانی باتجربه مثل بیرانوند چرا چنین رفتاری را از خودش نشان می‌دهد؟

به آقای بیرانوند می‌گویم که من هم روزی در استقلال و تیم ملی دروازه‌بان فیکس بودم و در قامت مربیگری هم کار کرده‌ام اما او هم روزی مثل من باید در خانه ات بنشیند و کنار همین مردم زندگی کند. هوادار استقلال در آن دقایق به شدت ناراحت بودند ولی تو دل مردم را شکستی! مردم را از خودت ناراحت کردی! این ممکن است بعدها برایت مشکل‌ساز شود. من به عنوان یک استقلالی از صمیم قلبم این پیروزی را به هواداران پرسپولیس تبریک می‌گویم اما حرکتی که بیرانوند انجام داد زشت بود. این رفتار در ذات ورزش جایی ندارد. من هم بارها مقابل تیم‌های مختلف برنده شدم و در پایان با خوشحالی معمولی از زمین خارج شدم. شاید علیرضا بیرانوند نمی‌خواهد دیگر در ایران زندگی کند. او باید بداند همان‌قدر که پرسپولیسی‌ها به تیمشان تعصب دارند استقلالی‌ها هم دارند. نیمی‌از این مردم آبی و نیمی‌قرمز هستند. او باید کنار همین مردم در این مملکت زندگی کند، مگر اینکه نخواهد در ایران بماند.

درباره گلی که حسینی خورد چه صحبتی دارید؟ آیا حسینی روی گل آل کثیر مقصر بود؟

به هیچ وجه! گل پرسپولیس کاملا شانسی به ثمر رسید. حسینی درست جایی ایستاده بود که اگر توپ می‌رفت آن را می‌گرفت اما ضربه شانسی آل کثیر به پشت صالح حردانی خورد و به سمت دیگری رفت. در چنین موقعیتی کاری از دست دروازه‌بان برنمی‌آید.

در کل عملکرد حسینی را چطور ارزیابی کردید؟

پرسپولیس غیر از این یک موقعیت، خطر جدی روی دروازه استقلال ایجاد نکرد. در نیمه اول که چیز خاصی از آنها ندیدیم. در نیمه دوم هم غیر از آن حمله اتفاقی رخ نداد. در مجموع خروج‌های حسینی خوب بود و تنها با بدشانسی گل خورد.

با توجه به شکست استقلال و سه هفته باقی مانده تا پایان لیگ آیا این تیم همچنان شانس قهرمانی دارد؟

درست است که استقلال ۲ امتیاز از پرسپولیس عقب افتاد اما اصلاً نباید تصور کرد تیم‌های پایین جدول راحت امتیاز می‌دهند. آنها انگیزه دارند. مخصوصاً روبروی پرسپولیس. جوان هستند و می‌خواهند خودشان را نشان بدهند. پرسپولیس نمی‌تواند به راحتی از حریفانش امتیاز بگیرد. استقلال هنوز شانس دارد و باید تا روز آخر بجنگد اما من شانس سپاهان را از هر دوی این تیم‌ها بیشتر می‌دانم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها