هشدار ساپینتو به بازیکنان استقلال: حق ندارید با غرور وارد دربی شوید!

ریکاردو ساپینتو به حدی فروتن بود که بعد از پیروزی پرگل مقابل هوادار به سمت ساکت الهامی رفت و از او دلجویی کرد.

هشدار ساپینتو به بازیکنان استقلال:
حق ندارید با غرور وارد دربی شوید!

ریکاردو ساپینتو به حدی فروتن بود که بعد از پیروزی پرگل مقابل هوادار به سمت ساکت الهامی رفت و از او دلجویی کرد. شاید اگر مربی دیگری روی نیمکت استقلال نشسته بود چنین رفتاری را انجام نمی‌داد اما مرد پرتغالی نشان داد با صفات پهلوانی بیگانه نیست و اصول اخلاقی که یک ورزشکار باید رعایت کند را بخوبی می‌شناسد.

ساپینتو به حدی بابت این برد پرگل برای حریف احترام قائل بود که بعد از بازی به همه شاگردانش اعلام کرد باید از حریف عذرخواهی کنند. این جمله ساپینتو سبب شد تا بازیکنان استقلال با افتادگی بیشتری گام به میکسدزون بگذارند و حریف را کوچک نشمارند.

 حتی گفته می‌شود سرمربی استقلال بابت اینکه سیدحسین حسینی پنالتی زده راضی نبوده اما او به تصمیمی که بازیکنانش در جریان بازی اتخاذ کرده‌اند نیز احترام گذاشته و اعلام کرده پنالتی زدن حسینی نه جنبه تحقیر داشته و نه تخریب حریف و این‌گونه تمرینات برای لحظات دشوار گاهی لازم است.

البته ساپینتو به‌دلیل حواشی که ایجاد شد دیگر قصد ندارد در شرایط مشابه دست حسینی را برای زدن پنالتی باز بگذارد و توصیه‌هایی به دروازه‌بان تیمش داشته است.

شاید این برد اگر خفیف‌تر و عادی‌تر بود ساپینتو با نگرانی کمتری به دربی 100 می‌اندیشید اما پیروزی پرگل مقابل هوادار تا حدی سرمربی استقلال را نگران هم کرده‌ است و او بیم دارد که شاگردانش بعد از این پیروزی شگفت‌انگیز، انگیزه خود را در دربی 100 از دست بدهند و با آمادگی ذهنی کامل گام به این میدان نگذارند.

در همین راستا سرمربی استقلال تذکراتی جدی به شاگردانش داده است. او بلافاصله بعد از پایان بازی موضوع را به همکارانش اطلاع داد و از آنها خواست به همه بازیکنان اعلام کنند که برای دربی باید این بازی را به دست فراموشی بسپارند چون ممکن است با کوچک شمردن آن بازی تنبیه شوند و نتیجه دلخواه را به دست نیاورند.

قرار است خود ساپینتو هم تا رسیدن به این بازی مهم بارها در حین تمرینات به این نکات اشاره کند و از شاگردانش بخواهد که تمام اتفاقات بازی با هوادار را فراموش کنند و دیگر به آن بازی نیندیشند.

ساپینتو حتی صادقانه به سرمربی حریف اعلام کرد که هرگز تصور نمی‌کرده چنین نمایشی مقابل تیمش به اجرا بگذارند و او از شش گلی که هوادار خورده بسیار شگفت‌زده است. در واقع ساپینتو خود نیز به این باور رسیده که پیروزی پرگل مقابل هوادار یک اتفاق فوتبالی بود. درست مانند برخی بازی‌های پرگل در سطح فوتبال حرفه‌ای جهان که دیگر اتفاق نمی‌افتد و هر چند سال یک بار شاهد برد یک تیم مقابل حریف خود با این وضعیت خواهیم بود.

استقلال حتی اگر بیشتر فشار می‌آورد می‌توانست گل‌های بیشتری را هم وارد دروازه هوادار کند اما بدشانسی و بداقبالی مانع از پررنگ‌تر شدن این پیروزی شد و استقلال درنهایت با همان شش گل به دربی رسید. نتیجه‌ای که ساپینتو باور دارد اگر ملاک قرار داده شود، استقلال را با مشکلات بزرگی در بازی مهم هفته آینده مقابل رقیب سنتی مواجه خواهد کرد.

ساپینتو از سختی‌های بازی با پرسپولیس کاملاً آگاه است. او یک بار بازی برده را با تساوی تاخت زد. فضای دربی با همه بازی‌ها متفاوت است و سرمربی پرتغالی استقلال بخوبی یاد گرفته که نباید در چنین بازی‌هایی شاگردانش هوش و حواس خود را از دست بدهند.

او حتی برای خودش هم نسخه مغرور نشدن را تجویز کرده و این‌طور نیست که فقط از شاگردانش انتظار داشته باشد که در دربی مغرور نشوند. او از همه مجموعه تیمش می‌خواهد با نگاهی عاقلانه وارد کارزار دربی شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها