جانواریو: دربی بازی پر رمز و رازی است/دوست دارم قایدی و محبی گل بزنند

استقلال هم مثل پرسپولیس و سپاهان شانس زیادی دارد. اما حتی اگر استقلال دربی را هم ببرد باز هم پای 9 امتیاز دیگر در میان است.

جانواریو: دربی بازی پر رمز و رازی است/دوست دارم قایدی و محبی گل بزنند

فابیو جانواریو، ستاره سال‌های گذشته استقلال در لیگ برتر که از محبوبیت بسیاری میان هواداران این باشگاه برخوردار است، با دقت بسیاری نتایج استقلال در لیگ برتر را دنبال می‌کند. او بواسطه دوستانی که در ایران دارد از تمام ماجراهای پیرامون استقلال با خبر است. جانواریو که رؤیای مربیگری در استقلال را دارد، در آستانه دربی بازیکنان این تیم را دعوت می‌کند به ارائه فوتبالی منطقی و دور از احساس. جانواریو براین باور است که دربی همیشه حال و هوای متفاوتی با همه بازی‌ها دارد و باید با برنامه وارد کارزار دربی شد.

 

رقابت برای قهرمانی در لیگ برتر ایران بسیار نزدیک شده است. به‌عنوان یک استقلالی چه اندازه شانس برای تیم سابقت قائلی که درنهایت جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

استقلال هم مثل پرسپولیس و سپاهان شانس زیادی دارد. اما حتی اگر استقلال دربی را هم ببرد باز هم پای 9 امتیاز دیگر در میان است و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. به نظر من پیروزی در دربی هم قطعاً تیمی را قهرمان نمی‌کند. فاصله امتیازی سه تیم صدر جدول خیلی نزدیک است و باید تا هفته آخر صبر کنیم. ضمن اینکه نتیجه بازی‌های رو در رو قهرمان لیگ برتر را مشخص می‌کند و از این نظر قدری کار دشوار می‌شود. با این حال من خیلی امیدوارم که تیم محبوبم جام قهرمانی را بالای سر ببرد و به هوادارانش هدیه کند.

استقلال این فصل تیمی متفاوت است. با عیار گلزنی بالا و میل و اشتیاقی وصف‌ناپذیر در خط حمله.

استقلال در نیم‌فصل دوم خیلی رشد کرد. در نیم‌فصل اول آقای سرمربی هنوز به شناخت کافی درباره تیمش نرسیده بود اما در نیم‌فصل دوم ترکیب ایده‌آلش را پیدا کرد. بازیکنان هم به اوج آمادگی رسیدند و جواب اعتماد ساپینتو را دادند. تفاوت استقلال در نیم‌فصل دوم در قیاس با نیم‌فصل اول بسیار زیاد است که این نشان دهنده آشنایی بیشتر سرمربی با میزان توانایی بازیکنان است. استقلال به تیمی رو به جلو تبدیل شده است. در همین بازی آخر شش گل به هوادار زدند که هیچ کس فکرش را نمی‌کرد. حتی من هم تصور نمی‌کردم که استقلال چنین نتیجه‌ای بگیرد اما فوتبال همین است و تیمی که تلاش کند مزد زحماتش را خواهد دید. من فکر می‌کنم استقلال برای رسیدن به چنین جایگاهی خیلی زحمت کشیده است. از مربیان گرفته تا بازیکنان. این مهم است که همه با هم هماهنگ باشند. الان استقلال چنین وضعیت مطلوبی دارد. امیدوارم این روند  ادامه داشته باشد و استقلال درنهایت قهرمان لیگ برتر شود. هرچند که رقابت بسیار نزدیک است.

خیلی‌ها می‌گویند به‌دلیل شش گلی که استقلال وارد دروازه هوادار کرد، شانس بیشتری برای پیروزی در دربی دارد.

این طور نیست. آن شش گل همه را متحیر کرد اما حقیقت این است که حال و هوای این بازی با تمام بازی‌ها متفاوت است. باید شش گل به هوادار را فراموش کرد. من در دربی‌ها برای استقلال بازی کردم و این بازی را بخوبی می‌شناسم. این دربی مثل بسیاری از دربی‌های بزرگ جهان فوتبال پر رمز و راز است و تیمی که بتواند به اضطراب خودش غلبه کند، برنده این بازی خواهد شد. امیدوارم استقلال برنده این بازی باشد و 3 امتیاز شیرین دشت کند. بدون شک اگر استقلال 3 امتیاز این بازی را بگیرد، اقبال بیشتری برای قهرمانی در لیگ برتر خواهد داشت. البته نباید فراموش کنیم که یک طرف این ماجرا هم سپاهان قرار دارد. باشگاهی که من برای آن بازی کردم و فضایش را بخوبی می‌شناسم. سپاهان هم در فوتبال ایران تیمی با ریشه و قدیمی است.

می‌دانیم که بازی‌های استقلال را رصد می‌کنی. از نگاه تو کدام بازیکنان در استقلال آمادگی بیشتری دارند.

سخت است بگوییم کدام بازیکن آماده است. از درون دروازه تا خط حمله، همه بازیکنان استقلال در آمادگی هستند. این را نتایج تیم به ما می‌گوید و وقتی بازی‌ها را نگاه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که در استقلال شاهد یک مجموعه کامل و آماده هستیم. این خیلی خوب است که نمی‌شود گفت کدام بازیکن در استقلال آماده‌تر از دیگری است اما شخصاً دوست دارم در دربی کسی مثل قایدی یا محبی برای استقلال گل بزنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها