ساکت: بعضی از اشتباهات داوری مرگبار و ناراحت کننده است

ما هیچ کسی را متهم نمی‌کنیم. هیچ باشگاهی را در اشتباهات داوری مدخلیت برایش قائل نیستیم و معتقدیم این‌ها در فرآیند فوتبال اتفاق می‌افتد.

ساکت: بعضی از اشتباهات داوری مرگبار و ناراحت کننده است

سپاهانی‌ها در شرایطی با یک گل در یکی از سرنوشت‌سازترین مقاطع فصل مقابل تراکتور با یک ضربه پنالتی شکست خوردند، که معتقدند دو پنالتی آنها در این مسابقه گم شده است و بلافاصله پس از پایان مسابقه با بیانیه‌ای به آن پرداختند. ساعتی پس از این مسابقه با محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان که به شدت نسبت به تصمیمات داوری معترض بود، گفتگو کردیم. او در این مصاحبه ضمن حمایت از جامعه داوری کشور، تاکید می‌کند که اشتباهات حسن اکرمی در نتیجه بازی اثرگذار بوده است. او معتقد است او نه تنها حفظ سلامت بازیکنان برایش بی‌اهمیت بوده، که در جریان بازی نیز خودش و دستیارانش اشتباهاتی مرگبار علیه سپاهان مرتکب شده‌اند. مشروح گفتگو با محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان را در ادامه می‌خوانید.

*این مسابقه هم موجب افتخار تراکتور بود، هم سپاهان 

بازی امروز نشان داد که قطب‌های جدید دیگری هم در فوتبال ایران بروز و ظهور کرده‌اند. اینکه به جهت حضور سپاهان در تبریز بالغ بر 65 هزار تماشاگر با شخصیت تبریزی حضور پیدا می‌کنند، هم موجب افتخار سپاهان است و هم موجب افتخار تراکتور. اینکه برای دیدن بازی سپاهان این حجم هوادار به ورزشگاه می‌آید، موجب افتخار ما هم هست.

*از هواداران سپاهانی تشکر می‌کنم 

باید از تماشاگران سپاهانی که رنج سفر را به جان خریدند و این مسیر را طی کردند و در ورزشگاه حضور پیدا کردند، تشکر کنم. به ویژه اینکه به دلیل شرایط امنیتی ورزشگاه در طبقه دوم به آن‌ها جا دادند. از استقبال هواداران تراکتور از تماشاگران سپاهان هم تشکر می‌کنیم.

*حفظ سلامت بازیکنان برای داور اهمیتی نداشت

چند نفر در طول بازی بارها از لیزر استفاده کردند، که بی تفاوتی داور و مسئولان برگزاری جای سوال دارد؛ چرا که این امواج به صورت مستقیم می‌تواند به سلامت ورزشکاران آسیب بزند. در لحظه‌ای که پنالتی علیه سپاهان زده می‌شد، حداقل 14 لیزر روی تن و چشمان و صورت آقای پیام نیازمند بود. اینکه داور اینقدر توجه ندارد، ایمنی بازیکنان مسئولیتش با اوست و بی تفاوت از این موضوع گذر می‌کند، جای سوال دارد.

*آن افراد معدود نمی‌توانند تراکتوری باشند

حفظ سلامت بازیکنان یکی از رسالت‌های مهم داوران است و ما در این بازی یکی از تاکیدات فیفا بر قوانین فوتبال را در حفظ سلامت بازیکنان دچار چالش دیدیم. عجیب است که داور نسبت به این موضوع بی تفاوت بود؛ حتی در طول بازی. در طول بازی‌ بارها و بارها توسط چند نفر افراد معدود و مشکوک. به نظرم این‌ها افراد نمی‌توانند هوادار تراکتور باشند. چون ما هواداران تراکتور و مردم تبریز را مردمی فهیم، فوتبال شناس، با شخصیت و عاشق تیم خودشان می‌دانیم. مطمئنا این اتفاق توسط افراد مشکوکی رقم خورد، اما اینکه داور از کنار این اتفاق به سادگی عبور کرد، جای سوال دارد.

*در طول این فصل 7 نامه اعتراضی نوشته‌ایم

دو صحنه واضح پنالتی برای سپاهان اتفاق افتاد، که متاسفانه باز هم عدم توجه داور و کمک‌هایش گرفته نشد و این تصمیمات جای تامل و گلایه دارد. ما در طول لیگ امسال حداقل 7 نامه اعتراضی به کمیته داوران نوشتیم، در مورد داوری‌هایی که علیه سپاهان بوده و به کمیته داوران اعتراض کردیم. مجددا اعتراض جدی خود را به صورت مکتوب فردا اعلام خواهیم کرد به فدراسیون فوتبال و نسبت به عملکرد منفی و تاثیری که داور داشت، اعتراض می‌کنیم. هر چند که ما نظام داوری و قاطبه داوران کشور انسان‌های سالم و پاک دست و شایسته‌ای می‌دانیم. با این حال نمی‌توانیم از حق تیم خودمان عبور کنیم. تاکنون در مورد بازی‌های مختلف 7 مکاتبه داشته‌ایم و درباره این بازی هم این اتفاق رخ خواهد داد.

*با لپ‌تاپ به دفتر جلال مرادی رفتم 

او سپس درباره گفتگو و ملاقات خود با جلال مرادی توضیح داد: من بعد از بازی با لپ‌تاپ به دفتر مسئول برگزاری مسابقه آقای جلال مرادی رفتم. صحنه‌هایی را به ایشان نشان دادم و ایشان هم در نهایت حرفه‌ای‌گری فقط مشاهده کردند و بدون هیچ اظهارنظری من را دعوت به آرامش کردند. من باید از آقای جلال مرادی بابت این رفتار حرفه‌ای تشکر کنم و تحسین می‌کنم رفتار ایشان را. ایشان هیچ اظهارنظری نکرد و فقط ما را دعوت به آرامش کرد.

*هیچ کس و هیچ باشگاهی را متهم نمی‌کنیم، اما ...

واقعیت این است که روزهای حساسی در لیگ وجود دارد. ما هیچ کسی را متهم نمی‌کنیم. هیچ باشگاهی را در اشتباهات داوری مدخلیت برایش قائل نیستیم و معتقدیم این‌ها در فرآیند فوتبال اتفاق می‌افتد. اما برای تیم‌هایی که در موقعیت خاصی وجود دارند، واقعا بعضی از اشتباهات بسیار می‌توان مرگبار و ناراحت کننده باشد. آنچه در دیدار برابر تراکتور اتفاق افتاد را می‌توانیم بگوییم اشتباهات داوری بود و هیچ اتهامی را متوجه باشگاه محترم تراکتور و قاطبه داوری کشور نمی‌کنیم. اما شدیدا گلایه مند و معترضیم و می‌دانیم مطالبه حق‌مان دیگر بعد از بازی به هیچ وجه قابل اکتساب نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها