اقبالی: قلعه‌نویی در بین مربیان ایرانی جزو برترین‌ها است

برای قلعه‌نویی در تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم و اگر دوست داشته باشد ما هم می‌توانیم در کنارش باشیم.

اقبالی: قلعه‌نویی در بین مربیان ایرانی جزو برترین‌ها است

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است امیر قلعه‌نویی باید از سوی فدراسیون فوتبال به طور کامل حمایت شود و بعد از جام ملت‌های آسیا نیز به کار خود در تیم ملی ادامه دهد.

مسعود اقبالی درباره انتخاب امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال اظهار داشت: نظر فنی که بماند؛ اما از نظر مدیریتی فدراسیون فوتبال باید حمایت همه جانبه‌ای از سرمربی ایرانی داشته باشد، چون ما در گذشته تجربه تلخی در مورد دایی و قلعه‌نویی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: قلعه‌نویی باید با فدراسیون اتمام حجت کند تا با کوچک‌ترین لغزش او را برکنار نکنند. او باید در تیم ملی حمایت کامل شود. البته کادر قلعه‌نویی هم خیلی اهمیت دارد. اگر کمیته فنی واقعاً وجود خارجی دارد باید در این موضوع ورود کند. با اینکه قلعه‌نویی در این زمینه اختیار تام دارد، اما باید از او بخواهند یک کادر قدرتمند انتخاب کند. باید کسانی باشند که تجربه کار داشته باشند و بتوانند در سازماندهی و تصمیم‌گیری‌ها قلعه‌نویی را کمک کنند.

«انتخاب قلعه‌نویی موافقان و مخالفان زیادی در جامعه فوتبال دارد، شما چه نظری درباره کیفیت فنی این مربی دارید؟» کارشناس فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش گفت: از نظر فنی مسلماً قلعه‌نویی فاصله زیادی با مورینیو و گواردیولا دارد و او را نمی‌توانیم با این مربی‌ها مقایسه کنیم، اما به طور نسبی گاهی موفق بوده است و گاهی ناموفق. باید ببینیم وقتی تیمش باخته آیا ناشی از مشکلات فنی بوده است یا تشکیلاتی. اگر اینطور بررسی کنیم می‌فهمیم اندازه قلعه‌نویی چقدر است. به نظر من قلعه‌نویی در بین مربیان ایرانی جزو برترین‌هاست، اما همانطور که گفتم او باید در کادرش تجدیدنظر کند. حتی اگر شده مربی تمرین‌دهنده خوب خارجی بیاورند و قلعه‌نویی هم مدیریت کند؛ همانطور که سال‌ها این کار را انجام داده است.

اقبالی تصریح کرد: شاید در جام ملت‌ها قهرمان نشویم، اما قلعه‌نویی باید بعد از این مسابقات بماند و تیم ملی پوست‌اندازی کند. باید تا جام جهانی 2026 او در تیم ملی باشد و یک برنامه‌ریزی برای کارها انجام شود. عوامل دیگر هم باید به او کمک کنند تا پشتوانه‌سازی خوبی در تیم ملی صورت بگیرد. باید جوان‌ها به تیم ملی تزریق شوند و یک تیم جوان بسته شود تا در جام جهانی بتوانیم از گروه‌مان صعود کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای قلعه‌نویی در تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم و اگر دوست داشته باشد ما هم می‌توانیم در کنارش باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها