مرفاوی: بازی با عراق پله‌ صعود به جام جهانی است/ از گروه مرگ وارد مرحله حذفی شدیم

سرمربی تیم ملی جوانان کشورمان گفت:دیدار فردا هم برای ما و هم برای عراق خیلی سخت است و حساسیت خاص خودش را دارد.

مرفاوی: بازی با عراق پله‌ صعود به جام جهانی است/ از گروه مرگ وارد مرحله حذفی شدیم

سرمربی تیم ملی جوانان کشورمان گفت:دیدار فردا هم برای ما و هم برای عراق خیلی سخت است و حساسیت خاص خودش را دارد.

صمد مرفاوی در نشست خبری بازی ایران و عراق اظهار داشت: این بازی به دلیل حذفی بودن حساسیت خاص خودش را دارد. در دور مقدماتی که آن را با صعود گذراندیم، واقعا در گروه خیلی سختی قرار داشتیم. خدا را شکر توانستیم از این گروه به عنوان تیم اول صعود کنیم. دیدار فردا هم برای ما و هم برای عراق خیلی سخت است و حساسیت خاص خودش را دارد. سعی می‌کنیم با تمرکز و انگیزه بالا وارد این بازی شویم.

او در مورد تاثیر حضور عماد رضا، سرمربی عراق در فوتبال ایران روی شناخت‌شان از این تیم، توضیح داد: او بازیکن حرفه‌ای در فوتبال ایران بود و کاملا از عماد رضا شناخت داریم. البته فوتبال عراق را می‌شناسیم و اینگونه نیست که فقط او را بشناسیم. عماد رضا، بازیکن حرفه‌ای و بزرگی در فوتبال ایران بود و خیلی برای ما قابل احترام و عزیز است. خود من از قدیم الایام با فوتبال این کشور آشنایی دارم. مهاجم هدف‌ سال های گذشته عراق یعنی احمد راضی و بازیکنان دیگری مثل سعد غیث و رئیس فدراسیون‌شان یعنی عدنان درجال را می‌شناسم و کامل از فوتبال عراق شناخت دارم.

سرمربی تیم ملی جوانان اضافه کرد: ایران و عراق از زمان‌های قدیم خیلی با هم رو در رو شده‌اند. عماد رضا و دوستانش نیز از ما شناخت دارند. بازی خیلی مهمی است و امیدوارم آن کسی که مستحق بود و بهتر بازی کرد، برنده شود.

مرفاوی درمورد ارزیابی‌اش از تیم عراق، گفت: تیم شایسته‌ای است که از گروهش بالا آمده. وقتی تیمی به این مرحله رسیده است، قطعا از لحاظ فنی این شایستگی را داشته است. ارزیابی ما این است که عراق تیم خیلی خوب و توانمندی است. برای بازی به این مهمی برنامه‌های خودمان را داریم و سعی می‌کنیم برنامه‌های فنی خود را به خوبی با توجه به آنالیزی که از عراق داشتیم، انجام بدهیم.

وی افزود: در سوی مقابل آن‌ها نیز ما را آنالیز کرده و برنامه دارند. به همین دلیل بازی است که سعی داریم از موقعیت‌های خود به خوبی استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی جوانان درمورد اینکه بازی‌های سخت شاگردانش در مرحله گروهی چه تاثیری در دیدار با عراق دارد، توضیح داد: در گروه ما تیم‌های توانمندی مثل قطر و ویتنام که واقعا تیم شایسته‌ای برای صعود بود، حضور داشتند‌. در واقع گروه ما گروه مرگ بود و تیم ۶ امتیازی در آن حذف شد‌. در گروه‌های دیگر تیم‌ها با ۴ امتیاز صعود کردند. این موضوع نشان می‌دهد کیفیت فنی آن گروه خیلی بالا بود.

مرفاوی عنوان کرد: آن بازی‌ها از لحاظ فنی می‌تواند خیلی به ما کمک کند. پروسه خود را از مسابقات مقدماتی شروع کردیم‌‌.  دیدار مقابل قطر، استرالیا و ویتنام خیلی سنگین بود و کمک کرد انسجام تیمی خود را از لحاظ فنی، روحی و روانی بالا ببریم و اعتماد به نفس خوبی به تیم داد. قطعا این اعتماد به نفس می‌تواند خیلی برای ما مثمرثمر باشد. امیدوارم با یک برنامه ریزی و ارائه فوتبالی خوب بتوانیم بازی با عراق را به نفع خودمان تمام کنیم.

وی درمورد اینکه برای رسیدن به جام جهانی چه مسیری را طی کرده‌اند، پاسخ داد: به هر حال باید این راه را برویم‌‌. وقتی می‌خواهید وارد مسیری شوید، سختی های خاص خودش را دارد. با توجه به ۳ بازی که انجام دادیم به مرحله حذفی آمدیم و این دیدار هم بسیار سخت است. نه من بلکه هر مربی و هر تیم دیگری باید برنامه‌ریزی خاص خودش را داشته باشد. باید با این مسائل کنار آمد‌‌. بازی با عراق یک پله دیگر است که ما را به جام جهانی می‌رساند و این موضوع برای من و بازیکنانم روشن است. برای تیم مقابل هم همین است. دیداری است که سعی داریم به بهترین شکل با تلاش‌ بچه آن را بگذرانیم و وارو مرحله بعدی شویم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها