سیلوا، مهره قابل اطمینان ساپینتو

درخشش این مدافع ۱۹۳ سانتی متری در نیم فصل اول حضورش در استقلال به اندازه‌ای بود که مدیران وقت این تیم نام او را در صدر تمدیدی ها قرار دادند.

سیلوا، مهره قابل اطمینان ساپینتو

در پایان نیم فصل اول لیگ بیست و یکم، وقتی که سیاوش یزدانی و حسین مرادمند برای گذراندن خدمت سربازی ناچار به ترک استقلال شدند، فرهاد مجیدی سرمربی وقت آبی ها و هواداران این تیم نگران بودند که شاید جدایی این دو مدافع به همراه عارف آقاسی، صدرنشینی استقلال را به خطر بیاندازد. محمد دانشگر، عارف غلامی و روزبه چشمی همچنان در اسکواد استقلال حضور داشتند که می‌توانستد به عنوان مدافع برای آبی‌پوشان به میدان بروند، اما به یک مدافع دیگر نیاز بود، به یک صخره نفوذ ناپذیر که جور سه خلا خط دفاعی را بکشد. گزینه جایگزین در لیگ برتر عربستان و تیم الفیصلی حضور داشت.

رافائل سیلوا، این مدافع غول پیکر برزیلی که چراغ خاموش و در سکوت خبری پیراهن آبی را بر تن کرد، به سرعت با شرایط استقلال خودش را تطبیق داد و با حضور ثابت و تاثیر گذارش نقش قابل انکاری در قهرمانی این تیم داشت.

درخشش این مدافع ۱۹۳ سانتی متری در نیم فصل اول حضورش در استقلال به اندازه‌ای بود که مدیران وقت این تیم نام او را در صدر تمدیدی ها قرار دادند.

انضباط، مسئولیت پذیری و دوری از حاشیه در کنار توان بالای سرزنی‌ و بازیسازی،  شاید بارز ترین مشخصات آسمان خراش برزیلی استقلال باشد.

مدافع تنومد برزیلی پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام در استقلال ماند، تا در کنار سایر مدافعان خیال ساپینتو را از بابت استحکام خط دفاعی تیمش آسوده کند.سیلوا در تفکرات تاکتیکی سرمربی پرتغالی نیز، به ثابت ترین مهره تبدیل شد.

تغییر سبک بازی استقلال به نسبت فصل پیش  و میل سیری ناپذیر ساپینتو به فوتبال هجومی، شاید خط دفاع آبی پوشان را کمی آسیب پذیرتر از تیم فرهاد مجیدی کرده باشد اما عملکرد سیلوای‌ برزیلی در طول فصل، کم نوسان و با کمترین اشتباه ممکن بوده است.

حالا با گذشت ۲۱ هفته که سرمربی پرتغالی آبی ها به ترکیب دلخواهش رسیده، عملکرد خط دفاعی این تیم، در وضعیت بهتری قرار دارد.استقلال روز دوشنبه در یک دیدار بسیار حساس و سرنوشت ساز، باید به مصاف گل‌گهر برود. طبیعتا ساپینتو پرتغالی در این نبرد هم فرماندهی خط دفاعی تیمش را به رافائل سیلوا می‌سپارد تا در مقابل نیروی تهاجمی قدرتمند این حریف سیرجانی ایستادگی کند.

پیروزی در این دیدار با توجه به بازی تراکتور و پرسپولیس در این هفته و همچنین تقابل سرخ‌پوشان و سپاهان در هفته آتی، می‌تواند گام بلندی برای قهرمانی استقلال در این فصل باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها