ساپینتو به جلالی اعتماد می‌کند؟

ابوالفضل جلالی در هفته هفدهم و هجدهم و در مصاف با ملوان بندرانزلی و مس کرمان، جمعاً به مدت ۲۳ دقیقه به ترکیب استقلال آمد.

ساپینتو به جلالی اعتماد می‌کند؟

ریکاردو ساپینتو همواره نشان داده که تمایل ویژه‌ای به استفاده از ترکیب ثابت ندارد و بازیکنی که بتواند در تمرینات عملکرد خوبی داشته باشد، به ترکیب اصلی آبی‌ها راه پیدا می‌کند. استفاده از تمامی بازیکنان فهرست استقلال تا پایان هفته بیستم به خوبی نشان می‌دهد که عدم وجود ترکیب ثابت باعث شده تا همه بازیکنان استقلال شانس حضور در ترکیب تیم‌شان را داشته باشند. ابوالفضل جلالی از جمله بازیکنانی بود که بعد از درخشش در فصل گذشته، به‌دنبال اثبات خود به سا پینتو بود.

جلالی در روزهای آغازین لیگ بیست‌ودوم، دفاع چپ ثابت استقلال بود و توانست با عملکرد خوب خود، جعفر سلمانی را نیمکت‌نشین کند اما رفته‌رفته شرایط برای مدافع ۲۴ساله استقلال تغییر کرد و ابوالفضل جلالی در دوئل با جعفر سلمانی، جایگاه خود در سمت چپ آبی‌ها را از دست داد. ریکاردو سا پینتو باتوجه به عملکرد سلمانی تصمیم گرفت تا او را در ترکیب اصلی تیمش جای بدهد تا به مانند استقلالِ مجیدی، در استقلالِ ساپینتو هم سمت چپ خط دفاعی آبی‌ها در اختیار جعفر سلمانی باشد.

سفر به قطر با وجود نیمکت‌نشینی در استقلال

ابوالفضل جلالی یکی از عجایب فهرست تیم ملی ایران در مسیر حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود. مدافع چپ جوانی که از سوی کارلوس کی‌روش به بازیکنانی مثل امید نورافکن ترجیح داده شد و سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی تصمیم گرفت تا جلالی را در فهرست ۲۵نفره ایران جای بدهد. با وجود حضور در فهرست تیم ملی، انتظار نمی‌رفت که مدافع ۲۴ساله استقلال بتواند در جام جهانی فرصت بازی پیدا کند اما برخلاف انتظارها، این اتفاق رخ داد و در دیدار مقابل آمریکا او توانست طلسم‌شکنی کند.

جلالی حضور کوتاه‌مدتی را در جام جهانی در دیدار مقابل تیم ملی آمریکا تجربه کرد اما این بازی برای او خوش‌یمن نبود؛ چون مدافع چپ استقلال بعد از حضور در آخرین دیدار ایران در جام جهانی و ارائه یک نمایش قابل‌قبول، دچار آسیب‌دیدگی شد و نتوانست بلافاصله در بازگشت از قطر، به کمک استقلال بیاید و جایگاهش در ترکیب آبی‌ها را پس بگیرد.

ساپینتو دوباره اعتماد می‌کند؟

مدافع چپ استقلال که تعداد هفته‌هایی که مصدوم بوده از تعداد بازی‌هایی که برای آبی‌ها انجام داده به مراتب بیشتر است، توانسته دوباره به فهرست نفرات استقلال بازگردد اما باتوجه به عملکرد درخشان جعفر سلمانی و به ویژه حضور فعال او در کارهای تهاجمی و گلزنی مقابل مس کرمان، ابوالفضل جلالی فعلاً جایگاهی در ترکیب اصلی استقلال ندارد.

ابوالفضل جلالی در هفته هفدهم و هجدهم و در مصاف با ملوان بندرانزلی و مس کرمان، جمعاً به مدت ۲۳ دقیقه به ترکیب استقلال آمد اما نتوانست خود را به ساپینتو اثبات کند و خیلی زود دوباره به نیمکت منتقل شد و در ۲ بازی اخیر حتی به عنوان یار جانشین هم نتوانسته به ترکیب آبی‌ها بیاید. با این وجود، جلالی امیدوار است باتوجه به در پیش بودن مسابقه استقلال - ملوان در جام حذفی، بتواند بار دیگر مورد اعتماد ساپینتو قرار بگیرد و با درخشش در جام حذفی، معادلات را به سود خود تغییر داده و در سمت چپ خط دفاعی آبی‌ها، جایگاه ثابتی را به‌دست آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها